Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tunne koskaan kunnon kiljuvaa nälkää. En, vaikka venytän syömisen 5 tuntiin.

Vierailija
16.11.2025 |

Missä vika?

En napostele välissä. 

Syön.

Menee 5 tuntia täysin syömättä ja juomatta yhtään mitään.

Sitten vasta tuntuu hyvin lievää näläntunnetta ja ajattelen, että no, vois syödä jotain.

Syön.

Taas menee 5 h, kunnes tunnen edes lievää nälkää.

En syö jätti-isoa määrää kerralla edes.

Kaiken lisäksi BMI on 26 eli olen ylipainon puolella.

Ihmetyttää vain tää, etten tunne nälkää.

Tämä alkoi jo noin 5 vuotta sitten ja yhä jatkuu vain. Oon yrittäny laihduttaakin, mutta kilot on tiukassa. Paino ei putoa, vaikka söisin kevyesti kuukauden ajan. Missäköhän on vika?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkään syöt. Ehkä syy on juuri siinä.

Vierailija
2/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

totanoin, tee raskasta fyysistä työtä niin kyllä taatusti tulee kiljuva nälkä...

Vierailija
4/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan sama tilanne! Merkillistä että en laihdu vaikka kävelen pitkiä matkoja käyn salilla ja olen aaaktiivinen.Syön kerran päivässä. Viimeistään kello 17 että ehdin sulattamaan ruoan. 

Vierailija
5/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venytä 8h.

Vierailija
6/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän 5 tuntia ole mitään? Minä syön 24 tunnin välein eikä ole ikinä nälkä, keho tottuu nopeasti.

Vierailija
7/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko syöt kerralla?

Vierailija
8/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kun herään ja juon kupin kahvia on täysinäinen olo. Nyt söin pari näkkileipää avokadon kanssa. Vatsa aina vaan turvonnut . 

Vierailija
9/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, kuuluuko tuossa ajassa siis tulla nälkä 🤨

Olen itse normaalipainoinen ja lihaksikas. Kiljuva nälkä minulle tulee jos jostain syystä skippaan aterian JA on ollut raskasta työtä tai liikuntaa. Pelkästään oleillessa kiljuva nälkä ja vatsan kurninta vaatii jotain 14+h paastoa. Kovan rääkin jälkeen voi riittää joku 8-9h suämättömyys. 

Ehkä jossain patikoidessa tai ulkotöissä voisi kaivata nestettä ja vähän jotain hiilaria "jatkuvasti" mutta ei muuten. 

Nimim. 2-3 ruokailua päivässä 

Vierailija
10/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kyseessä elimistön säästöliekki?

Tai sitten vaan syöt sen verran kuin kulutat. Kulutustasosi on pieni. Ihmiset ovat vähän kuin autonmoottorit, toinen kulkee vähemmällä polttoaineella kuin toinen.

Itsellä vähän samaa. Jos haluaisin laihtua, minun pitäisi alkaa tehdä tehokkaampaa HIIT-treeniä. Mutta aina kun pääsen alkuun, sairastun tai loukkaannun. Nytkin olen korona ssa kohta kolmatta viikkoa. En ehtinyt kuin kaksi viikkoa aloitella varovasti kuntoilua, kun tuli taukoa polven venähdyksestä  kaksi viikkoa.

Liikun muuten ihan riittävästi, kävelen, uin, vesijuoksen, porrastreeni on nyt aika uutena harrastuksena. 

Vierailija
11/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän sama, ettei oikein koskaan ole nälkä. Kun käyn salilla ja teen kunnollisen treenin niin tunti sen jälkeen kyllä hiukoo vähän, mutta että tulisi joku dramaattinen, kiljuva nälkä että heti pitäisi syödä? Ehei. Annokset on aika pieniä, syön melko hitaasti muutaman kerran päivässä. Kahvia menee (mustana) kyllä aika paljon.

Vierailija
12/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku niin on nälkä.

Vierailija
13/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtäminen.

"En tunne koskaan kunnon kiljuvaa nälkää. En, vaikka venytän syömisen 5 tuntiin."

Vierailija
14/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi tuntia? Olisi kyllä tosi outoa, jos tuossa ajassa tulisi joku kiljuva nälkä. Varman joku puutostauti olisi.

Itse syön yhden kerran päivässä eikä ole ikinä nälkä. Päivä menee ilman ruokaa helposti eikä tule nälkä.

Vierailija
15/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insuliiniresistenssi. Tutustu siihen. 

Tämä on yleinen ongelma ylipainoisilla, aivot ei toimi enää ilmoittamaan että on nälkä vaikka vararavintoa on. Voi johtua myös liiasta hiilihydraatista ja lisäaineista.

Vierailija
16/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi tuntia 😅😂🤣.

Jestas mikä Etiopian nälkälapsi oletkaan. ( huomaa sarkasmi )

Olepa vuorokausi syömättä ja kerro sitten, miltä tuntuu.

Vierailija
17/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lounaan toimistolla klo 11. Seuraavan kerran syön kotona klo 19. Luulisin tämän olevan ihan normaalia.

Vierailija
18/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihan normaalia ettei viidessä tunnissa tule nälkä. Jos käyn klo 12 kunnon lounaalla niin ei mulla loppupäivänä edes ole nälkä. Aamulla heräämisen jälkeen saattaa mennä 6 tuntia että tulee nälkä. 

Vierailija
19/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko syöt kerralla?

Normaalin verran.

Esim. aamulla kaksi paahtoleipää juustolla ja tomaatilla, yksi kananmuna ja teetä. Tämä pitää näläntunteen kokonaan poissa 5 tuntia.

Päivälliseksi yksi lautasellinen ruokaa, eikä mikään iso kukkurallinen, vaan melko ns. normaali määrä. En ikinä ota lisää.

Vierailija
20/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin eilen 36 tunnin paaston kuudelta illalla, eli 20 tuntia paastoa takana. Ei ole yhtään nälkä, juon vihreää teetä ja suolavettä vuorotellen. Kävin aamulla pienellä kävelyllä ja olo on mainio.

Syy paastoon on, että pitää saada vastustuskykyä paremmaksi, nyt on jo 8. nuha tänä vuonna. Jos tämä ei riitä, pitää tehdä pidempi paasto.

Normaalisti syön 2-3 kertaa päivässä, eikä mulla ole koskaan nälkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan