Nordean ID-laite ei toiminutkaan
Tällä hetkellä ainoa tapa päästä maksamaan omalta tililtä laskuja.
Nordea ID-laite ei yllättäen toiminutkaan. Vaikka kuinka sihtaat QR toiminto ei anna tunnusta.
Ja nyt on aivan turha tulla länkyttämään puhelin-pankista. Ei ole vaihtoehto.
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
"Niihin pääsee myös pankkitunnuksilla. Ei tarvita mitään mobiilisekoiluja. Laskut menevät verkkopankkiin e-laskuina, eivät mihinkään suomi-palveluun.
Moni mummo ei ole suostunut laittamaan laskuja verkkopankkiin, e-laskuina. Haluavat paperilaskun kotiin.Nämä laskut menevät vuoden alusta suomipalveluun. Heitä on n 1 miljoona. Saavat paperilaskun myöhemmin kun sitä anovat.
Mobiilivarmenteen käyttö on paljon kätevämpää kuin pankkitunnusten kanssa sählääminen. Ja paljon turvallisempaa
Aaa
Älä jauha paskaa. Laskut eivät mene mihinkään palveluun ellei sille anna suostumusta. Varsinkaan silloin ne eivät sinne mene, jos ko. palvelu ei ole käytössä. Tuohan ei ole mitenkään pakollinen palvelu. Minä en ainakaan suostu laskujani minkään epämääräisen verkkosivun kautta hoitamaan, vaan hoidan ne pelkästään pankissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten sokea usko mobiilisovelluksiin on oikeasti aika pelottavaa. Mitäs sitten, jos se puhelin vaikka varastetaan? Miten ajattelitte siinä tapauksessa hoitaa asianne, kun pankkikorttia myöten kaikki on siellä puhelimessa tai vähintään sen kotelossa.
Puhelimia varastetaan paljon, puhelin voi kadota muulla tavalla, mennä rikki, tai sitä ei jossain tilanteessa saa ladattua. Miten sitten toimitaan? Entä jos olet ulkomailla lentokentällä ja matkalippusi ja kaikki raha-asiasi olivat menettämässäsi puhelimessa? Olen ymmärtänyt, että moni nuoremman polven edustaja ei osaa mitään ulkoa kuten lähiomaisten puhelinnumeroita. Miten ja kehen hän ottaa siinä tilanteessa yhteyttä? Ja uskooko lähiomainen soittoa oudosta numerosta, kun se voi olla huijari?
Puhelimes
Mitä se sormenjälkitunniste auttaa siinä kohtaa, kun sinä olet lentokentällä ja puhelimesi on 300km päässä varastettuna? Ja sinun lentoloppusi, maksukorttisi jne. ovat siellä puhelimessa.
" Voisiko olla kysymys siitä, että et ole päivittänyt tietojasi aikoihin. Minulle tuli kehoitus tietojen päivittämiseen. Päivitin ja tämän jälkeen laite toimi kunnolla."
Toi oli hyvä pointti
Olin tänään Nordean infojonossa. Lähes kaikilla, myös itselläni, oli päivittäminen jäänyt. Jopa uuden puhelinnumeroni olin unohtanut kirjata.
Info kertoi porukoille, että kun saatte sen mustan laitteen kotiin, lukemaan tarkkaan ohjeet. Jos ei toimi, niin tulkaa Nordean infoon. He jeesaavaat. Hyvää palvelus
Vierailija kirjoitti:
Sen verran ottaa päähän nämä joka puolella puhelimia selaavat zombit, että ole alkanut laistaa kaikkea toimintaa jossa painostetaan puhelimen käyttöön, esim olen lopettanut Lidlissä asioinnin kokonaan.
LOL!!!! Eli olet lopettanut Lidlissä asioinnin, koska se bonuskortti on virtuaalinen?😂😂😂😂😂 LOL LOL LOL
Helppo ratkaisu ongelmaan: ÄLÄ KÄYTÄ SITÄ
kyllä vanhaan hyvään aikaan sai sitä muovikrääsää kotiin jota pystyi hamstraamaan!!! MINÄ asioin muualla koska MINÄ en halua avata sovellusta yhdellä napilla ja näyttää sitä päätteeseen! LOL
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran ottaa päähän nämä joka puolella puhelimia selaavat zombit, että ole alkanut laistaa kaikkea toimintaa jossa painostetaan puhelimen käyttöön, esim olen lopettanut Lidlissä asioinnin kokonaan.
LOL!!!! Eli olet lopettanut Lidlissä asioinnin, koska se bonuskortti on virtuaalinen?😂😂😂😂😂 LOL LOL LOL
kyllä vanhaan hyvään aikaan sai sitä muovikrääsää kotiin jota pystyi hamstraamaan!!! MINÄ asioin muualla koska MINÄ en halua avata sovellusta yhdellä napilla ja näyttää sitä päätteeseen! LOL
Miksi sinulla meni noin kovasti tunteisiin, että joku ei käy Lidlissä ihan periaatteen vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla meni noin kovasti tunteisiin, että joku ei käy Lidlissä ihan periaatteen vuoksi?
Sen takia koska se on paska periaate
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia koska se on paska peria
Noin minun 3-vuotiaanikin perustelle, jos käsken häntä esim. pesemään hampaat. Kertoo vain siitä, että ei ole mitään oikeaa vastausta sille, miksi vastustaa jotain asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten sokea usko mobiilisovelluksiin on oikeasti aika pelottavaa. Mitäs sitten, jos se puhelin vaikka varastetaan? Miten ajattelitte siinä tapauksessa hoitaa asianne, kun pankkikorttia myöten kaikki on siellä puhelimessa tai vähintään sen kotelossa.
Puhelimia varastetaan paljon, puhelin voi kadota muulla tavalla, mennä rikki, tai sitä ei jossain tilanteessa saa ladattua. Miten sitten toimitaan? Entä jos olet ulkomailla lentokentällä ja matkalippusi ja kaikki raha-asiasi olivat menettämässäsi puhelimessa? Olen ymmärtänyt, että moni nuoremman polven edustaja ei osaa mitään ulkoa kuten lähiomaisten puhelinnumeroita. Miten ja kehen hän ottaa siinä tilanteessa yhteyttä? Ja uskooko lähiomainen soittoa oudosta numerosta, kun se voi olla huijari?
Sähköpostin saa yleensä auki millä tahansa tietokoneella. Sieltä löytyy yleensä ne matkaliput myös. Pankkikortia myös kannattaa reissussa pitää mukana, ja tietysti omassa kotelossa, ei puhelimen kuoressa. Ja kannattaa opetella ulkoa ne kaikista tärkeimmät puhelinnumerot, edes oman puolison/ vanhemman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia koska se on paska peria
Oletko muissakin asioissa niin lapsellinen, että kiukuttelet kaikesta, mikä ei ole JUURI SINULLE mieleen?
Sähköpostin saa yleensä auki millä tahansa tietokoneella. Sieltä löytyy yleensä ne matkaliput myös. Pankkikortia myös kannattaa reissussa pitää mukana, ja tietysti omassa kotelossa, ei puhelimen kuoressa. Ja kannattaa opetella ulkoa ne kaikista tärkeimmät puhelinnumerot, edes oman puolison/ vanhemman.
Ja miten sä meinaat ottaa sen tietoneen mukaan lipuntarkastukseen? Jos siis kyse ei ole omasta läppäristäsi, vaan olet sokeasti luottanut pelkkään puhelimeen.
"Älä jauha paskaa. Laskut eivät mene mihinkään palveluun ellei sille anna suostumusta. Varsinkaan silloin ne eivät sinne mene, jos ko. palvelu ei ole käytössä. Tuohan ei ole mitenkään..
Sitten näet ensivuonna,mitä tapahtuu. Kun valtiolle tulee 10 miljoonan säästöt turhalta postittamiselta.
Jos kytille inkutat kun pysäytetään, että et ole saanut trafin postia. Vero maksamatta.
Sinä olet velvollinen avaamaan sp:n ja suomiviestit. Koska näytät osaavat käyttää nettiä. Siinä on se juju.
Mielenkiintoista, että täällä ei näy koskaan haukkumisketjuja muitsta pankeista kuin Nordeasta. Miksiköhän......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tilinumero ja viite on oikein+ summa. Miten se VOI muka mennä väärälle vaikka nimi olisi mikä.
Ei se minnekään väärälle menekään, jos tiedot ovat oikeasti oikein. Tuo on puhdasta pelleilyä, että maksua ei saa suoraan hyväksyttyä, jos nimessä on yhdenkin kirjaimen heitto.
sehän kysyy'maksatko silti' Siirsin meidän molempien tililtä S-pankin tilille, koska tankkaamme sillä kortilla. Puolison nimi on s- pankissa cccc mmmm pppp muodossa, mutta Nordeassa cccc pppp -muodossa, niin kysyi siinä että maksatko silti. Tietenkin maksoin. Eip tuosta muuta haittaa ole kun rasti ruutuun silloin kun tietää maksavansa oikeaan paikkaan vaikka nimi onkin toisessa muodossa eri pankissa
Vierailija kirjoitti:
"Älä jauha paskaa. Laskut eivät mene mihinkään palveluun ellei sille anna suostumusta. Varsinkaan silloin ne eivät sinne mene, jos ko. palvelu ei ole käytössä. Tuohan ei ole mitenkään..
Sitten näet ensivuonna,mitä tapahtuu. Kun valtiolle tulee 10 miljoonan säästöt turhalta postittamiselta.
Jos kytille inkutat kun pysäytetään, että et ole saanut trafin postia. Vero maksamatta.
Sinä olet velvollinen avaamaan sp:n ja suomiviestit. Koska näytät osaavat käyttää nettiä. Siinä on se juju.
Niin näen, että homma toimii ihan samalla tavalla kuin tähänkin asti eli laskut menevät verkkopankkiin e-laskuina. Se, että sinä et ymmärrä, ettei laskua voi lähtettää palveluun, jota henkilö ei ole ottanut käyttöön, ei muuta tosiasioista. Kannattaa vähän käyttää omiakin aivoja eikä meuhkata menemään kuin mikäkin sekopää.
Vierailija kirjoitti:
minkä takia niitä laskujaan ei voi laittaa e-laskuina automaattimaksatuksella, ei tarvi vahtaa mitään etteikö ajoissa tulisi maksetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt se korkki kiinni. Menee jo ihan höpöhöpöhommiksi tuo sinun sönkkäämisesi.
Minusta tämä tuntuu käteen paremmalta kuin se vanha. Jostain syystä verenpaineeni ei nouse tämän kanssa yhtä paljon kuin sen valkoisen littanan, vaikka tämä onkin iso ja ruma.
Minusta tämä tuntuu käteen paremmalta kuin se vanha. Jostain syystä verenpaineeni ei nouse tämän kanssa yhtä paljon kuin sen valkoisen littanan, vaikka tämä onkin iso ja ruma.
-mut onks sinulla toiminut se laite tänään?
-mut onks sinulla toiminut se laite tänään?
Mitä väliä sillä, onko se toiminut jollain muulla? Ei se mene niin, että kaikilla toimii jos yhdellä toimii.
Puhelimessa pitäisi olla päällä esimerkiksi sormenjälkitunnistus. Lisäksi pankki kysyy salasanaa.