Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muistoja teille on jäänyt Esso -huoltamoista?

Vierailija
14.04.2012 |

Surullinen asia tapahtui vuonna 2006, SOK osti Suomen Esson osakekannan, jolloin Essot muuttuivat suurimmaksi osaksi ABC- ja St1 -huoltamoiksi. Viimeinenkin Esso suljettiin 2010.

Kysynkin siis, onko teille jäänyt millaisia muistoja vanhoista kunnon Esson baareista?

Itse en paljoakaan muista kyseisistä huoltamoista, kun olin sen verran nuorikko silloin. Muistan vain, kun isä tapasi mennä veikkaamaan raveja Kiteen Essolle, jossa oli aina oma raviporukka. Minä ja veljeni menimme silloin tällöin mukaan, jolloin saimme sieltä aina sinistä limsaa, jotain avaruusteemaista ja Spider Man -limsaa :) Nykyään kyseisen rakennuksen tiloissa toimii ABC, eikä isäni enää vietä iltojaan raveja veikkaamassa.

Minua kiinnostaisi kuulla teidän tarinoitanne.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ulkona syömässä" Essolla, kun olin pieni, ranskiksia ja nakkeja. Yhdistän sen jotenkin vappuun.

Ja se tieto, että Esson pääjohtaja on Veijo Esso, on edelleen mun mielestä aika hauska. (tietolähteenä Uuno Turhapuro)

Vierailija
2/52 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa paikka joka oli auki 24 h / 7. Siellä notkuttiin teineinä yöt läpeensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin vuonna 1983 ja siitä lähtien reissasimme paljon sukulaisten luo ympäri maata. Muistoja tuosta ketjusta on noilta sukuloimismatkoilta huoltoasemien ateriat ja jonain kesänä ainakin oli jotain merkkejä tai tarroja mitä kerättiin ja sitten niillä sai arpoja ja viinilaseja. Mun vanhemmilla on yhä niitä laseja tallessa :D

Vierailija
4/52 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menetin mm. neitsyyteni Esson baarin veskissä.

Vierailija
5/52 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli aikoinaan heillä oli tunnuksena tiikeri. Mainosbiisi taitaa löytyä youtubesta. Meilläkin oli pari pehmotiikeriä, en muista saiko niitä keräämällä jotain leinoja/tarroja/tankattuja litroja, vai ihan ostamalla.

Vierailija
6/52 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täytin 15 vuotta (90-luvulla) ei ollut mitään paikkaa missä juhlia. Joimme parhaan kaverini kanssa viiniä ja kävelimme muutaman kilometriä paikalliselle Essolle. Oli kesä ja siellä oli vain pari turistia, joista toinen kommentoi sitä, että teinitytöt oli humalassa. Illalla ei ollut mitään kummempaa kliimaksia kuin tuo Essolle ja takaisin -kävely.:)

Vierailija
7/52 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin äidin kanssa täyttämässä puolivälissä viikkoa (tiistai tai keskiviikko?) lottokuponki. Samalla sain limpparia ja joskus munkkipossun. Sielä baarissa oli ihan oma hajunsa, kai se oli se munkkipossun ja vähän pohjaanpalaneen kahvin tuoksu. Samalla juteltiin mukavan baarin pitäjän kanssa.

Vierailija
8/52 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli vuosi 1980-luvun alkupuolella, olin yksin kotona ja alkoi kova myrsky ja minua pelotti. Tiesin, että äiti ja isä olivat tulossa kohta töistä, mutta käyvät tankilla ensin eli tankkaamassa. Eihän silloin mitään kännykkää ollut, joten kiinni en heitä siihen hätään saanut. sitten keksin, että esson puhelinnumero on varmaan 3220 (ESSO). Eihän se mihinkään Essolle mennyt eikä mihinkään. Mutta olin siis aikaani edellä kun kirjaimista tein numeroita :D

Vierailija
9/52 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo nykyset absit tai st:t vedä vertoja essolle. Esso, se ainoa oikea jai tiikeriä tankkiin! ;) Tulee mieleen esson mainokset.

Vierailija
10/52 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan täällä olla muita entisiä 'essolaisia'...?

Vierailija
11/52 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sain vielä hienon t-paidankin, josta oli hyvin ylpeä. Mulla oli myös tiikerin häntä avaimenperä. Me tankattiin aina Essolla, koska isä sanoi että sieltä sai parasta bensaa. Siihen aikaan ei tankattu itse vaan siellä oli hauskannäköisiä poikia, jotka tankkas, pesi tuulilasin ja tarkasti vielä öljyt. Jotenkin tuntuu siltä että aina oli aurinkoista ja kesä kun ajattelen pelkkää esso sanaa. Asemat oli huippu siistejä ja tyylikkäitä, ainaskin täällä Helsingissä.

Vierailija
12/52 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luin Wikipediasta niin aika iso markkinaosuuski ollu Essolla.. Eikös niitä oo kuitenki muualla Euroopassa yhä.

Vierailija
13/52 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essolla istui kahvilla isoja tyttöjä ja poikia. Niitä suosittuja, pelottavia ja röökiä vetäviä peräänhuutelijoita. Ne kittas aina pussikaljaa saman paikan takana sijaitsevassa metsässä. Esson ohi nolotti kävellä. Piti aina pelätä että liukastuu tai kompastuu. Tiedettiin että ne irvailee meille muutenkin siellä keskenään, saatika jos kaatuisi. Siitä saisi kuulla koko ensi viikon koulussa.

Vierailija
14/52 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. savosta

Vierailija
15/52 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikin Kievarissa. Oli siihen aikaan koko luokassaan varsin iso huoltoasema. Kahviossa oli oikean kokoinen tiikeri, ota piti aina käydä ihastelemassa

Vierailija
16/52 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mukava on ollut näitä lukea. Tulee nostalginen fiilis :) Mielellään lisääkin kuulisi ja lukisi.

-Ketjun aloittanut

Vierailija
17/52 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä kotikaupunkini Essossa oli eräs myyjä, joka myi toisinaan alaikäisille tupakkaa vaikka luultavasti tiesi ettei ostajalla ole ikää.

Vierailija
18/52 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko se vanhan vitostien varrella kuopiosta lepikälle päin? Missä siis nyt toimii joku kaiutinyritys? Aika iso esso ollu...

Vierailija
19/52 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

amphion toimii siin heikin kievarin tiloissa. Ja siinhän se on vanhalla vitos tiellä. Se loppu sit kun tuli uus motari niin asiakkaat hävis.

Varpaisjärvellä on st1 "esson baari". Sielt voi vielä aistii essomaisen tunnelman.

Vierailija
20/52 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtaa, olen myös ollut töissä essolla :)