Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa Suomen sään vihaaja?

Vierailija
15.11.2025 |

Jihuu, taas tuli lunta. Kylmät väreet selkäpiissäni.

Voi että miten kaipaan aurinkoa ja lämpöä. Inhottaa tämä maa. Ensin on viikkokaupalla harmaata ja vesisadetta. Nyt jysähti pakkanen ja lumi. Apuua!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain jo talvivarastosta pehmoisen valkoisen turkispeitteen, lyhtyjä, ym. kivaa ja talvista, ja olen jo kumonnut litran glögiäkin tämän viikon aikana. Omalla kotiseudulla ensilumi kyllä ehti jo sulaa pois, mutta auttavat nämä sulostuttajat harmauteenkin.

Vierailija
22/28 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sään vihaaja?

Siis ei täällä ole pakko olla! 

Pakkaa vaan hammasharjat ja ala vaan mennä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin töihin viime talvena neljä kilometriä Lyly-lumimyrskyssä, jossa lunta puhalsi yli 30 m/s nopeudella vaakatasossa suoraan päin näköä. Suojalasit silmillä sai kuitenkin mentyä ja työmatka taittui hiljalleen. Pari muutakin jalankulkijaa oli liikkeellä. Eihän se miellyttävää ollut, mutta selvisin, kun kerran täällä nyt siitä kerron.

Vierailija
24/28 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Terveisiä Espanjasta!

Vierailija
25/28 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet. Kunnon suomalaiset tykkää meidän säästä, maanpetturit voi siirtyä muualle, kukaan ei tuollasta valitusta kestä. Suomi on pohjoinen maa, jossa on kylmä, lunta ja pakkasta - ei se siitä muuksi muutu valittamalla. Luulis täällä aina asuneen tottuneen ja sopeutuneen olosuhteisiin, mutta ei nämä itkuiitat ja velliperseet osaa kuin vinkua.

Olen vasta 63v, mutta en ole vielä tottunut Suomen sateisiin ja pakkasiin. Kaamosmasennus? Vähän helpottaa parin viikon etelämatkat syksyllä ja talvella.

Vierailija
26/28 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa kirkasvalolamppu ja D-vitamiinia. Minulla auttaa ainakin jonkin verran. Aurinkoiset päivät tuntuvat juhlalta. 

Vierailija
27/28 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä marraskuun puolestavälistä helmikuun loppuun voi (perhejoulua lukuunottamatta) ihan hyvin pysyä poissa Suomesta. Suosikkejani ovat Kanaria, Etelä-Afrikka ja Thaimaa. Rahaakin säästyy..

Vierailija
28/28 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

meettereolooggi lupas lunta 40 senttiä, tuli alle 2mm. Aah sitä osaamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan