Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviikos perunkirjoitukseen virallinen kiinteistönvälittäjän arvio asunnon arvosta vai osaavatko esim. perunkirjoituksia tekevät firmat

Vierailija
15.11.2025 |

tehdä sen arvion samalla kun tekevät sen perunkirjoituksen?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/12 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä pankin varatuomari kertoi arvionsa talon arvosta, sitä en tiedä mihin hän perusti sen summan. Eli ei tarvita kiinteistövälittäjää tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katsoin aikanani etuovesta naapuruston hintoja ja tein sillä perusteella arvioni millä menisi kaupaksi. Kelpasi verottajalle. 

Vierailija
4/12 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meillä pankin varatuomari kertoi arvionsa talon arvosta, sitä en tiedä mihin hän perusti sen summan. Eli ei tarvita kiinteistövälittäjää tähän.

ok kiitos.

Vierailija
5/12 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit laittaa arvoksi ihan mitä haluat, verottaja kyllä korjaa sen arvon vastaamaan käypää arvoa. Tai ainakin liki sitä

Vierailija
6/12 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Osakehuoneisto arvioitiin itse ja metsätilan arvo pyydettiin metsänhoitoyhdistykseltä. Hyvin kelpasi verottajalle.

Vierailija
7/12 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faijan perukirjaan arvioin ihan itse. Kattelin vastaavien hintoja ja neliöhintoja netissä. Myöhemmin etsin vuokravälittäjää ja heiltä kyselin hinta-arvioita, ei ollut mennyt arvaukseni pieleen.

Pahin seuraus liian alhaiseksi määritetystä hinnasta on myyntivoittovero.

Vierailija
8/12 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin asunnont tiedot laskutiin, joka löytyi nestistä. Mutta se ei oikein osunut kohdalleen. Arvioin itse markkinatilanteen mukaan. En laittanut alihintaa. Mutta sen hinnan voi myöhemmin muuttaa. Eiköhän ne osa katsoa mitä, millä hinnalla kauppoja alueella on tehty. 

Vierailija
9/12 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti asuinalueesta se talon/asunnon arvo, summittainen arviointi mahdollinen tehdä. Itse lähetin perukirjan tekijälle kuvia talosta, ne ja sijainti määrittivät talon arvon.

Vierailija
10/12 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sen alueen asuntojen neliöhintat , ja asunnon ikä .  Kunto . Sen mukaan. Tietyn ikäiset asunnot on eri hintaisia kuin uudet . Ja perunkirjoittajat on lakimiehiä naisia niillä on omat kaavat. Harvoin asunnoista saa sen mitä pyytää. Sitten tutkitaan tilit myös kun joku kuolee . Jos on ollut edunvalvoja niin tili kuoletetaan ja tutkitaan onko edunvalvoja näytellyt omiin laskuihinsa tai nostanut . Pankki sulkee tilit heti kun joku kuolee. Simsalabim. Hetkessä. Sitten ne laskee kaikki kuolleen laskut velat kulut hautakulut. Yhteensä . Kaikilla asuin alueilla on joku kiinteä perus neliöhinta ja sitten asunnon ikä kunto. Asumisoikeus asunnon voi testamentata sukulaiselle sen rahan tai sen vuokra oikeuden. Muuta iloa siitä ei ole. Hautakulut. Jahve kostaa kuitenkin juutalaisen pojalle et sen mukaan tehdään syntejä. 

Vierailija
11/12 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli arvioitu yläkanttiin lähes 30 000 vähemmän saatiin . Miinus kulut. 

Vierailija
12/12 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli arvioitu yläkanttiin lähes 30 000 vähemmän saatiin . Miinus kulut. 

Perintöveroon voi hakea oikaisua kolmen vuoden kuluessa, jos arvon määritys meni pahasti pieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi