Nostin kesällä 1500e käteiseksi pankista, nyt siirsin ne takaisin tilille ja pankki utelee mistä rahat
Enkö voi vain sanoa, että ne oli omia rahoja kotoa? mitä ihmettä? Ja ne nostothan näkee tilitapahtumissa :D
Kommentit (94)
minä lahjoitin rahaa yhdelle tutulle kohteelle, pankin mielestä epäilyttävä. ja esti
Vierailija kirjoitti:
Vien yleensä joka kuukausi 2x450€ S.marketin kassalle. Tonni / kk on yläraja mitään kyselemättä. Tori ym kaupoilla tulee seteleitä.
Juksaat. 200€ on yläraja panolle, mitä sinne kassalle saa kerralla viedä. Juuri eilen mulle selitettiin.
Juljus kirjoitti:
Mulla kävi samalla tavalla. Olin nostanut rahaa, mitä en sitten tarvinnukkaan. Kun vein takasin pankkiin, niin 45min meni taletuksen tekemisessä. Tyttö kävi vielä välissä joltain kysymässä, että riittäkö 1 kaavake rahan alkuperän selvittämiseksi...
Minkäkokoisesta summasta alkaa kuulustelu?
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Mulla kävi samalla tavalla. Olin nostanut rahaa, mitä en sitten tarvinnukkaan. Kun vein takasin pankkiin, niin 45min meni taletuksen tekemisessä. Tyttö kävi vielä välissä joltain kysymässä, että riittäkö 1 kaavake rahan alkuperän selvittämiseksi...
Ei siihrn ole yhtä sääntöä. Poikkeuksellinen tilitapahtuma on se, mistä kysellään. Apn tapauksessa olisi riittänyt se nostokuitti, asia olisi ollut nopeasti hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Vien yleensä joka kuukausi 2x450€ S.marketin kassalle. Tonni / kk on yläraja mitään kyselemättä. Tori ym kaupoilla tulee seteleitä.
Joillekin on liian vaikeaa ottaa selvää asioista ja toimia se mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mutta suurten rahojen alkuperää ei kysytä, vaan niille räätälöidään koti veroparatiisista.
Mutta näyttäähän se hyvältä, kun satasten perään kysellään. Suurille kupruille ei mahdeta mitään.
En ymmärrä mitä järkeä oli laittaa ne rahat takaisin tilille, paitsi jos oli tili nollilla ja laskuja erääntymässä suoraveloituksessa.
Itse käytän tuon verran käteistä muualla EU-alueella, kun en halua maksaa kortilla. Työkaverin kortti kopioitiin ulkomailla ns. merkkiyrityksessä!
Mulla pyörii niin isot rahat normaalistikin, että tuo ei aiheuttaisi mitään kyselyjä.
Turha tehdä tästä numeroa. Itse nosto kerran mania päissään kymppitonnin, vein muutamsn vuoden päästä takaisin, sanoi omalta tililtä nostettuja, sillä selvä. Ei ole harvinaista, että pitää isoakin käteisvaraa kotona...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh. Jokuhan täällä jo sanoi. Jos olet nostanut sen rahan, niin mikset sitten käytä sitä kaupoissa jne. käteisenä.
Pitääkö se ihan sinne pankkiin henk.koht. viedä? Eikö ole mahdollista käyttää sellaista automaattia, jossa voi myös laittaa käteistä tilille? Vähän kerrassaan, jos 1500 - tonnin seteli ja puolen tonnin seteli - ei mene läpi, niin sitten pienissä erissä.
Ehti 500€ seteleitä joku käydä lompakossa, mutta nyt on 200€ suurin mitä saa. Silloin kun ei vielä ollut 200€ seteleitä niin rajanpinnasta löytyi 200€ väärennöksiä. venäläiset oli väärentänyt 20€ seteleiden mallilla, nolla vaan lisätty. Arvata saattaa että ei mennyt kaupassa läpi.
Ai, mä en tiennytkään, että viiden sadan euron seteleitä ei enää ole liikkeellä. Sori tästä!
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Joitain tonneja. Auton meinasin ostaa, mutta ei päästy hinnasta sopuun, ni piti palauttaa rahat pankkiin takas...
Eu kiltisti noudattaa usan rahanpesusäädöksiä. Ikinä, ei kertaakaan usassa näitä olla noudatettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kirjotat siihen aina "pepun myyntitulo". Kyllä ne jossain vaiheessa lakkaa kyselemästä.
Meinaatko että persettä saa myydä verovapaasti?
No kerropa missä on määritetty vero pepun myynnistä saataville tuloille.
Onko rahanpesua,jos joutui taskussa vahingossa pesukoneeseen ja ehti pelastaa ennen täyttä nuhraantumista?