Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miten karma kostanut

Vierailija
16.11.2025 |

tai itse uskon kyllä Jumalaan mutta kuitenkin

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko Jeesuksen opetuksia? Tiedätkö myös että Jeesus puhui ja varoitti erittäin paljon Helvetistä? 

Helvetti alkaa rakentumaan sillä sekunnilla kun unohdamme mitä olemme. Jeesus puhui tästä, tiedän.

Jeesus opetti että Helvetti on ikuinen, fyysinen paikka.

Taidat olla New Age eksytys.

Vierailija
42/79 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus: rakastakaa vihollisenne, ja rukoilkaa heidän puolesta, jotka teitä vainoavat. 

Mitä sanot siitä, Ap? Ei sovi oikein sinun kostonhimo karmasi kanssa.

Jeesuksen sanoma on 100% yhteneväinen Buddhalaisen boddhichitta-periaatteen kanssa. Sanat ovat eriä ja kulttuurit ovat eriä mutta niistä riisuttuina periaate on sama, siitä olen varma!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en ole tosiaan hindu tms, eli en usko jälleensyntimisee tms. Vaan kristitty ja karmalla tarkoitan tässä elämässä tapahtuvaa "maksua" joka tulee Jumalalta. Useampi sen käsittikin yhtä bessevisseriä lukuunottamatta joka toivottavasti poistui keskustelusta, eikä hänelle minulla olekaan mitään kiinnostusta saati velvollisuutta alkaa uskoani selvittämäänkään.

ap

Vierailija
44/79 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko Jeesuksen opetuksia? Tiedätkö myös että Jeesus puhui ja varoitti erittäin paljon Helvetistä? 

Helvetti alkaa rakentumaan sillä sekunnilla kun unohdamme mitä olemme. Jeesus puhui tästä, tiedän.

Jeesus opetti että Helvetti on ikuinen, fyysinen paikka.

Taidat olla New Age eksytys.

Nyt tarvitsen oikean lähteen että uskon :) . Tiedän että Jeesus ei ole koskaan kertonut moista koska olen lukenut monta Jeesus-kirjaa.

Vierailija
45/79 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi kysyä "toteutuiko oikeudenmukaisuus" , "saiko ansionsa mukaan" tmv niin uskovaisetkin ymmärtäisi.

Vierailija
46/79 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette edes tajua mitä karma on. Sen tarkoitus ei ole rangaista, vaan opettaa. Karma tulee entisestä elämästä, jossa on tehnyt jotakin. Tarkoituksena on että ihminen oppii. Jos olet entisessä elämässä ollut ilkeä lastenkodin hoitaja, joka on kiusannut lapsia, synnyt seuraavassa elämässä lapseksi, joka joutuu lastenkotiin ilkeän hoitajan riepoteltavaksi. Ja TÄMÄ on se juttu - mitä opit siitä? Menetkö eteenpäin ja pidät huolen, että olet hyvä muille koska sinulle oltiin pahoja ja keräät hyvää karmaa, vai katkeroidutko ja kostat muille, jolloin et opi ja karmasi pysyy huonona.

Noin yhtenä esimerkkinä.

Summa summarum: karma ei ole kostoa, vaan oppimista. Elämät ovat oppimista. Mitä paremmaksi oma karma tulee, mitä enemmän ihminen oppii ja päästää irti egosta ja vihasta, mitä enemmän hän henkistyy ja haluaa olla hyvä ihminen, sitä lähempänä hän on valaistumista ja pääsee perille.

Älkää toivoko kellekään huonoa karmaa, koska se on varmin tapa saada sitä itse. Toivokaa muille hyvää karmaa, koska se tarkoittaa että paha ihminen on tajunnut olleensa väärässä ja haluaa hyvittää tekonsa teoin.

Tutustukaa aiheeseen. Minulla on ollut raskas elämä, mutta se on vain opettamista. Olen tehnyt edellisessä elämässä jotakin väärin, jotakin ikävää ja pahaa. Minulla on aavistus, mihin se liittyy, koska olen joutunut kärsimään tietyn asian kanssa koko elämäni. Mutta olen päättänyt olla hyvä, en katkera, en kosta kellekään, en niille jotka minua riepottelivat. En tee sitä siksi, että haluaisin palkinnon, vaan siksi että pyrin oppimaan ja ymmärtämään.

Vierailija
47/79 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti voi olla ikuinen koska se on ajassa ja me ihmisethän olemme ajassa. Saatan ymmärtää sittenkin mitä ajat takaa. Kannatatko perisynnin ideaa? Se sisältää tuon ajatuksen. En usko että Jeesus koskaan halusi antaa ihmisille lahjaksi perisynnin ideaa.

Vierailija
48/79 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suoranaisesti. Eikä Jumalan olennaisin tehtävä tässä elämässä ole olla karman antajana. On hän sitäkin: "mitä kylvää, sitä niittää", kuten Raamatun sananlasku kuuluu. 

Kuitenkin Jumalalta voi pyytää armoa, ja hän voi armahtaa. Eli ajattelisin että kristinuskoon ei kuulu usko poikkeamattomasta karmasta, joka aina tulee kuin universumin alkuvoima. Vaan kristinuskossa on enemmän, että Jumala tuomitsee oikein, ja joskus se on täysimittainen armahtaminen. (Oma mielipide/miten olen uskovaisena ajatellut sen)

Kristityn tehtäviin ei kuulu myöskään rukoilla kostoa, mutta jos satutetaan pahasti, eikä ole mitään mahdollisuutta saada maallista oikeutta, niin voi pyytää Jumalaa antamaan oikeuden -> ja sitten pitää luottaa että se on annettu/annetaan, vaikka satuttajalla ei elämä muuttuisi mitenkään. (Jumala näkee enemmän kuin me: satuttajan hyvät teot, katumisen ja mahdolliset rukoukset, samalla kun me tiedämme satuttajasta vain pahuutta. Jos satuttaja ei ole katunut, Jumala saattaa antaa rangaistuksensa silti erillä tavalla kuin mitä ihminen ajattelee. Esim niin, että satuttaja ei koe aitoa täydentävää onnea ennen kuin katuu tai tekee jonkinlaisen parannuksen.)

Näin olen kristittynä karmaa ja Jumalan oikeutta ymmärtänyt, en toki tiedä mitään, vaan Jumala tietää. Ajattelin vain että kommenttini saattaisi olla kiintoisa jollekulle. 

Vierailija
49/79 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus: rakastakaa vihollisenne, ja rukoilkaa heidän puolesta, jotka teitä vainoavat. 

Jeesuksen sanoma on 100% yhteneväinen Buddhalaisen boddhichitta-periaatteen kanssa. Sanat ovat eriä ja kulttuurit ovat eriä mutta niistä riisuttuina periaate on sama, siitä olen varma!

On iso ero Jeesuksen Ja Buddhan välillä: Jeesus on Jumala ja Buddha on Saatanasta. Islamin Muhammed on myöskin varastanut Jeesuksen lausumia asioita ja väärentänyt totuuden , niin että olivatkin hänen sanojaan. Muhamned oli myös Saatanasta! 

Ja älä tule sanomaan että Buddhalaisuus oli ennen kristinuskoa, koska kristinusko alkaa maailman luomisesta, ja ennen sitä ei ollut mitään!

Vierailija
50/79 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole entisiä elämiä vaan on päänsisäinen elämä mihin synnytät elämäsi ja teet sen itse itsellesi.

Vierailija
51/79 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On iso ero Jeesuksen Ja Buddhan välillä: Jeesus on Jumala ja Buddha on Saatanasta. Islamin Muhammed on myöskin varastanut Jeesuksen lausumia asioita ja väärentänyt totuuden , niin että olivatkin hänen sanojaan. Muhamned oli myös Saatanasta! 

Ja älä tule sanomaan että Buddhalaisuus oli ennen kristinuskoa, koska kristinusko alkaa maailman luomisesta, ja ennen sitä ei ollut mitään!

OK. Nyt ymmärrän. Otat kirjaimellisesti vanhan testamentin tarut. Jeesus nimenomaan tapahtui ravistamaan niitä taruja. Ikävää että 2025 vuodessa olemme epäselvyyksissä.

Vierailija
52/79 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen menee monta kierrosta elämissä ja kehittää samalla karmaansa. Se on matka, oppimista, kehittymistä. Pitkä ja vaivalloinen, mutta välttämätön. Lopussa tulee täyttymys. Montako elämää siihen menee? Monta huonoa, monta keskivertoa, monta hyvää. Miten karma kehittyy. Se riippuu itsestä. Se ei ole julmaa, se on mitä se on. Ketään ei tuomita kadotukseen, oppimalla ja kehittymällä voi parantaa omaa karmaansa. Se on pitkä tie, voi viedä satoja meidän tuntemia vuosia, mutta me jokainen käymme sen läpi.

Vierailija
53/79 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, en ole tosiaan hindu tms, eli en usko jälleensyntimisee tms. Vaan kristitty ja karmalla tarkoitan tässä elämässä tapahtuvaa "maksua" joka tulee Jumalalta. Useampi sen käsittikin yhtä bessevisseriä lukuunottamatta joka toivottavasti poistui keskustelusta, eikä hänelle minulla olekaan mitään kiinnostusta saati velvollisuutta alkaa uskoani selvittämäänkään.

ap

Karma ei edelleenkään kuulu kristinuskoon, kuten ei esim joogakaan.

Vierailija
54/79 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ei missään vaiheesaa kumonnut  Vanhaa Testamenttiä, vaan päinvastoin vahvisti sen ja viittasi siihen! 

Vierailija
55/79 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenkasvuisille tyhmyreille hermostuva ja epäasiallinen häiriökäyttäytyjä joutui lopulta itse sikiämään.

Vierailija
56/79 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kylvät, sitä niität. 100% yhtenevä toteamus karman periaatteen kanssa on tämä toteamus.

Vierailija
57/79 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen menee monta kierrosta elämissä ja kehittää samalla karmaansa. Se on matka, oppimista, kehittymistä. Pitkä ja vaivalloinen, mutta välttämätön. Lopussa tulee täyttymys. Montako elämää siihen menee? Monta huonoa, monta keskivertoa, monta hyvää. Miten karma kehittyy. Se riippuu itsestä. Se ei ole julmaa, se on mitä se on. Ketään ei tuomita kadotukseen, oppimalla ja kehittymällä voi parantaa omaa karmaansa. Se on pitkä tie, voi viedä satoja meidän tuntemia vuosia, mutta me jokainen käymme sen läpi.

Ihmisen sielu elää yhden maallisen elämän, ja sen jälkeen koittaa tuomio! Sielu ei vaella. 

" Entiset elämät" kokemukset, mitkä jotkut sanoo kokeneensa, ovat Saatanan eksytys. Saatana yrittää kaiken tavoin viedä ihmisen pois Jumalan totuudesta. Myös esim sukupuolisekoilut ja seksuaaliperverssiot ovat Saatanasta. 

Vierailija
58/79 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus ei missään vaiheesaa kumonnut  Vanhaa Testamenttiä, vaan päinvastoin vahvisti sen ja viittasi siihen! 

Olemme kanssasi samaa mieltä!

Vierailija
59/79 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten haluaisitte itsellenne tehtävän, tehkää se ensin toisille! 

Tämä tunnettu sanonta raamatusta on 100% yhteneväinen buddhalaisen boddhichitta-periaatteen kanssa!

Vierailija
60/79 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ette edes tajua mitä karma on. Sen tarkoitus ei ole rangaista, vaan opettaa. Karma tulee entisestä elämästä, jossa on tehnyt jotakin. Tarkoituksena on että ihminen oppii. Jos olet entisessä elämässä ollut ilkeä lastenkodin hoitaja, joka on kiusannut lapsia, synnyt seuraavassa elämässä lapseksi, joka joutuu lastenkotiin ilkeän hoitajan riepoteltavaksi. Ja TÄMÄ on se juttu - mitä opit siitä? Menetkö eteenpäin ja pidät huolen, että olet hyvä muille koska sinulle oltiin pahoja ja keräät hyvää karmaa, vai katkeroidutko ja kostat muille, jolloin et opi ja karmasi pysyy huonona.

Noin yhtenä esimerkkinä.

Summa summarum: karma ei ole kostoa, vaan oppimista. Elämät ovat oppimista. Mitä paremmaksi oma karma tulee, mitä enemmän ihminen oppii ja päästää irti egosta ja vihasta, mitä enemmän hän henkistyy ja haluaa olla hyvä ihminen, sitä lähempänä hän on valaistumista ja pääsee perille.

Älkää toivoko kellekään

Siis ihanko oikeasti ihmiset uskoo tällaiseen? Että joku on edellisessä elämässä tehnyt jotain ja asiat tapahtuu sen vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi