Kyllä sai taas pyöritellä silmiään kun kävin eilen kirppiksellä
Monessa pöydässä oli reikäisiä ja tahraisia "merkki"vaatteita myynnissä hintaan 5-10€. Esim. valkoinen Puman huppari, jossa hihoissa tahroja 6€!
Koittakaa nyt ymmärtää, että likaiset ja rikkinäiset vaatteet ei kuulu edes kirppareille vaikka miten olisi "merkkiä". Ja jos se sinne on pakko viedä, niin niiden arvo on alle euron.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Kirpputorilla joku pyysi avatusta Juhlapöydän konvehtirasiasta, jossa oli jäljellä vain ananassuklaat, 5e!
Joku ostaja syönyt salaa, tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Puoliksi käytetyt rasvapurkit on vietävä jäteasemalle niille tarkoitettuun keräykseen. Ei niitä saisi laittaa edes sekajätteeseen eikä ainakaan viemäriin.
Rasvan voi vallan mainiosti laittaa sekajätteeseen (enegiajätteeseen). Purkkeineen. Se on juuri oikea osoite. Kasvorasvat / vartalovoiteet tms., tai vaikka ruokaöljyt ei ole mitään ongelmajätettä. (vrt. auton öljyt öljynvaihdosta viedään asianmukaiseen kierrätykseen.) Viemäriin sen sijaan ei pidä rasvaa läträtä.
Rasvan / shampoon tms. muovipakkauksen voi puhtaana laittaa myös muovinkeräykseen. Vaikkakin perusohje muovin kierrätyksessä on myös se, ettei välttämättä kannata alkaa pesemään kovin likaisia purkkeja, sillä ei se vedenläträys pesuaineineen mitään ympäristön säästöä oikein sitten enää ole, eikä vaivan väärti. Muovipakkaukset kannattaa kierrättää silloin, jos pakkaus on puhdas tai sen saa kevyellä huuhtaisulla puhtaaksi.
Vaarallista jätettä ja erikseen ongelmajätekeräykseen vietävää kosmetiikka sen sijaan on kynsilakat sekä kynsilakanpoistoaineet, hajuvesi, partavesi ja muu alkoholipitoinen aine, kuin myös permanenttiaineet ja tuotetta sisältävät aerosolitölkit (esim. hiuslakka, deodorantti).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet kirppikset nykyään seuloo itse mitä ihmiset pöytiin tuo. Hyvä juttu.
Minua ihmetyttää myös se, että kun otan pöydän, niin vien sinne siistiä, puhdasta ja ehjää tuotetta. Hinnoittelun todellakin halvalla.. laadukas lähes uudenveroinen tuote joka maksaa noin satkun ja pyydän 20€, niin ei mene kaupaksi. Sitten ne 1-2€ halpisrätit yms menee..
Mikään kirppisvaate ei saa maksaa 20 euroa. Myy nämä netissä.
Tämän asenteen takia kirppiksellä on myynnissä vähemmän ja vähemmän mitään laadukasta. Ei kannata viedä sinne kuin romua, kun paremmat varastetaan, eikä ne saisi maksaa mitään.
No niinpä, siksi mikään kirppisvaate ei saa olla niin kallis, että se varastetaan. Usein se varas on vielä toinen kirppismyyjä, joka omaa pöytää tyhjentäessään, tyhjentää muistakin pöydistä. Tällä tavoin esim. vakkarimyyjillä riittää myytävää vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki te , jotka olette leikanneet sen materiaalilapun pois, muka siitä syystä että se kutittaa..🤣...
Oikea syy on : vaate on paska materiaalia. Jotain polyesteri akryyli lumppua.
Ei kannata ostaa yhtään sellaista vaatetta , jossa ei ole materiaalilappu paikallaan. Se on 99% varmuudella lumppu tuote.
Itse saan ihottuman niistä lapuista. Pakko ottaa pois. Ootpa vähän dingdong, kun et tuollaista ymmärrä 😂😂😂😂😂.
Kun laput ova pois, ei kokoakaan tiedä ja en todellakaan sovita kirppisvaatetta, ennenkuin olen sen itse pessyt.
Siksi en osta laputtomia.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut pari likaista vaatetta käytettynä. Toinen oli silkkihuivi ja toiset ulkohousut. Molemmat ostin tarpeeseen todella halvalla ja molemmista lähti lika pesussa. Rikkinäisen voisin myös ostaa halvalla tarpeeseen, jos pystyn itse korjaamaan. Hinta, tarve ja virheen laatu ratkaisee.
150€ ulkohousut kadella kympillä, kun lahkeissa on vähän hiekkaa on ok, vaikka en itse likaisia kirppikselle viekään. Kaikki ruokajäämät astioissa tai leivänpaahtimessa, käytetyt meikit tai näkyviä isoja tahroja sisältävät vaatteet aiheuttavat sen, etten katso pöydästä mitään muuta.
Yleensä nämä bioturvallisuutta uhkaavat pöydät huomaa kyllä jo pienen etäisyyden päästä, niin jäävät nämä ns. löydöt ainakin omalta kohdaltani löytämättä ja ostamatta. Kaikki käytetyt ruuanlaittovälineet ja keittiöelektroniikan jätän suosiolla myös muille. Alusvaatteista puhumattakaan.
Käytetyt ruuanlaittovälineet! Et omista tiskikonetta?
Joku jos perustaisi hassunkuristen tavaroiden kirppiksen, jonne voisi viedä kaikki puolisyödyt ja käytetyt ja rikkinäiset tavarat. Tosin se tuskin menestyisi.
Vierailija kirjoitti:
Kirpputorilla joku pyysi avatusta Juhlapöydän konvehtirasiasta, jossa oli jäljellä vain ananassuklaat, 5e!
Parhaat jätetty syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet kirppikset nykyään seuloo itse mitä ihmiset pöytiin tuo. Hyvä juttu.
Minua ihmetyttää myös se, että kun otan pöydän, niin vien sinne siistiä, puhdasta ja ehjää tuotetta. Hinnoittelun todellakin halvalla.. laadukas lähes uudenveroinen tuote joka maksaa noin satkun ja pyydän 20€, niin ei mene kaupaksi. Sitten ne 1-2€ halpisrätit yms menee..
Mikään kirppisvaate ei saa maksaa 20 euroa. Myy nämä netissä.
Tämän asenteen takia kirppiksellä on myynnissä vähemmän ja vähemmän mitään laadukasta. Ei kannata viedä sinne kuin romua, kun paremmat varastetaan, eikä ne saisi maksaa mitään.
No niinpä, siksi mikään kirppisvaate ei saa olla niin kallis, että se varastetaan. Usein se varas on vielä toinen kirppismyyjä, joka omaa pöytää tyhjentäessään, tyhjentää muistakin pöydistä. Tällä tavoin esim. vakkarimyyjillä riittää myytävää vuodesta toiseen.
Mut eihän vakkarimyyjä tyhjentele pöytäänsä, jos kerran myy jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus katsoin kirpparilla tavallista radioo ja kun sitä ravistii niin sisällä kilisi joku, antennikin sitä oli katkennu ja pyynti oli 20 euroa.
Huvitti.
Radioita ei ole halvalla enää saanut sen jälkeen kun alettiin höyrytä kotivarasta yms.
29 e maksoi Prismassa pieni radio.😅
Onpas kallis.
Mä löysin Salomonin kerran pari käytetyt hiihtomonot 18€ hintaan josta Fidan alepäivänä sai vielä puolet pois eli 9€ jäi hinnaksi. Samaa monoa, päivitetyllä versiolla myytiin urheilukaupassa 110€ hintaan. Taisi olla löytö. Nyt pitää vaan jostain löytää sukset ja sauvat.
Löysin kerran nipun kivoja piparimuotteja hintaan 20e. Mahtoi olla Urho Kekkosen entiset kun hinta oli niin korkea.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki te , jotka olette leikanneet sen materiaalilapun pois, muka siitä syystä että se kutittaa..🤣...
Ei kannata ostaa yhtään sellaista vaatetta , jossa ei ole materiaalilappu paikallaan. Se on 99% varmuudella lumppu tuote.
Onko niin vaikea uskoa että se oikeasti kutittaa ja pistä,kuin olisi kaktus niskassa! Tai kyljessä. Kaikki laput vaan äkkiä hittoon. Ja ei,en käytä "akryylilumpppua" koska se pistelee herkkää atoopikon ihoani. Viskoosia tai puuvillaa.
Vierailija kirjoitti:
Jep, en ymmärrä minäkään niitä puoliksi käytettyjä kosmetiikkapurkkeja. Ei niitä kukaan osta.
Tästä on jo tosin aikaa, mutta mietimme, mihin hävitämme vanhat huulipunat ja muun kosmetiikan. Eräs tuttu sanoi, että vie kirpparille ja yllättäen kaikki menivät kaupaksi. Hinta oli 10-20snt/tuote. Itse en ostaisi vastaavia.
Ennen piraatit myytiin piraattihintaan parilla eurolla.
Enenevässä määrin on laitettu Temusta tilattua feikki Marimekkoa tai muuta kalliimpaa merkkiä ja lätkäisty siihen 30-50e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, en ymmärrä minäkään niitä puoliksi käytettyjä kosmetiikkapurkkeja. Ei niitä kukaan osta.
Tästä on jo tosin aikaa, mutta mietimme, mihin hävitämme vanhat huulipunat ja muun kosmetiikan. Eräs tuttu sanoi, että vie kirpparille ja yllättäen kaikki menivät kaupaksi. Hinta oli 10-20snt/tuote. Itse en ostaisi vastaavia.
Yksinkertainen konsti hävittämiselle: Roskapussiin ja sekajätelootaan. Sinne ne kuuluvat muutenkin, koska ovat olleet henk.koht. käytössä. Miten joku voi ylipäätään olla niin kierrätyshullu, että pitää tuollaisten asioiden kierrätystä pohtia?
Mä en ole enää vuosiin löytänyt kirppiksiltä mitään järkevää ostettavaa. Paskaista, rikkinäistä roinaa. Onneksi naapurikaupungissa on aivan loistava ja edullinen kierrätyskeskus. Isompien kaupunkinen kierrätyskeskuksissa on hinnat lähteneet käsistä jo aikaa sitten.
"Mut eihän vakkarimyyjä tyhjentele pöytäänsä, jos kerran myy jatkuvasti."
Kyllä ne välillä lomailee kirppismyynnistäkin. Joskus vievät myös vain osan pois ja tuovat eri tuotteet tilalle.
Et varmaan käy säännöllisesti tällaisilla kirppareilla, kun et ole huomannut?
Vakkarimyyjät käyvät siirtämässä vaivihkaa "helmet" toisten pöydästä omaan pöytäänsä ja sitä kautta ne tavaran vaihdon aikana siirtyvät heidän kotiinsa odottamaan aikaa parempaa tai toisen kirpparin pöytään.
Mä tein näille vakkareille kiusaa ja palauttelin joutessani tavarat oikeisiin pöytiin, ennenkuin he ehtivät tehdä tämän vaihdon loppuun. Ja ihan on näköhavainto tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niin vaikea uskoa että se oikeasti kutittaa ja pistä,kuin olisi kaktus niskassa! Tai kyljessä. Kaikki laput vaan äkkiä hittoon. Ja ei,en käytä "akryylilumpppua" koska se pistelee herkkää atoopikon ihoani. Viskoosia tai puuvillaa.
Saahan ne poistaa, jos kutittaa, mutta ei kannata myydä. Laputtomia, joiden kokoa, materiaalia ja pesuohjetta ei ole, ei kukaan osta kirpparilta.
Täällä meillä pitää yksi ihminen vakituista myyntipöytää koko ajan, ihmettelen miten kannattaa, kun ei ne tavarat näy vaihtuvan just ollenkaan. Ja on siis ainakin vuoden ollut se sama pöytä hänellä.
Tiedän, että hän on hyvin varakas ja ilmeisesti kyse on jostain vain harrastuksesta, mutta en ymmärrä, mitä järkeä. Pöytä on täpötäynnä sellaista pientä halpiskamaa ja pikkuroinaa, mitä kaikilla ihmisillä on muutenkin kotonaan ihan vaan kaappien ja laatikoiden täytteenä. Ei niitä kukaan osta.
Esim. vanhoja kampoja, pinssejä, pinnejä, hiussolkia, pieniä muistilehtiöitä, pientä mainoskamaa, kaikkea sellaista, mistä näkee, että ne on pyörineet laatikoitten pohjilla vuosikymmeniä, jotain halpoja koristelautasia, tiimarisälää, mainosmukeja, kyniä, joltain Aasian matkalta tuotuja pieniä koristerasioita ja muita matkamuistoja ja kaikkea sellaista. En ole huomannut, että ne sieltä suuremmin kenenkään matkaan lähtisivät, en tietysti joka päivä käy siellä, mutta aina käydessä sama pöytä osuu silmään ja samat roinat. Eikö se jo turhauta?
Hinta?