Onko muita joilla hyvä hajuaisti- oma hajuaistini erinomainen ja jopa pienissä määrin kuuluisa, esimerkkejä:
Haistan kaikenlaiset ruuat todella kaukaa. Ko lapsena vieraissa kaupungeissa minua käytettiin perheessämme etsimään ravintoloita. Matkustimme paljon ja esimerkiksi Kööpenhaminan kävelykadulla Tivolin kohdalla jossa satoja ravintoloita kykenin jo lapsena haistamaan esille halutunlaisen ravintolan. Grillikioskin pystyn tyynenä talvi- iltana haistamaan todistetusti yli kahden kilometrin päästä ja tämä vain auton ikkunasta pään ulos laittamalla. Kerrostalossa voin kunkin oven kohdalla kertoa tupakoidaanko heillä, ollaanko teen vai kahvin juojia ja mitä on viimeksi ruokaa tehty.
Naisista pystyn jopa ulkona haistamaan onko nainen kiihottunut ja onko hänellä menkat. Lapissa olen haistanut edellä hiihtämän naisen kuukautisten alkamisen ja huomauttanut tästä hänelle hämmentyneet kiitokset saaden. Nuotion tai takkatulen saatan haistaa yli kymmenestä kilometristä ja aikanaan haistoin Törnävänsaaren juhannuskokon mökillemme yli 25 kilometrin päähän!
Kerran olimme purjeveneellä Airistolla niin haistoin ruotsinlaivojen Buffetit jo ennenkuin laivat näkyivät eli noin 30 kilometrin päästä- pystyin kertomaan jopa laivayhtiö nimen kun noihin aikoihin kävin paljon laivoilla ja nautin hajuaistini ansiosta ruuasta luultavasti tavallista enemmän.
Mustikat, puolukat haistan metsästä ja monet sienet, yleensä herkkutatti haistan noin 50 metrin etäisyydeltä, usein monta kertaa kauempaa
Onko muita joilla hajuaisti tavallista parempi, miten olette sitä hyödyntäneet- minä lapsena löysin koirien hautaamat luutkin kun naapurin koiralla oli hammas lohjennut ja naapuri pyysi haistelemaan luut esiin että saattoi ne panna pois koiralta?
Onko mitään kilpailuja tai kilpahaisteljita meille hyvähajuisille?
Kommentit (77)
Paha haju alapäässä tarkoittaa tautista henkilöä. Ja sellaista joka ei hoida normaalia hygieniaa.vaikka nykyään LÄMMIN VESI TULEE SUORAAN SEINÄSTÄ, niin kehtaavatkin haista!
papillomavirus on puolella naisista ja pahanhajuinen vuoto on myös syövän oire.
paha haju on merkki. Varoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapissa olen haistanut edellä hiihtämän naisen kuukautisten alkamisen ja huomauttanut tästä hänelle hämmentyneet kiitokset saaden.
Haistoit siis veren hänestä, sekä sen, että hänellä ei ollut kuukautissuojaa päällä? Haistatko siis hajuttomat kuukautissiteet myös?
Ne eivät todellakaan ole hajuttomia, niissähän on todella voimakas ominaishaju, ja sitten ne vasta pölähtävätkin jos niissä on verta eikä niitä ole heti vaihdettu. Todellakin haistaa, jos jollakin muhii verinen sidepillussa, hyivittu.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei oo koskaan haissut kuukautiset. Mille pitäs haista! Mulla ei oo koskaan ollut hiivaa eikä mitään tulehduksia alapäässä. Pesen alapääni aamuin illoin ja kuukautisten aikaan myös välihuuhtelut.
alushousuni eivät tuoksu miltään. Perärööri ei valskaa, en piereskele eikä ole pukamia.
2 synnytystä nuorena, ei mitään jälkiä.
ikää nyt 45.
Sinullakin siis on vammaa hajuaistissa.
Tietenkin veri haisee, tietenkin alapää haisee, edes vähän, vaikka pesee 5 kertaa päivässä. Enkä usko että löytyy yhtään ihmistä, joka ei joskus piereskele.
Taidat valehdella.
yhdellä tädilläni hävisi hajuaisti kokonaan eikä sitä saatu palautettua. Sanoi, että muuten asia ei haittaa häntä yhtään, mutta aika ikävä ajatus sellainen, että jos vaikka talo syttyy palamaan ja jostain syystä paloveroittimet ei toimi, nin ei hän sitä savunhajuakaan haista. Tai että ei kykene huomaamaan pilaantunutta ruokaa hajun perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Siis ap:n pitäisi hakeutua alalle, jossa tarvitaaan hyvää hajuaistia. Mitäs ammatteja teille tulee mieleen?
Ruumiskoira 🤣
Vierailija kirjoitti:
yhdellä tädilläni hävisi hajuaisti kokonaan eikä sitä saatu palautettua. Sanoi, että muuten asia ei haittaa häntä yhtään, mutta aika ikävä ajatus sellainen, että jos vaikka talo syttyy palamaan ja jostain syystä paloveroittimet ei toimi, nin ei hän sitä savunhajuakaan haista. Tai että ei kykene huomaamaan pilaantunutta ruokaa hajun perusteella.
Sukulaismiehellä katosi myös hajuaisti päävamman yhteydessä. Harmillisinta oli ilmeisesti se, että hajuaistin mukana menee makuaistikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei oo koskaan haissut kuukautiset. Mille pitäs haista! Mulla ei oo koskaan ollut hiivaa eikä mitään tulehduksia alapäässä. Pesen alapääni aamuin illoin ja kuukautisten aikaan myös välihuuhtelut.
alushousuni eivät tuoksu miltään. Perärööri ei valskaa, en piereskele eikä ole pukamia.
ikää nyt 45.
Tietenkin veri haisee, tietenkin alapää haisee, edes vähän, vaikka pesee 5 kertaa päivässä. Enkä usko että löytyy yhtään ihmistä, joka ei joskus piereskele.
Taidat valehdella.
Minä en haise pahalle koskaan, se puhdas tuoksu on sellainen hyvä voiko sanoa jopa himoittava tuoksu. Puhtaus on minulle äärettömän tärkeää. Mieheni on jopa ympärileikkauttanut itsensä ennen naimisiinmenoamme. Se oli ykkösvaatimus. Esinahan alla petturimiehet kuljettaa miljoonia bakteereja eteenpäin ja tekevät naisille kohdunkaulansyöpää ym.
En ole ylipainoinen , vaan kompaktikokoinen, BMI 19. Syön terveellisesti. Elimistöni happotasapaino kunnossa. Veriarvot ja verenpaine ihanteelliset.
Muistelin juuri erään grillikioskin ominaishajua ja varsinkin siellä vuokrattavat VHS-kasetit tuoksuivat ihan omanlaiselleen, ei mitenkään epämiellyttävälle, pehmeälle. Omat VHS-kasetit ei tuoksuneet samalle.
Olen lapsesta asti haistanut pakkasen ja sähkön, maan eri sävyt, kaunein tuoksu on syreeni kesäsateen jälkeen ja ruusut aamukasteella :) Kykenen haistamaan ilmassa tuoksuvan hajuveden eri kerrokset. Hississä on ikävää sateella kun siellä haisee märkä koira, toisaalta vähän "korkeampi taajuinen" haju kertoo hikisistä sukista märissä kengissä. Näillä hajuilla on pieni yhteys popcornin hajuun, kuten kisulin masukarvoilla, siitä puuttuu silloin se märkyys, kuiva ja pehmoinen tuoksu.
Homeesta sairastuneena minulla on ikävällä tavalla herkistynyt hajuaisti. Siitä on paljon haittaa ja se vaikeuttaa normaalia elämää, en voi esimerkiksi liikkua syksyisessä metsässä koska saan oireita. Myös monet periaatteessa ihan hyvät hajut, kuten tuore puu, leikattu nurmi, ruokasienet, viini ym. aiheuttavat ärsytystä. Herkkyys on vähentynyt vuosien aikana, mutta ei ole mennyt kokonaan ohitse eikä tilanne taida tästä enää parantua.
Silti olen 100x mielummin hajuherkkä kuin kokonaan ilman hajuaistia, koska menee makuaisti samalla eikä voi nauttia ruoasta.
Minusta tulisi hyvä homekoira :) On kyllä ärsyttävää, kun on herkkä hajuaisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ikää nyt 45.
Taidat valehdella.
Minä en haise pahalle koskaan, se puhdas tuoksu on sellainen hyvä voiko sanoa jopa himoittava tuoksu. Puhtaus on minulle äärettömän tärkeää.  
Juujuu, et koskaan, ja ihan voit itseäsikin himoita kun niin hyvältä tuoksut, sovitaan niin ;)
Minäkin tuoksun pääsääntöisesti hyvältä, puhtaus ja hygienia ja hyväntuoksuisuus tärkeää. Mutta en ala valehtelemaan etten _koskaan_ haisisi pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Minä haistan köyhät jo kaukaa
Minä haistan rahan jo kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapissa olen haistanut edellä hiihtämän naisen kuukautisten alkamisen ja huomauttanut tästä hänelle hämmentyneet kiitokset saaden.
Haistoit siis veren hänestä, sekä sen, että hänellä ei ollut kuukautissuojaa päällä? Haistatko siis hajuttomat kuukautissiteet myös?
Ne eivät todellakaan ole hajuttomia, niissähän on todella voimakas ominaishaju, ja sitten ne vasta pölähtävätkin jos niissä on verta eikä niitä ole heti vaihdettu. Todellakin haistaa, jos jollakin muhii verinen sidepillussa, hyivittu.
Mitenköhän olisit pärjännyt aiemmin historian saatossa. Kun naiset antoivat vaan kaiken valua katuviemäriin. Tai oli joku oma puuvillarätti viritelmä alakerrassa. Ihmiset olivat visvaisia ja märkiviä. Ja monennäköiset sukupuolitaudit mellastivat.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet, jotka kertovat noita kuukautisten haistamisjuttuja, ovat muutenkin jotenkin ällöttäviä.
Koskaan en ole kuullut fiksun miehen selittävän tuollaisia juttuja.
Jännittävää että sait hajuaisti- ketjusta kun aiheen toitottaa sairasta miesvihaasi, sinun olisi parasta puhua miesvihastasi lääkärille!
AP EI MISSÄÄN KOHDASSA MAINITSE SUKUPUOLTAAN!
Naisilla on todella hyvä hajuaisti useimmiten. Arvioisin sen olevan useita kertoja miehiä parempi.
kuukautisvuodossa on verta, veressä on rautaa, raudalla on oma, aika vahvakin ominaishaju. itsekin pystyn haistamaan veren, mutta en nyt niin hullu ole, että menisin toisille ilmoittamaan heidän kuukautusistaan. Naisena tiedän, että aika lailla siitä on itsekin tietoinen, että kuukutiset on päällä tai juuri alkamassa