Onko muita joilla hyvä hajuaisti- oma hajuaistini erinomainen ja jopa pienissä määrin kuuluisa, esimerkkejä:
Haistan kaikenlaiset ruuat todella kaukaa. Ko lapsena vieraissa kaupungeissa minua käytettiin perheessämme etsimään ravintoloita. Matkustimme paljon ja esimerkiksi Kööpenhaminan kävelykadulla Tivolin kohdalla jossa satoja ravintoloita kykenin jo lapsena haistamaan esille halutunlaisen ravintolan. Grillikioskin pystyn tyynenä talvi- iltana haistamaan todistetusti yli kahden kilometrin päästä ja tämä vain auton ikkunasta pään ulos laittamalla. Kerrostalossa voin kunkin oven kohdalla kertoa tupakoidaanko heillä, ollaanko teen vai kahvin juojia ja mitä on viimeksi ruokaa tehty.
Naisista pystyn jopa ulkona haistamaan onko nainen kiihottunut ja onko hänellä menkat. Lapissa olen haistanut edellä hiihtämän naisen kuukautisten alkamisen ja huomauttanut tästä hänelle hämmentyneet kiitokset saaden. Nuotion tai takkatulen saatan haistaa yli kymmenestä kilometristä ja aikanaan haistoin Törnävänsaaren juhannuskokon mökillemme yli 25 kilometrin päähän!
Kerran olimme purjeveneellä Airistolla niin haistoin ruotsinlaivojen Buffetit jo ennenkuin laivat näkyivät eli noin 30 kilometrin päästä- pystyin kertomaan jopa laivayhtiö nimen kun noihin aikoihin kävin paljon laivoilla ja nautin hajuaistini ansiosta ruuasta luultavasti tavallista enemmän.
Mustikat, puolukat haistan metsästä ja monet sienet, yleensä herkkutatti haistan noin 50 metrin etäisyydeltä, usein monta kertaa kauempaa
Onko muita joilla hajuaisti tavallista parempi, miten olette sitä hyödyntäneet- minä lapsena löysin koirien hautaamat luutkin kun naapurin koiralla oli hammas lohjennut ja naapuri pyysi haistelemaan luut esiin että saattoi ne panna pois koiralta?
Onko mitään kilpailuja tai kilpahaisteljita meille hyvähajuisille?
Kommentit (77)
Kaikki miehet, jotka kertovat noita kuukautisten haistamisjuttuja, ovat muutenkin jotenkin ällöttäviä.
Koskaan en ole kuullut fiksun miehen selittävän tuollaisia juttuja.
Minä haistan ikävyydet jo kaukaa!
Vierailija kirjoitti:
jos joku tulisi minulle ilmoittamaan haistavansa kuukautisvutoni, niin luultavati vastaisin hälle kiitosten sijaan, että kohta haistat oman nenäverenvuotosi.
:D
Tuo ruokajuttu oli hyvä. Muu paskaa. Mutta tuoksuista tulee muistoja. Saatan muistaa esim, jonkun tietyn merkkisen huulipunan tuoksun vaikka en ole käyttänyt sitä 30 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Matkustimme paljon ja esimerkiksi Kööpenhaminan kävelykadulla Tivolin kohdalla jossa satoja ravintoloita kykenin jo lapsena haistamaan esille halutunlaisen ravintolan.
;D
Mä haisen välillä niin pahalta jo omaan normi nenääninikin, et sä varmaan pyörtyisit jos olisimme samassa tilassa. Toivottavasti haju ei välity bittien välityksellä.
Minulla taas ei ole juurikaan hajuaistia, ilmeisesti synnyinvika. Kuulemma isoäidillänikään ei ollut.
Alkukesäisin yritän haistaa sireenin tuoksua, mutta en haista mitään, vaikka työnnän nenän kiinni kukkaan. Kahvi haisee nenääni samalle kuin kakka, en erota niitä toisistaan ja olenkin teenjuoja.
Sen sijaan minulla on ylihyvä kuulo, mikä on haitaksi, koska kuulen naapureista niin kovaa kaikkia ääniä, mitä muut eivät kuule ollenkaan. Toivoisin pientä kuulovammaa, jotta pääsisin tästä vitsauksesta.
Joo. Uunokin meni poliisikoirakouluun kun haistoi niin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tarkistaa maksaarvot, koska tämä ei ole mikää ylpeilyaihe. Maksaa, keuhkot, sappe. Joku niistä on vahingoittunut. Itelllä oli sama " taito" keuhklkuumeen jälkeen, ja lapsuudessa, kun oli sapen tien ummetus.. Myös silloin oli hajuaisti maksimissa. Se katosi, jis sairaudet väistyivät.
Sapen tien ummetus? :D Se on kylläkin sappitiehyiden tukos.
Ja sitä paitsi, ei hyvä hajuaisti välttämättä tarkoita, että olisit sairas. Raskaana olevilla voimistuu hajuaisti radikaalisti esimerkiksi.
Myös aikoinaan homeelle altistuneet saattavat saada riesakseen erittäin hyvän hajuaistin ihan mihin tahansa asiaan.
Migreenissä tosin hajuaisti voi parantua hetkellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas ei ole juurikaan hajuaistia, ilmeisesti synnyinvika. Kahvi haisee nenääni samalle kuin kakka, en erota niitä toisistaan ja olenkin teenjuoja.
:D
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet, jotka kertovat noita kuukautisten haistamisjuttuja, ovat muutenkin jotenkin ällöttäviä.
Koskaan en ole kuullut fiksun miehen selittävän tuollaisia juttuja.
Niinpä. Ihmisistä voi haistaa kaikenlaista vaikkei olisi supernenä, mutta onko niistä kohteliasta tai sopivaa sanoa, niin se pitäisi itse osata ymmärtää.
Minä taas haistan ap:n omakehun jopa netin välityksellä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapissa olen haistanut edellä hiihtämän naisen kuukautisten alkamisen ja huomauttanut tästä hänelle hämmentyneet kiitokset saaden.
Haistoit siis veren hänestä, sekä sen, että hänellä ei ollut kuukautissuojaa päällä? Haistatko siis hajuttomat kuukautissiteet myös?
Kuukautissiteet ei kyllä todellakaan ole hajusteettomia. Tamponi ja kuukuppi on, mutta side haisee pitkään matkaan.
on niitä edelleenkin hajusteettomia siteitä
Minulla ei oo koskaan haissut kuukautiset. Mille pitäs haista! Mulla ei oo koskaan ollut hiivaa eikä mitään tulehduksia alapäässä. Pesen alapääni aamuin illoin ja kuukautisten aikaan myös välihuuhtelut.
alushousuni eivät tuoksu miltään. Perärööri ei valskaa, en piereskele eikä ole pukamia.
2 synnytystä nuorena, ei mitään jälkiä.
ikää nyt 45.
"Naisista pystyn jopa ulkona haistamaan onko nainen kiihottunut"
Tapahtuuko useastikin? Itse rakastan seksiä mutta en ole koskaan ollut kiihottuneena ulkona, koska kiihottuminen liittyy rakkaan tai omaan kosketukseen, eikä kumpikaan kuulu julkisuuteen.
Eli taidat nyt ensinnäkin sekoittaa naiset miehiin ja toisekseen satuilla senkin edestä?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei oo koskaan haissut kuukautiset. Mille pitäs haista! Mulla ei oo koskaan ollut hiivaa eikä mitään tulehduksia alapäässä. Pesen alapääni aamuin illoin ja kuukautisten aikaan myös välihuuhtelut.
alushousuni eivät tuoksu miltään. Perärööri ei valskaa, en piereskele eikä ole pukamia.
2 synnytystä nuorena, ei mitään jälkiä.
ikää nyt 45.
Et siis haista verta? Veri todellakin haisee!
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas ei ole juurikaan hajuaistia, ilmeisesti synnyinvika. Kuulemma isoäidillänikään ei ollut.
Alkukesäisin yritän haistaa sireenin tuoksua, mutta en haista mitään, vaikka työnnän nenän kiinni kukkaan. Kahvi haisee nenääni samalle kuin kakka, en erota niitä toisistaan ja olenkin teenjuoja.
Sen sijaan minulla on ylihyvä kuulo, mikä on haitaksi, koska kuulen naapureista niin kovaa kaikkia ääniä, mitä muut eivät kuule ollenkaan. Toivoisin pientä kuulovammaa, jotta pääsisin tästä vitsauksesta.
Minullakin on kaveri joka ei haista mitään. Minulle tuo olisi painajainen: saattaisinhan itse haista vaikka kuinka pahalle mutta en huomaisi asiaa :(
Vierailija kirjoitti:
Tuo ruokajuttu oli hyvä. Muu paskaa. Mutta tuoksuista tulee muistoja. Saatan muistaa esim, jonkun tietyn merkkisen huulipunan tuoksun vaikka en ole käyttänyt sitä 30 vuoteen.
Mulle tuo "tuoksuista tulee muistoja" tarkoittaa sitä, että tuoksut palauttavat mieleeni tietyt tapahtumat ja ajanjaksot.
Minäpä pystyn haistamaan täällä Suomessa, kun perhonen pieraisee Tasmaniassa!