Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordean ID-laite ei toiminutkaan

Vierailija
16.11.2025 |

Tällä hetkellä ainoa tapa päästä maksamaan omalta tililtä laskuja.

Nordea ID-laite ei yllättäen toiminutkaan. Vaikka kuinka sihtaat QR toiminto ei anna tunnusta.

Ja nyt on aivan turha tulla länkyttämään puhelin-pankista. Ei ole vaihtoehto.

Kommentit (254)

Vierailija
221/254 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Voisiko olla kysymys siitä, että et ole päivittänyt tietojasi aikoihin. Minulle tuli kehoitus tietojen päivittämiseen. Päivitin ja tämän jälkeen laite toimi kunnolla."

Toi oli hyvä pointti 

Olin tänään Nordean infojonossa. Lähes kaikilla, myös itselläni, oli päivittäminen jäänyt. Jopa uuden puhelinnumeroni olin unohtanut kirjata.

Info kertoi porukoille, että kun saatte sen mustan laitteen kotiin, lukemaan tarkkaan ohjeet. Jos ei toimi, niin tulkaa Nordean infoon. He jeesaavaat. Hyvää palvelus

Missä tämä Nordea Info on? Kuinka sinne pääsee jonottamaan kesken työpäivän?

Vierailija
222/254 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä tuntuu käteen paremmalta kuin se vanha. Jostain syystä verenpaineeni ei nouse tämän kanssa yhtä paljon kuin sen valkoisen littanan, vaikka tämä onkin iso ja ruma.

-mut onks sinulla toiminut se laite tänään? 

mun on ainakin joka kerta, välillä käsi tärisee ja skannaus kestää hetken pidempään, mutta se johtuu minusta, ei laitteesta

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/254 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun on ainakin joka kerta, välillä käsi tärisee ja skannaus kestää hetken pidempään, mutta se johtuu minusta, ei laitteesta

eri

//

Johtuu laitteesta. Hyvä tasokas laite ottaisi kuvan, vaikka vähän käsi tärräisikin. Tuo Temu-palikka on ihan perseestä. 

Vierailija
224/254 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä tuntuu käteen paremmalta kuin se vanha. Jostain syystä verenpaineeni ei nouse tämän kanssa yhtä paljon kuin sen valkoisen littanan, vaikka tämä onkin iso ja ruma.

-mut onks sinulla toiminut se laite tänään? 

On. Just maksoin yhden laskun. Ei ongelmaa. 

En tajua, mistä tuo yksi kuvittelee löytävänsä pankin, jossa maksaa laskunsa 😂

Vierailija
225/254 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kenestä puhut, mutta itse maksan oikein sujuvasti laskuni S-pankissa. Ei tarvita mitään sovelluksia tai Temu-laitteita. Ihan perinteinen tunnuslukutaulukko riittää. 

Vierailija
226/254 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 70v mummeli maksan laskut älykännykällä,varalla tabletti jos puhelin menee rikki.itse oon asentanut pankkisovellukset.ei 60 luvulla näitä opetettu kansakoulussa vaan olen opetellut ne.

Vierailija
227/254 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, kenestä puhut, mutta itse maksan oikein sujuvasti laskuni S-pankissa. Ei tarvita mitään sovelluksia tai Temu-laitteita. Ihan perinteinen tunnuslukutaulukko riittää. 

Siis Prismassa?

Vierailija
228/254 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Voisiko olla kysymys siitä, että et ole päivittänyt tietojasi aikoihin. Minulle tuli kehoitus tietojen päivittämiseen. Päivitin ja tämän jälkeen laite toimi kunnolla."

Toi oli hyvä pointti 

Olin tänään Nordean infojonossa. Lähes kaikilla, myös itselläni, oli päivittäminen jäänyt. Jopa uuden puhelinnumeroni olin unohtanut kirjata.

Info kertoi porukoille, että kun saatte sen mustan laitteen kotiin, lukemaan tarkkaan ohjeet. Jos ei toimi, niin tulkaa Nordean infoon. He jeesaavaat. Hyvää palvelus

Missä tämä Nordea Info on? Kuinka sinne pääsee jonottamaan kesken työpäivän?

Miks sä haluat jonottaa sinne kesken työpäivän? Asiakaspalvelu on iltakahdeksaan asti auki

Vierailija
229/254 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Missä tämä Nordea Info on? Kuinka sinne pääsee jonottamaan kesken työpäivän?:

Porissa ti - to klo 10.00 - 13.00

Vierailija
230/254 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin turha laite

käytin nettipankkia 25 vuotta sitten tunnuslukulistoilla ja hyvin toimi

Vierailija
231/254 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin näen, että homma toimii ihan samalla tavalla kuin tähänkin asti eli laskut menevät verkkopankkiin e-laskuina. Se, että sinä et"

Laskut eivät ihan itsekseen mene verkkopankkiin. Kyllä ne joku sinne laittaa.

Ensivuonna on itku ja hammaskiristys, kun laskut ovat suomi.fi hyvässä tallessa.

Vierailija
232/254 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tällä hetkellä ainoa tapa päästä maksamaan omalta tililtä laskuja."

Sitten ihan vanhanaikainen maksupalvelusoppari.Laskuihin tilinumerot, allekirjoitus, laskut pankin kuoreen ja postilaatikkoon.

Vierailija
233/254 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tällä hetkellä ainoa tapa päästä maksamaan omalta tililtä laskuja."

Sitten ihan vanhanaikainen maksupalvelusoppari.Laskuihin tilinumerot, allekirjoitus, laskut pankin kuoreen ja postilaatikkoon.

- Toivottavasti et ole tuolla asenteella millään tavalla missään asiakaspalvetehtävässä. Aivan järkyttävä näkökanta!

Mikäli pankki yksipuolisesti päättää vaihtaa kirjautumisvälinettä asiakkaan tilille ja sanoo tarjoavansa tilille validin tunnistautumisvälineen asiakkaalle, niin kyllä sen tarjotun laitteen kirjautumiseen tilille tulee toimia moitteettomasti.

Ei mitenkään voida mennä sellaiseen tilanteeseen, että olkaa kohauttaen kommentoidaan tyyliin ai  tilille kirjautumislaite ei nyt sitten toimikaan, tee maksupalvelusoppari sitten.

Vierailija
234/254 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia tunnistautumisvaihtoehtoja muilla pankeilla on (ei älypuhelimesta)?

OP:saa toimii vielä vanha kunnon paperinen numeroista, taitaa olla vielä s-pankissakin vaihtoehtona.

Paperiliuskat on aataminaikaista.  Vaihtakaa Danskeen

Vierailija
235/254 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toiminut moitteetta tämä uusi laite, minusta jopa parempi kuin vanha pienempi valkoinen laite.

Vierailija
236/254 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan. Olen alkuperäisen keskustelun aloittaja. Lupasin tulla kertoimaan kuinka tilanne (kohdallani) selvisi, että pääsin suorittamaan laskuni tililtäni ID-laitteella kirjautumalla . Ongelmanihan oli se, ettei scannaus suostunut vahvistamaan laskujani että saisin ne hoidettua vaan palautti toiminnon aina uudelleen scan or menu- asetukseen.

Aamulla kirjauduin pankkiin ID-laitteella (se sujui) etsin chat neuvoa tilanteeseen ellei kirjautuminen onnistu, mutta neuvoja löysin vain sovellutuksen ongelmia varten.

Yritin jälleen maksaa laskuja laitteella, mutta ID-laite palautui joka kerta menu or scan-toimintaan. Aloitin taas turhauttavan sihtailun ja venkoilun laitteella koodia kohden.

Tässä vaiheessa kaveri keksi, että kokeilisin suurentaa tietokoneeni näytölle laskun QR-koodin mahdollisimman suureksi ja kohdentaa kauempaa ID-laitteen kameran koodin sillä tavoin.

Ja se toimi. Laite hyväksyi tämän menettelyn ja sain laskuni maksettua.

Iso helpotus.  Eikä tarvinnut soittaa sitten soittaa neuvontaan tai lähteä jonnekin (missä se edes sijaitsisi?Porissa?) Infoon.

Jokainen voi mielessään miettiä miten paljon aikaa ja vaivaa ja hermoiluakin tähän kului verrattuna esimerkiksi tunnuslukutaulukon käyttämiseen. Lisäksi tuon modernin ID-laitteen valmistus ei liene ilmaista.

Iso kiitos kaikille keskusteluketjuun osallistuneille, jotka jaksoitte tsempata ja neuvoa mua, ootte mahtavia ja toivon teille kaikille kaikkea hienoa ja hyvää (ja että pääsette vaivattomasti tilillenne ja että minun ID-laite jatkossa toimii ok).

Vierailija
237/254 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä helevetin laite ;-))))))

Vierailija
238/254 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta vaan. Olen alkuperäisen keskustelun aloittaja. Lupasin tulla kertoimaan kuinka tilanne (kohdallani) selvisi, että pääsin suorittamaan laskuni tililtäni ID-laitteella kirjautumalla . Ongelmanihan oli se, ettei scannaus suostunut vahvistamaan laskujani että saisin ne hoidettua vaan palautti toiminnon aina uudelleen scan or menu- asetukseen.

Aamulla kirjauduin pankkiin ID-laitteella (se sujui) etsin chat neuvoa tilanteeseen ellei kirjautuminen onnistu, mutta neuvoja löysin vain sovellutuksen ongelmia varten.

Yritin jälleen maksaa laskuja laitteella, mutta ID-laite palautui joka kerta menu or scan-toimintaan. Aloitin taas turhauttavan sihtailun ja venkoilun laitteella koodia kohden.

Tässä vaiheessa kaveri keksi, että kokeilisin suurentaa tietokoneeni näytölle laskun QR-koodin mahdollisimman suureksi ja kohdentaa kauempaa ID-laitteen kameran koodin sillä tavoin.

Ja se toimi. Laite hyväksyi täm

Hienoa, onnea!! Kiitos, että kerroit, tästä voi jatkossa olla hyötyä muillekin, minullekin jos alkaa jumittaa se vehje. Hyvää viikonjatkoa!

Vierailija
239/254 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kova hävittämään puhelimia ja milloin mitäkin siksi ID-laite kotona😄

Mutta id-laite on pienempi eli katoaa helpommin eikä sitä voi paikantaa soittamalla siihen. 

Vierailija
240/254 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimi väärä! Ja sitten  kun aikaa on kulunut, vaikka olisit korjannut nimen, sinulla saattaa olla jo vanhentunut päivämäärä, jota Nordean systeemi ei suostu korjaamaan. Tämän jälkeen ongelmasi on se päivämäärä, ei enää nimi.

t: saman kokenut ja vitsit tuo oikea nimi viimeinkin mutta nyt sitten väärä pvm sekoitti oikein huolella pasmat

Ei väärä nimi ole ongelma. Silloin pankki vaan herjaa että nimi on väärä, mutta maksaminen onnistuu kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi