Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteilla olette julkisella saaneet Ozempiciä tai vastaavaa?

Vierailija
16.11.2025 |

Itselläni on ylipainoa n. 70 kg, vielä ei ole tullut diabetestä mutta verensokerit heiluu. Kamppailen ahdistuksen ja jaksamisen kanssa, mistä osa johtuu juuri tästä painosta. Kun puhun asiasta lääkärille, hän sivuuttaa tämän painoasiani kokonaan ja keskittyy vain ahdistuksen miettimiseen. Sitten näen somesta, miten ihmisiä joilla on vähemmän ylipainoa kuin itselläni ja he ovat saaneet näitä lääkkeitä siihen! Miten!!?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella paikalla olen saanut peukkua.

Vierailija
2/21 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasi korjaantuu, kun et pane liikaa tavaraa sisään nenäsi alla olevasta aukosta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on AP:lla polvet ja selkä kovilla..

Vierailija
4/21 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wou!! 70 kg

Vierailija
5/21 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on diabetes-lääke.

Vierailija
6/21 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lääkärit on narsisteja. Käy toisella lääkärillä.

Vierailija
7/21 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain diabetekseen kun muiden lääkkeiden teho ei riittänyt.

Vierailija
8/21 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä Tämä diagnoosi lääkärille tuli? Voisi luulla että lääkärin mainitsema ahdistus EI hirveän pielessä ole: 70 kg ylipainoon tarvitaan tooodella paljon syömistä ja jostain Tämä syöminen/ylensyönti/ahmiminen johtuu?!? 

Vierailija
9/21 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri on Suomessa Jumalan asemassa. Käy toisella lääkärillä.

Vierailija
10/21 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokeriasi pitää ensin yrittää hoitaa muilla diabeteksen hoitoon tarkoitetulla lääkkeellä esim Metforem.

Jos sillä ei sokereita saada tasapainoon, niin sitten voit saada Ozempiciä.

Voit saada sen Ozempicin muutenkin, mutta et saa kela-korvausta, eikä oteta huomioon edes lääkekatto laskuissa.

Oletko harkinnut lihavuusleikkausta?

Vierailija
11/21 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä Tämä diagnoosi lääkärille tuli? Voisi luulla että lääkärin mainitsema ahdistus EI hirveän pielessä ole: 70 kg ylipainoon tarvitaan tooodella paljon syömistä ja jostain Tämä syöminen/ylensyönti/ahmiminen johtuu?!? 

Lääkäri voisi määrätä painosta johtuvaan ahdistukseen pilleriä, tai sitten sen laihdutuslääkkeen. Mutta ei, koska on narsistilääkäri.

Vierailija
12/21 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle. Mitä olen kuullut niin suurin osa ei julkisella o:ta saa. Aina löytyy joku peruste, yleensä ihan järkeenkäypä. Työkaverin äidille oli sanottu että ei ole riittävästi tutkimustietoa aineen vaikutuksesta iäkkäämmillä. Ei tippunut reseptiä. Jäi epäselväksi miksi samaa ainetta voidaan kuitenkin määrätä samanikäisille diabetekseen eikä kukaan kysele vaikutuksia 😂

Vierailija
13/21 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene yksityiselle. Mitä olen kuullut niin suurin osa ei julkisella o:ta saa. Aina löytyy joku peruste, yleensä ihan järkeenkäypä. Työkaverin äidille oli sanottu että ei ole riittävästi tutkimustietoa aineen vaikutuksesta iäkkäämmillä. Ei tippunut reseptiä. Jäi epäselväksi miksi samaa ainetta voidaan kuitenkin määrätä samanikäisille diabetekseen eikä kukaan kysele vaikutuksia 😂

Niin juuri. Tässä se lääkäreiden ylimielisyys näkyy. Kaikki lääkärit kyllä tietää että painon tippuminen parantaa henkistä ja fyysistä hyvinvointia. Sitä ei jotkut lääkärit missään nimessä potilailleen halua. Koska ovat narsisteja.

Vierailija
14/21 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla ne yksityispuolellakin joutuvat miettimään kriteereitä. Yleensä ihmiset haluavat sen kela-korvauksen, mutta sitä ei saa, jos ennen Ozempicia ei ole kokeiltu muita kakkostyypin diabetekseen tarkoitettuja lääkkeitä. Ja tämä kelan sääntö koskee sekä julkista että yksityistä puolta.

Vierailija
15/21 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lääkärit vaan lisää ahdistusta kun eivät kuuntele potilasta. Sitten määräävät siihen aiheuttamaansa ahdistukseen lääkettä jota joudut syömään vuosikausia, kun eise auta.

Vierailija
16/21 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene toiselle lääkärille ja ole johdonmukainen ja selkeä. Eli pyydä resepti ozempiciin ja ilmoita että olet valmis maksamaan lääkkeen itse (ilman kela-korvausta). 

Vierailija
17/21 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit eivät mielellään määrää tuota lääkettä koska siitä on aika ajoin puutetta ja haluavat säästää sen niille keille se on alunperin tarkoitettu. Eli diabeetikoille.

Vierailija
18/21 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene toiselle lääkärille ja ole johdonmukainen ja selkeä. Eli pyydä resepti ozempiciin ja ilmoita että olet valmis maksamaan lääkkeen itse (ilman kela-korvausta). 

Näin juuri. Ozempic on aika kallis lääke ja ilman Kela-korvausta sitä ei sisällytetä edes vuosittaiseen Kelan lääkekattoon.

Vierailija
19/21 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin saanut.

Käytössä kaksi diabeteslääkettä ja (paasto)sokerit edelleen korkeahkot.

Painoindeksi jotain 35.

Oisin saanut siis sen kelakorvauksenkin.

En halunnut Ozempiciä.

Vierailija
20/21 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain reseptin Ozempiciin työterveyslääkäriltä. 

Ihan itse sitä suositteli. Mulla oli iskiasongelmia ja polvikipua. Myös työuupumus ja tunnesyömistä. Nyt olen käyttänyt O.a puolitoista kk ja painoa pudonnut n. 7 kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi