Osaako joku kertoa minulle miksi ihmeessä ottaisin pankilta lainan ja ostaisin koskaan itselleni asunnon/talon?
Kommentit (32)
Koska ei kannata maksaa ylisuurta vuokraa ja kartuttaa toisen henkilön varallisuutta.
No mä en ole ostanut. Säästän tilille 500€ vuodessa ja aion matkustella. Asunto myydään yleensä sitten kun henkilö kuolee ja verottaja vie puolet
Ei kiinnosta neuvoa jotain randomia elämänvalinnoissaan, sori siitä.
koita pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
No mä en ole ostanut. Säästän tilille 500€ vuodessa ja aion matkustella. Asunto myydään yleensä sitten kun henkilö kuolee ja verottaja vie puolet
Siis 500/kk
Parempihan se on maksaa itselle kuin vuokraisännelle. Varo ylipitkää laina aikaa. 200 000e, 15 vuotta, takaisinmaksuhinta on 300 000e.
En kans tajua miksi pitää olla koko elämä velkavankeudessa ja sitten haudassa katsoa kun verottaja saa rahat
Siellä missä asut, on joku aikanaan ostanut. Jos ei olisi ostanut, missä sitten asuisit ? Ojarummussa ?
No jos vuokra on esim tonnin kuussa, niin viimeistään 5 vuoden jälkeen maksat tyhjästä. Toki jossain Helsingissä talo voi olla miljoonan hintainen, mutta kannattaako se?
Vierailija kirjoitti:
Parempihan se on maksaa itselle kuin vuokraisännelle. Varo ylipitkää laina aikaa. 200 000e, 15 vuotta, takaisinmaksuhinta on 300 000e.
Asun 800 000 euron asunnossa. Tähän en saisi lainaa. Mahtava alue, työpaikkaan kävelymatka, samoin teatteriin, leffateatteriin, ym. En halua kituuttaa perähikiällä
Vierailija kirjoitti:
Koska ei kannata maksaa ylisuurta vuokraa ja kartuttaa toisen henkilön varallisuutta.
Mikä idea on maksaa pankille korkoa?
Oma syyni oli se, että vastaavasta asunnosta vuokraa joutuisi maksamaan huomattavasti enemmän kuin lainan lyhennys ja vastike on. Ja näin ollen saan sit vanhoille päivilleni pienennettyä asumiskulut kun on velaton asunto.
Vierailija kirjoitti:
En kans tajua miksi pitää olla koko elämä velkavankeudessa ja sitten haudassa katsoa kun verottaja saa rahat
Siis stressaat olevaisuudesta myös kuolemasi jälkeen? En ymmärrä näitä.
Enpä tiedä rikastutanko vuokraisäntää, julkisivuremppa, kattoremppa, hissiremppa, saunaremppa, piharemppa, ikkunaremppa ymym
Vierailija kirjoitti:
No jos vuokra on esim tonnin kuussa, niin viimeistään 5 vuoden jälkeen maksat tyhjästä. Toki jossain Helsingissä talo voi olla miljoonan hintainen, mutta kannattaako se?
Jos talo maksaa 500 000 euroa ja saat siihen lainan niin et maksa 500 000 euroa vaan maksat "tyhjästä" eli korkoa pankille.
Mä tein ton 20v. 35v velaton. Asumiskustannukset n300€/kk. Saan 1300€ joka kk säästöön. Talon arvo lähes tuplaantunut. 50vuotiaana eli 2v päästä. Omaisuutta niinpaljon että voin jäädä eläkkeelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis stressaat olevaisuudesta myös kuolemasi jälkeen? En ymmärrä näitä.
Mun mielestä parempi käyttää rahat kun elää
Vierailija kirjoitti:
Oma syyni oli se, että vastaavasta asunnosta vuokraa joutuisi maksamaan huomattavasti enemmän kuin lainan lyhennys ja vastike on. Ja näin ollen saan sit vanhoille päivilleni pienennettyä asumiskulut kun on velaton asunto.
näin moni uskoo... Kunnes käy niin että talo on purkukuntoinen eikä sitä voi myydä eikä siinä voi asua.
Vierailija kirjoitti:
Mä tein ton 20v. 35v velaton. Asumiskustannukset n300€/kk. Saan 1300€ joka kk säästöön. Talon arvo lähes tuplaantunut. 50vuotiaana eli 2v päästä. Omaisuutta niinpaljon että voin jäädä eläkkeelle
Eli ehdotat APlle aikakone matkaa?
Koska eurooppa printtaa rahaa ja lainan korko kuittaantuu sillä. SDP sanoin ..rahaa vaan ilmaantuu tilille.