Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olet mielikuvitukseton ameeba jos et pysty elämään onnellista elämää 1200 eurolla kuukaudessa

Vierailija
15.11.2025 |

Yleensä myös todella etuoikeutettu joka on hämärtämässä todellisuudentajuasi. Ja tämä on objektiivinen fakta.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko että tuosta 1200 eurosta vähennetään kaikki menot, esim vuokra 1000 euroa?

Vierailija
2/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonni menee pelkästää alkoholiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko että tuosta 1200 eurosta vähennetään kaikki menot, esim vuokra 1000 euroa?

Tarkoitan. Mielikuvitukseton ameeba jos ajattelet tarvitsevasi 1000 euroa vuokraan.

Vierailija
4/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon verran menee jo pelkästään asunnon välittömiin kuluihin. Terkkuja sinne sossulähiöön.

Vierailija
5/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon verran menee jo pelkästään asunnon välittömiin kuluihin. Terkkuja sinne sossulähiöön.

Näen mitä ap tarkoitti mielikuvituksettomuudella jos joku ajattelee, että ainoastaan sossulähiöt maksaa alle tonnin kuukaudessa

Vierailija
6/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit nollan pois eli summan pitäisi olla 12000 euroa. Sillä eläisi jo melko onnellista elämää.

Vierailija
7/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista kuinka moni on rahan orja eikä psykologia kiinnosta ollenkaan 😔

Vierailija
8/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen, vesi, sähkö, kulkeminen, puhelin 800 kuussa. Sitten ruoka, vaatteet. Olisi kiva käydä kerran vuodessa hiustenleikkuussa. Puhelin alkaa hajota. Hammaslääkäri tai päivystyskäynti maksaa kuusikymppiä.

Mutta onhan tuo 1200 silti sellainen, jolla pysyy elossa, jos on terve. Työttömyyskorvaus on alle 700 kuussa.

On kauheaa, miten hallitus on poistanut työttömyysturvan tästä maasta. Itse mässäävät ettei takin napit riitä ja käyvät ilmaiseksi festareilla. Kuka päättäjistä palkkaa lapsensa avustajaksi, kuka pakottaa ottamaan pojan ulkoministeriöön kesätöihin.

Vierailija
9/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näen mitä ap tarkoitti mielikuvituksettomuudella jos joku ajattelee, että ainoastaan sossulähiöt maksaa alle tonnin kuukaudessa

Niin. Sikäli olen mielikuvitukseton, etten osaa näin typerien aloitusten tekijäksi kuvitella kuin katkeraa tukirahoilla elelevää luuseria.

Vierailija
10/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka idiootti 1200 euron kuukausituloilla asuisi tonnin vuokra-asunnossa?!?! Kyllä tuollaisilla tuloissa kannatta katsella 500 euron vuokrakämppiä ja säätää sijaintia sen mukaan.  Yli 80% tuloista asumiseen, ei kukaan järjissään oleva käytä!

Vierailija
11/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sikäli olen mielikuvitukseton, etten osaa näin typerien aloitusten tekijäksi kuvitella kuin katkeraa tukirahoilla elelevää luuseria.

Sen kyllä huomaa. Tsemppiä elämään kun annat ulkoisten asioiden määritellä elämääsi.

Vierailija
12/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ameeba, mutta minulle tuo on tosi niukka summa. Elämäni on ihan onnellista, mutta se ei rahaan sitten taas liity. 

Vierailija
13/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kyllä huomaa. Tsemppiä elämään kun annat ulkoisten asioiden määritellä elämääsi.

Sinun kommenteistasi suorastaan huokuu katkeruus. Minä nyt olen valinnut elämäntyylini tulotasoni mukaan, koska voin, muttei se mitään määrittele.

Vierailija
14/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on 1200 euron tulot ja maksaa vuokra-asunnosta 1000 euroa vuokraa, niin on kyllä mielikuvitukseton ameeba!

Vierailija
15/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hevonen, tallivuokra 850e/kk, päälle muut kulut. Mulla ei ois syytä elää ilman hevosharrastusta. 

Vierailija
16/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä ja minulla menee välttämättömyyksiin, ns. elämiseen n. 2100€/kk. En melkein koskaan syö ulkona tai matkaile, joten aika tiukkaa tekisi 1200€:lla elellä. 

Vierailija
17/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipedia ameeba 

Vierailija
18/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyhinnoilla minimi on 1800-2500€ kuussa että selviää kaikesta . Työmatkakulut ja muut . Kuin vanhoilla maksaa palvelumaksut tekohampaat . 

Vierailija
19/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä, itse pidän kaikkea ylimääräistä luksuksena, että pääni ei täyttyisi sillä keltaisella nesteellä mikä on vissiin aika yleistä nykypäivänä, enkä pidä mitään itsestäänselvyytenä. Olen elänyt 1000 eurolla kuukaudessa opiskeluaikoinani, jos olisin ajatellut tarvitsevani 3000 euroa elämiseen, olisin elänyt aika masentavaa elämää. Nyt tietenkin kun tulotasoni on kasvanut, ovat myös menoni kasvaneet. Mutta tärkeimpänä pointtina tästä kaikesta pidän tuota, että onnellisuus on itsestä kiinni ja omista valinnoistaan. Jos joku sanoo, että ei voisi elää onnellista elämää vaikka alle 2500 eurolla kuukaudessa niin on todellakin hemmoteltu ja mielikuvitukseton ameeba.

Tätä kutsutaan myös hedonistiseksi onnellisuudeksi ja lukuisat miljonäärimme todistavat, että se ei tuo onnea.

Vierailija
20/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa ei ole missään. Mutta halvempaa löytyy syrjäkylillä Sipoo Kirkkonummi Kerava Koivukylä Korso kuin Imatra Lappeenranta Eesti lähiöt ja sitten Lapissa kylät . Posio . Salla. Löytyy halpaa vuokra asuntoa . Porvoo. 1200€ käteen päälle vuokra sähkö niin sitten pärjää hyvinkin . Netti ja muu. Imatra Lappeenranta myy vanhoja kerrostalo asuntoja myös Heinolassa löytyy 20-40 000 € .  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä