Työttömyys = yksinäisyys
Työtöntä ei oteta eikä edes haluta mukaan minnekään, koska kaikki kohtaamiset tapahtuvat rahankulutuksen kautta eikä mukaan haluta sellaista, jolla siihen on muita vähemmän varaa. Tiput porukoista ja piireistä, et ole enää haluttu ja kiinnostava muiden silmissä. Tulee vastentahtoinen yksinäisyys. Erittäin julmaa toimintaa muutoin sosiaaliselta eliöltä kuin ihminen.
Kommentit (8)
Eikö sellaiset suhteet joissa tavataan vaan kun ollaan menossa johonkin ole enemmänkin kaverisuhteita. Ystävien kanssa voi vaikka kahvitella ja jutella kotonakin eikä tarvi käyttää paljon rahaa joka tapaamisella.
Etätyö aiheuttaa yksinäisyyttä. En ymmärrä, miksi ihmiset eivät mene fyysisesti työpaikoilleen varsinkin, jos se on lähellä eikä satojen kilometrien päässä.
Vierailija kirjoitti:
Etätyö aiheuttaa yksinäisyyttä. En ymmärrä, miksi ihmiset eivät mene fyysisesti työpaikoilleen varsinkin, jos se on lähellä eikä satojen kilometrien päässä.
Useimmat ei halua kaveerata työkaverien kanssa vapaa-ajalla, eikä pinnallinen työtoverius poista yksinäisyyttä.
Pitäiskö muiden maksaa sun kulut? Loinen
Monilla ei ole rahaa hoidattaa hampaita, uusia kotia tai vaatteita. Silmälaseja. Ja miksi sitä esitellä muille.
Kaikki elämä on käynyt mahdottomaksi. Vanhat vaatteet kuluneet puhki niin ettei kehtaa enää kulkea missään. Onneksi nyt tulee kylmää niin voi sentään pipo päässä kulkea kun ei varaa kampaajaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki elämä on käynyt mahdottomaksi. Vanhat vaatteet kuluneet puhki niin ettei kehtaa enää kulkea missään. Onneksi nyt tulee kylmää niin voi sentään pipo päässä kulkea kun ei varaa kampaajaan.
Hiukset voi leikata itse
Aijaa. Minä olen ollut elämästäni vuosia työtön mutta koskaan en ole ollut yksinäinen. Tietenkään en voi esimerkiksi risteilyille tai laskettelureissuille lähteä, mutta ihan hyvin voin esimerkiksi leipoa, lähteä lenkille tai kierrellä kauppoja kavereiden kanssa. Silloin tällöin on varaa johonkin isompaankin, jos tarkkaan osaa taloutensa suunnitella.