Rahat ei riitä ja mies ei sitä tajua
Jouduin terveyden takia pois töistä kokonaan. Mies jäi vähän ajan päästä eläkkeelle. Nyt meillä on pienet tulot, joilla voisi pärjätä, jos menoja karsittaisiin kunnolla. Mutta mies ei tätä ymmärrä. Hänellä on rahat pian loppu, mutta silti ei saada muutosta aikaan. Yksin en voi tätä tehdä. Kävin jopa murtuneella kädellä keikkatöissä hetken että sain jotkut laskut maksettua. Mutta se ei ollut yhtään hyvä ratkaisu, koska terveys ei sitä kestä. Miten ihmeessä saan tähän jotain järkeä?
Kommentit (41)
Istukaa yhdessä pöydän ääreen, rauhassa, ja laskekaa tulot ja menot. Muistakaa huomioida kaikki, kerran vuodessa tulevat laskut, mahdolliset lahjat, ja jonkinlainen puskuri.
Eli väännä rautalangasta!
Tämän jälkeen tiukka viikkobudjetti. Jos menee yli, seuraavalla viikolla pitää olla säästäväisempi.
Vierailija kirjoitti:
No miksi maksat äijän kuluja?
Tämä tuli kans ekana mieleen aloituksesta.
Ukko maksakoon omansa, niin ymmärrys syvenee alta aikayksikön. Jos rahaa ei ole, ottakoon hän sen duunin vaikka murtuneella kädellä.
Vierailija kirjoitti:
Tee ratkaisu äkkiä ennenkin olette korvianne myöden veloissa. Talousneuvonta, erilleen muutto, tai ero!
Siinäpä tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuli kans ekana mieleen aloituksesta.
Ukko maksakoon omansa, niin ymmärrys syvenee alta aikayksikön. Jos rahaa ei ole, ottakoon hän sen duunin vaikka murtuneella kädellä.
Ei miehellä ole muuttunutta kättä. Minulla on ja on myös muita sairauksia. Itse en pystyisi käymään töissä niiden takia. Mies on vanhuuseläkkeellä.
Omat tilit. Laskekaa kuukausibudjetti. Mies maksaa oman osuutensa saman tien, kun saa rahaa. Loppukuun voi käyttää rahansa miten haluaa. Olisi hyvä myös säästää puskuria yllättävien kulujen varalta.
Vierailija kirjoitti:
Istukaa yhdessä pöydän ääreen, rauhassa, ja laskekaa tulot ja menot. Muistakaa huomioida kaikki, kerran vuodessa tulevat laskut, mahdolliset lahjat, ja jonkinlainen puskuri.
Tämän jälkeen tiukka viikkobudjetti. Jos menee yli, seuraavalla viikolla pitää olla säästäväisempi.
Budjetti ja rahan käyttö on käyty läpi muutamia kertoja. Mutta menoja ei ole karsittu riittävästi. Se on ongelma. Mies ei halua tehdä näihin muutoksia. Itse näen ne välttämättöminä. Tämä on se ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä avioliitto, yhteinen asunto. Ei sitä yhtäkkiä voi olla maksamatta yhteistä elämää. Se ei ole suunnitelmissa muuten, mutta talous ei vaan toimi.
Näköjään miehesi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voi eläkeläisenä tehdä keikkatöitä.
Hän ei halua mennä enää töihin.
Sun kannattaisi asua hänestä erillään.
Meinasit, että sitten eläkeiässä mies muuttuisi? Vaikka on ikänsä elänyt niin kuin elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voi eläkeläisenä tehdä keikkatöitä.
Hän ei halua mennä enää töihin.
Sitten hän ei halua enää tuhlatakaan. Anna miehen valita itse, kumpi on tärkeämpää. Onhan se vaikea ymmärtää supistaa elämäntapaa, jos on vuosikymmeniä jo haaveillut, mitä kaikkea tekee sitten eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Miten joillakin voi olla tyhmä mies? Tai voihan niillä olla mutta ovat itsekin tyhmiä, kun sellaisen kanssa ovat.
Miten joku voi olla niin tyhmä, että tällaista asiaa ihmettelee? Ei sillä, on tyhmälläkin oikeus olla olemassa. Syytön hän itse tilaansa on.
Vierailija kirjoitti:
Miten joillakin voi olla tyhmä mies? Tai voihan niillä olla mutta ovat itsekin tyhmiä, kun sellaisen kanssa ovat.
Yleensä tuossa tilanteessa ollaan naisen kanssa, joka osti taas jotain kivaa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle vaikka käden rikkoutuminen on tuon miehen arvoinen?! Herää pahvi!
Olen hereillä kyllä.
Et ole. Olet valvekoomassa ja lopulta sitten no nukahdat.
Vierailija kirjoitti:
Käytättekö päihteitä? Ne kannattaa lopettaa ensiksi. Moni valittaa rahapulaa, mutta kun vähän selvitetään asioita niin osoittautuu että rahat menevät päihteisiin.
Ja loput rahat peleihin !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Budjetti ja rahan käyttö on käyty läpi muutamia kertoja. Mutta menoja ei ole karsittu riittävästi. Se on ongelma. Mies ei halua tehdä näihin muutoksia. Itse näen ne välttämättöminä. Tämä on se ongelma.
Sitten teidän täytyy tehdä niinkuin joku jo ehdottikin, että mies maksaa heti eläkkeen saatuaan oman osuutensa KAIKISTA yhteisistä menoista. Hänen täytyy sitten pärjätä loppukuu omillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä kuluja teillä on jotka sinä haluaisit karsia mutta mies ei? Suoratoistoja? Kakkosauto, tai auto yleensä, lomamatkat, alkoholi, joku harrastus? Vaikea kommentoida kun ei mitään hajua mikä on miehen mielestä noin tärkeä juttu vaikka budjetti paukkuu.
Velkaantuminen eläkepäivillä on kyllä sellainen kauhistus että kannattaa todella tehdä kaikki voitava jottei niin käy.
Myy itseesi niin rahaa alkaa tienaamaan.
Te jotka kommentoitte, että pitää muuttaa erilleen, niin voitteko avata, miten se auttaisi asiaa. Kun on kuitenkin kyse avioliitosta ja joutuu lain mukaan vastaamaan kaikesta yhdessä ja erilleen muuttaminen ei vie pois puolisoiden elatusvelvollisuutta.
Mitä nopeammin eroat, sitä nopeammin olet vapaa.