Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita joilla hyvä hajuaisti- oma hajuaistini erinomainen ja jopa pienissä määrin kuuluisa, esimerkkejä:

Vierailija
16.11.2025 |

Haistan kaikenlaiset ruuat todella kaukaa. Ko lapsena vieraissa kaupungeissa minua käytettiin perheessämme etsimään ravintoloita. Matkustimme paljon ja esimerkiksi Kööpenhaminan kävelykadulla Tivolin kohdalla jossa satoja ravintoloita kykenin jo lapsena haistamaan esille halutunlaisen ravintolan. Grillikioskin pystyn tyynenä talvi- iltana haistamaan todistetusti yli kahden kilometrin päästä ja tämä vain auton ikkunasta pään ulos laittamalla. Kerrostalossa voin kunkin oven kohdalla kertoa tupakoidaanko heillä, ollaanko teen vai kahvin juojia ja mitä on viimeksi ruokaa tehty.

Naisista pystyn jopa ulkona haistamaan onko nainen kiihottunut ja onko hänellä menkat. Lapissa olen haistanut edellä hiihtämän naisen kuukautisten alkamisen ja huomauttanut tästä hänelle hämmentyneet kiitokset saaden. Nuotion tai takkatulen saatan haistaa yli kymmenestä kilometristä ja aikanaan haistoin Törnävänsaaren juhannuskokon mökillemme yli 25 kilometrin päähän!

Kerran olimme purjeveneellä Airistolla niin haistoin ruotsinlaivojen Buffetit jo ennenkuin laivat näkyivät eli noin 30 kilometrin päästä- pystyin kertomaan jopa laivayhtiö nimen kun noihin aikoihin kävin paljon laivoilla ja nautin hajuaistini ansiosta ruuasta luultavasti tavallista enemmän.

Mustikat, puolukat haistan metsästä ja monet sienet, yleensä herkkutatti haistan noin 50 metrin etäisyydeltä, usein monta kertaa kauempaa

Onko muita joilla hajuaisti tavallista parempi, miten olette sitä hyödyntäneet- minä lapsena löysin koirien hautaamat luutkin kun naapurin koiralla oli hammas lohjennut ja naapuri pyysi haistelemaan luut esiin että saattoi ne panna pois koiralta?

Onko mitään kilpailuja tai kilpahaisteljita meille hyvähajuisille?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyöt rahoiksi, kun rupeat kärsä maassa etsimään tryffeleitä.

Vierailija
22/77 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan pierun hajua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen erään sokean, joka haistoi saman perheen ihmiset hajun perusteella. 

Tai siis tunnisti.

Vierailija
24/77 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on keskivertoa parempi hajuaisti ja haistan asioita mitä ihmiset ei yleensä haista. Esim. tunnistan ihmiset heidän ominaistuoksustaan ennen kuin näen heidät. Tunnistan myös koirani ominaistuoksun ja osaan hajuaistin perusteella kertoa onko koirani onnellinen tai onko sillä kipuja. Haistan sienet metsässä pitkän matkan päästä. Haistan lämmön, auringon, pakkasen, tulevan sateen, sähkön. Olen haistanunt ihmisillä sairauksia ennenkun he itse ovat niistä tietoisia. Kärsin suuresti hajusteista. 

Vierailija
25/77 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mutta mulla oli joskus tuollainen työkaveri. Kertoi haistavansa kaikista menkat, ja kävi aina haistelemassa meitä. Tunki ihan iholle. Eli ei se hajuaisti sitten kuitenkaan niin tarkka ollut. Oli pakko työntää se naama milloin mihinkin lähietäisyydelle.

Hyi olkoon, miksi. Olisin jo sanonut, että vie se nokkasi nyt helvettiin siitä. Mitä kenenkin menkat kenellekään kuuluu.

Vierailija
26/77 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapissa olen haistanut edellä hiihtämän naisen kuukautisten alkamisen ja huomauttanut tästä hänelle hämmentyneet kiitokset saaden. 

Haistoit siis veren hänestä, sekä sen, että hänellä ei ollut kuukautissuojaa päällä? Haistatko siis hajuttomat kuukautissiteet myös?

Kuukautissiteet ei kyllä todellakaan ole hajusteettomia. Tamponi ja kuukuppi on, mutta side haisee pitkään matkaan. 

Vierailija
27/77 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mutta mulla oli joskus tuollainen työkaveri. Kertoi haistavansa kaikista menkat, ja kävi aina haistelemassa meitä. Tunki ihan iholle. Eli ei se hajuaisti sitten kuitenkaan niin tarkka ollut. Oli pakko työntää se naama milloin mihinkin lähietäisyydelle.

Ei saatana huh huh. Oli taatusti limainen pervosetä, eikö vain? Ei taatusti ollu nainen. Tuosta hajuaististi sai tekosyyn tunkea naamansa teihin kiinni ;D

Vierailija
28/77 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa haistella tryffelit metsästä.  

Vierailija
29/77 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoäitini toimi ikäpäivillään ruumismummuna, koska pystyi haistamaan ruumiit järven pohjasta. Välillä etsittiin tuoretta hukkunutta, niin mummupa haisteli siinä samalla löydöksi myös muutamat 1800-luvulla hukkuneet merirosvotkin. 

;D

Vierailija
30/77 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistatko omakehun?

Vierailija
31/77 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi jollekin pitää huomauttaa kuukautisten alkamisesta? 

Vierailija
32/77 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt homehaistajaksi. Minut kutsutaan paikalle jos epäillään homeongelmaa. 

Vierailija
33/77 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bröööt

Vierailija
34/77 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaimmat haistajat otetaan mielellään töihin parfyymiteollisuuteen. Heillä on aika hyvät palkatkin siellä 

Vierailija
35/77 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi myötähäpeän satusetä. Ihan tosissasi olet sitä mieltä että hiihtolenkillä oleva nainen kiittäisi jotain tuntematonta pervoa joka seuraa ladulla ja tulee kieli lipoen kuiskuttamaan että sulla alkaa varmaan kohta menkat???

Hyi oksetus.

😂

Vierailija
36/77 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muinosen Onnilla aikanaan oli niin hyvä hajuaisti, että lompakosta pystyi haistamalla kertomaan rahamäärän viiden markan tarkkuudella, vaikka lompakko oli piirongin laatkossa. 

Vierailija
37/77 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku tulisi minulle ilmoittamaan haistavansa kuukautisvutoni, niin luultavati vastaisin hälle kiitosten sijaan, että kohta haistat oman nenäverenvuotosi. 

Vierailija
38/77 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapissa olen haistanut edellä hiihtämän naisen kuukautisten alkamisen ja huomauttanut tästä hänelle hämmentyneet kiitokset saaden. 

Haistoit siis veren hänestä, sekä sen, että hänellä ei ollut kuukautissuojaa päällä? Haistatko siis hajuttomat kuukautissiteet myös?

Kuukautissiteet ei kyllä todellakaan ole hajusteettomia. Tamponi ja kuukuppi on, mutta side haisee pitkään matkaan. 

Höpöhöpö. Siteet ovat hajusteettomia.

Vierailija
39/77 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkistaa maksaarvot, koska tämä ei ole mikää ylpeilyaihe. Maksaa, keuhkot, sappe. Joku niistä on vahingoittunut. Itelllä oli sama " taito" keuhklkuumeen jälkeen, ja lapsuudessa, kun oli sapen tien ummetus.. Myös silloin oli hajuaisti maksimissa. Se katosi, jis sairaudet väistyivät. 

Vierailija
40/77 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi myötähäpeän satusetä. Ihan tosissasi olet sitä mieltä että hiihtolenkillä oleva nainen kiittäisi jotain tuntematonta pervoa joka seuraa ladulla ja tulee kieli lipoen kuiskuttamaan että sulla alkaa varmaan kohta menkat???

Hyi oksetus.

Niinpä. Hämmentyneesti muka kiitteli? Hmmmm...paljastikohan tämä nyt sittenkin tarinan provoksi?

Mikään muuhan ei tarinassa viitannutkaan provoon. Taisi tuo menkkajuttu olla sitä lapin lisää, muuten tarina on täyttä totta