Miksi koira haistelee ihmisen takapuolta?
Olen kuullut, että koira haistelee vain toisia koiria. Mun takapuolta kävi naapurin koira nuuskimassa. Tuli vaivautunut olo. =(
Kommentit (27)
Jos olet seurannut koirien käyttäytymistä niin ne haistavat tavattuaan toistensa haarovälit. Se on koirien käytöstä, jossa haaroista tunnistetaan sukupuoli ja muita asioita. Koiran muistiin jää hajujälki josta koira voi tunnistaa kyseisen yksilön ja missä yksilö esim. liikkuu ja reviirit. Koira ei siis tahallaan nuuski ihmisten haaruksia vaan käyttäytyy lajityypillisellä tavallaan. Pienet koirat aivät yllä haaruksiin asti, joten tyytyvät nuuskimaan vain jalkoja jos omistaja on opettanut ettei saa hyppiä päälle. En tiedä sitten voiko isompiakin koiria opettaa siten, että ei mennä nuuskimaan, en ole koira asiantuntija muuten kuin tuosta joskus lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoksi välttelen parhaan kykyni mukaan koiria. Yritän lenkillä päästä niiden ohi nopeasti. Viimeksi yks mummo sanoi suht isolle boxerin näköiselle koiralleen että älä älä kaikki eivät halua tutustua, kun se rimpuili minua kohti. Kouluttakaa ne koiranne!
Koira haistoi pimppisi ja halusi paritella 😘
siihen tunnettuun lemuun hää ois kuollunna
Vierailija kirjoitti:
Se koira haistaa sun jalkovälistä esimerkiksi sukupuolen, iän, terveyden, mahdollisia sairauksia, mielialasi ja sen että oletko käynyt joskus suihkussa.
Henkilökohtaisesti ei kiinnosta, miksi koira näin tekee. Ennemmin kysyn, miten ihmeessä tällainen tilanne pääsee syntymään, että koira on noin lähellä toista ihmistä? Onko tää jotenkin hauskaa koiranomistajista? Olettavatko he, että tuollainen käytös koiralta on ihan ok?
Koirien elämässä perseen haistelu on ystävällinen toimenpide. Vähän kuin instagram ja labratutkimus yhdistettynä. Informaatiokeskuksesta saa oleellisen tiedon.
Vierailija kirjoitti:
Koirien elämässä perseen haistelu on ystävällinen toimenpide. Vähän kuin instagram ja labratutkimus yhdistettynä. Informaatiokeskuksesta saa oleellisen tiedon.
Insta ja labra, hyvin tiivistetty 😂
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos toinen osapuoli ei ole halukas jakamaan informaatiota? Ahdistavaa ja oksettavaa.
Koira haista mm naisten kuukausiveren.