Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä sai taas pyöritellä silmiään kun kävin eilen kirppiksellä

Vierailija
16.11.2025 |

Monessa pöydässä oli reikäisiä ja tahraisia "merkki"vaatteita myynnissä hintaan 5-10€. Esim. valkoinen Puman huppari, jossa hihoissa tahroja 6€! 

Koittakaa nyt ymmärtää, että likaiset ja rikkinäiset vaatteet ei kuulu edes kirppareille vaikka miten olisi "merkkiä". Ja jos se sinne on pakko viedä, niin niiden arvo on alle euron. 

Kommentit (148)

Vierailija
141/148 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks kirppikset on yleensäkään muuttunu vaatekasoiks? Kivoja, löytöjä mahdollistavia käyttöesine- ja design- ja vintage- ym. kirppiksiä alkaa olla jo tosi vähän. Hgissä Patina Lapinlahdessa ja Punavuoressa, sitte yks Porthaninkadulla.

Itsepalvelukirppikset on joko hupparikansan hupparikekoja tai sitte niiden pöydät muistuttaa verkkokellarikoppeja.

Ihan ymmärrettävää, että muuttuneessa taloustilanteessa suurin osa myytävistä tuotteista on tavallista käyttötavaraa. Lasten vaatteet tuppaavat jäämään pieniksi ja joku muu voi niitä tarvita. Yhdellä kuvahaulla voi selvittää mitä se mummon perintövaasi maksaa ja pyytää siitä sen jälkeen asianmukaista hintaa.

Pötyä. 1 % 'vaaseista' ym. on niin laajalti liikkuvaa, että hinnoittelu selvää tai että ovat edes kuvattuina netissä. Joku IS esittelee kliseet löytöinä pari kertaa vuodessa extranumerona, pöh!

Kauniin ja vanhan keräily on harrastus, joka vaan on kirppareilla jäänyt tavisten vaatevyöryn alle.

Mutta kyllä kivojakin kirppareita vielä jokunen löytyy joka kaupungista.

Vierailija
142/148 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta on ne puoliksi käytetyt rasvapurkit ja vastaavat.

Tai puoliksi käytetyt servettipakkaukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/148 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus katsoin kirpparilla tavallista radioo ja kun sitä ravistii niin sisällä kilisi joku, antennikin sitä oli katkennu ja pyynti oli 20 euroa.

Huvitti.

Radioita ei ole halvalla enää saanut sen jälkeen kun alettiin höyrytä kotivarasta yms.  

Kannattaa hankkia sellainen kampikäyttöinen, jota voi sitten kriisiaikana kiertää ja samalla kuunnella, kun Petteri Orpo ja Riikka Purra lausuvat kansalle rauhoittavia sanoja: "Ei huolta, leikkauslinjamme jatkuu ja se Turun junakin toteutuu."

Vierailija
144/148 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut pari likaista vaatetta käytettynä. Toinen oli silkkihuivi ja toiset ulkohousut. Molemmat ostin tarpeeseen todella halvalla ja molemmista lähti lika pesussa. Rikkinäisen voisin myös ostaa halvalla tarpeeseen, jos pystyn itse korjaamaan. Hinta, tarve ja virheen laatu ratkaisee.

150€ ulkohousut kadella kympillä, kun lahkeissa on vähän hiekkaa on ok, vaikka en itse likaisia kirppikselle viekään. Kaikki ruokajäämät astioissa tai leivänpaahtimessa, käytetyt meikit tai näkyviä isoja tahroja sisältävät vaatteet aiheuttavat sen, etten katso pöydästä mitään muuta.

Yleensä nämä bioturvallisuutta uhkaavat pöydät huomaa kyllä jo pienen etäisyyden päästä, niin jäävät nämä ns. löydöt ainakin omalta kohdaltani löytämättä ja ostamatta. Kaikki käytetyt ruuanlaittovälineet ja keittiöelektroniikan jätän suosiolla myös muille. Alusvaatteista puhumattakaan.

Vierailija
145/148 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajatellut, että tuollaisia rojuja myyvät ovat joko vanhuksia, joilla ei enää pää ihan pelitä, tai sitten kuolinpesä koittaa pistää rahoiksi mummovainaan tavaroista. Voihan sitä olla myös mt-ongelmaa ja muuta, mutta kyllä sitä pitää olla vähän höpsähtänyt, että koittaa myydä avattua rasvapurkkia tai k*senpolttamia kalsareita.

Vierailija
146/148 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ajatellut, että tuollaisia rojuja myyvät ovat joko vanhuksia, joilla ei enää pää ihan pelitä, tai sitten kuolinpesä koittaa pistää rahoiksi mummovainaan tavaroista. Voihan sitä olla myös mt-ongelmaa ja muuta, mutta kyllä sitä pitää olla vähän höpsähtänyt, että koittaa myydä avattua rasvapurkkia tai k*senpolttamia kalsareita.

Vain hullu tommosta kirjoittaa 🤮🤮🤮🤮🤮🤮

Ja sinä myyt?

Vierailija
147/148 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle tuli joskus vastaan jotain koiran pureskeltuja leluja. Lelut oli täynnä hampaanjälkiä ja karvaisissa leluissa jotain likaa ja klimppejä. Samassa pöydässä myytiin myös lemmikin namupaloja. En kyllä omalle lemmikille ostaisi.

Miksi tämmöstä paskaa tännen viitsit kirjoittaa

Sinun paskaasi ei ole kukaan tässä ketjussa voittanut. Onko äiti taas ryyppäämässä, kun saat olla vielä koneella?

Vierailija
148/148 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ne pilalle paistetut naarmuuntumeet teflonpannut ja kulahtaneet muovirasiat 

Olen myynyt kannellisia eväs/muovirasioita kirppiksellä, tosin en mitään värjäytyneitä tai naarmuisia, mutta käytettyjä. Hinta alle euron kpl. Monet ostaa vanhoja keittiötarvikkeita askarteluun, esim. kynttilöiden tekoon tai maalien tai muiden säilytykseen jne.

Kulunut teflon on tietysti terveysriski, jota moni ei ymmärrä.

Luuletko moukka etteikö jokainen tätä tiedä. 

Luuletko mulkku, että sinulla on merkitystä kenellekään?