Mitkä ovat kokoomuslaisten arvot?
Ajattelin tuon toisen vasemmistolaisten arvoja kyselevän keskustelun lisäksi avata keskustelun kokoomuslaisten arvoista. Orpo, Valtonen ja kumppanit ovat reaalipolitiikassa niin harvemmin tulee ajatelleeksi kokoomuslaisten arvoja, mutta siellähän ne taustalla vaikuttavat. Toivottavasti edes joitain tulee mieleen!
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisuuksien tasa-arvo. Vasemmisto ajaa epäreilua lopputuleman tasa-arvoa.
Aha. Mun arjessa ei kyllä tällainen kuvastu, koskeeko tämä tasa-arvo vain hyvin tienaavia?
Ilmainen peruskoulu on ilmeisesti jäänyt käymättä.
Kokoomushan vastusti peruskoulua, kuten myös naisten yo-opiskelua, ilmaista korkeakoulutusta ja viimeksi vastusti toisen asteen reformia, joka teki materiaaleista maksutonta opiskelijoille.
Näinhän se oli, peruskoulun isänä tunnetaan sosiaalidemokraatti Reino Oittinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisuuksien tasa-arvo. Vasemmisto ajaa epäreilua lopputuleman tasa-arvoa.
Aha. Mun arjessa ei kyllä tällainen kuvastu, koskeeko tämä tasa-arvo vain hyvin tienaavia?
Ilmainen peruskoulu on ilmeisesti jäänyt käymättä.
Kokoomushan vastusti peruskoulua, kuten myös naisten yo-opiskelua, ilmaista korkeakoulutusta ja viimeksi vastusti toisen asteen reformia, joka teki materiaaleista maksutonta opiskelijoille.
Niinistökin kokoomuslaisena halusi kirjastot maksullisiksi. Muka uhkaili vain, jotenkin tämä uhkailu ja kepin heiluttelu on luontaista kokoomuslaisille.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on itselläänkin velvollisuus tehdä jotain ruokansa ja elintasonsa eteen. Se ei ole valtion eli viime kädessä muiden ihmisten velvollisuus. Ihmistä hädässä voi ja kuuluu auttaa, mutta siitä ei pidä tehdä automaattia, jolla idoelogisesti työtön voi taiteilla, kirjoittaa ja nautiskella elämästä.
Tuo mitä kerroit ei todellakaan ole kokoomuksen arvoja. Kokoomus edustaa kapitalismia ja oman edun tavoittelijoita jotka elävät vain sijoittamansa pääoman turvin tekemättä itse mitään tuottavaa työtä. Kokoomus ei aja valtion etua vaan kannattajiensa etua. Valtiota voidaan käyttää hyväksi oman edun tavoittelussa mutta muuten he eivät kumarra valtiota vaan rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on itselläänkin velvollisuus tehdä jotain ruokansa ja elintasonsa eteen. Se ei ole valtion eli viime kädessä muiden ihmisten velvollisuus. Ihmistä hädässä voi ja kuuluu auttaa, mutta siitä ei pidä tehdä automaattia, jolla idoelogisesti työtön voi taiteilla, kirjoittaa ja nautiskella elämästä.
Tuo mitä kerroit ei todellakaan ole kokoomuksen arvoja. Kokoomus edustaa kapitalismia ja oman edun tavoittelijoita jotka elävät vain sijoittamansa pääoman turvin tekemättä itse mitään tuottavaa työtä. Kokoomus ei aja valtion etua vaan kannattajiensa etua. Valtiota voidaan käyttää hyväksi oman edun tavoittelussa mutta muuten he eivät kumarra valtiota vaan rahaa.
Ja valtaa.
Jokainen on oman onnensa seppä -sanonta kuvastaa mielestäni aika hyvin.
Eikös sen joku kokkari jossain presentaatiossa tiivistänyt ketterästi: "aina minä, minä, minä, ei koskaan me". Eli oma etu aina edellä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös sen joku kokkari jossain presentaatiossa tiivistänyt ketterästi: "aina minä, minä, minä, ei koskaan me". Eli oma etu aina edellä.
Vierailija kirjoitti:
Paula Risikko sanoi jossain tilaisuudessa joskus hyvin: Vasemmisto antaa köyhälle kalan, mutta Kokoomus antaa ongen ja opettaa kalastamaan.
Kyllä me tavalliset kokoomuslaiset ihan tavallisesti töissä käydään, veroja maksetaan, autetaan naapureita, pelätään läheisten puolesta ja iloitaan kun joku onnistuu. Mutta ei syytellä muita siitä jos itsellä ei jotain ole.
Tavallisilla kokoomuslaisilla ei silti ole valtaa puolueessa, vaan se valta on suurteollisuudella ja ultrarikkailla. Kun heitä on kuitenkin vähän, vain heidän äänillä ei päästä valtaan. Joten silloin on houkuteltava keskituloisia lupaamalla ajaa heidän etua. Tätä ei kuitenkaan tapahdu, sillä keskituloisten etu on tosi rikkaiden edun vastainen. Sen sijaan keskiluokalta otetaan kovat verot, jotta rikkaimmat saa kevyemmät verot.