600 euroa/kk eikö riitä?
Siis miten niin ei riitä, jos siitä pitää maksaa vaan ruoka, puhelin, bussimatkat, vaatteet? Jos asuminen ja lääkkeet maksetaan tukina sen lisäksi?
Jos eläke on 1300 euroa ja maksaa 500 euroa yhtiövastiketta omasta asunnosta, jolla ei juuri ole myyntiarvoa, niin jää 800 euroa, josta maksetaan myös vakuutukset, sähkölaskut, vesimaksut, puhelin, bussimatkat ja ne lääkkeet, lääkärikäynnit, hammaslääkärit eikä kukaan auta, jos jääkaappi hajoaa tai tulisi joku muu yllättävä meno.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei todellakaan ole mahdollisuutta asua niin halvoissa vuokraasunnoissa jotka kuntarajoissa ovat joten pitää maksaa tuosta 600€ hieman myös vuokra osuutta.. kaikki ei edes asu vuokralla.. vaikka asuis vuokralla niin monella on lapsia ei mikään häävi tuo 600€ sitten ole .
Jokainen lapsi saa 300-400 euroa kuukaudessa tuon lisäksi.
Mikä toi summa on . Ei lapsilisät noin paljon ole ja tuista on lapsi korotukset poistuneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse hoitolääkkeitä ei korvata.
Useampi ihminen käyttää hygenia ja siivoustuotteita. Ilmeisesti sinä et?
Jos asunnon vuokra ylittää Kelan kohtuu vuokran maksat erotuksen itse.
Jos olet eläkkeellä olet erinäiset kodin hankinnat hankkinut, joita moni nuorempi ei.
Tästä toiseen, jos opinnoista velkaa, mutta töitä et saa, ei niitä huomioida. Jne.
Olet selvästi hyvin itsekeskeinen Trolli, mutta on hyvin inhimillistä nähdä asiat oman perseen kautta.
Jos ruokaan menee 300 e kk niin sulle jää vielä rahaa ostella noita mainitsemiasi asioita.
Ulosotto huomioidaan menona ja opintolainaan saat tauon tai laitat sen ulosottoon. Opintolainaa voi maksaa 30 vuotta joten ehkä kk maksusi on liian iso?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei se riitä jos on velkoja tai sairauksia jotka vievät osan tuloista. Normaaliin elämään riittää hengissä pysymiseen.
Terveydenhuoltokulut ja lääkkeet huomioidaan toimeentulotuessa eli niiden jälkeen tuo 600. Myös ulosotto huomioidaan.
Aika moni ei saa toimeentulotukea jostain syystä. Itselläni on jakamaton perintötalo kutsissa. Myisin, jos joku ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei todellakaan ole mahdollisuutta asua niin halvoissa vuokraasunnoissa jotka kuntarajoissa ovat joten pitää maksaa tuosta 600€ hieman myös vuokra osuutta.. kaikki ei edes asu vuokralla.. vaikka asuis vuokralla niin monella on lapsia ei mikään häävi tuo 600€ sitten ole .
Jokainen lapsi saa 300-400 euroa kuukaudessa tuon lisäksi.
Mikä toi summa on . Ei lapsilisät noin paljon ole ja tuista on lapsi korotukset poistuneet
Tuo on se toimeentulotuen määrä per lapsi, joka lapselle pitää jäädä kuukaudessa. Jos on vaikka neljä lasta, pitää jäädä menojen jälkeen 1200 e kk lapsille.
Riittää hyvin. Sivuun pientä kuutamokeikkaa niin herroiksi tässä voi elellä.
Mulla menee laskuihin 1000 euroa/kk. Pelkään eläkkeelle jäämistä. Tulen saamaan just niin pienen työeläkkeen, etten saa mitään kansaneläkettä eli verojen ja laskujen jälkeen jää sitten parikolmesataa euroa elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse hoitolääkkeitä ei korvata.
Useampi ihminen käyttää hygenia ja siivoustuotteita. Ilmeisesti sinä et?
Jos asunnon vuokra ylittää Kelan kohtuu vuokran maksat erotuksen itse.
Jos olet eläkkeellä olet erinäiset kodin hankinnat hankkinut, joita moni nuorempi ei.
Tästä toiseen, jos opinnoista velkaa, mutta töitä et saa, ei niitä huomioida. Jne.
Olet selvästi hyvin itsekeskeinen Trolli, mutta on hyvin inhimillistä nähdä asiat oman perseen kautta.
Ja sinä yleistät sit muiden suhteen. Toiset pärjää ja toiset ei. Sinä ilmeisesti et
Jos noin persettäsi edelleen hiertää, voin kertoa olen työssäkäyvä ihminen, en saa toimeentulotukea, enkä työttömyysetuutta.
Toisin kuin sinä, kykenen ajattelemaan laajemmin kokonaisuutta, enkä vain omaa hanuriani. En yleistä avaan toisenlaisia elämäntilanteita. Kaikki työttömät, kaikki etuuksien saajat eivät elä samanlaisissa elämän tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee laskuihin 1000 euroa/kk. Pelkään eläkkeelle jäämistä. Tulen saamaan just niin pienen työeläkkeen, etten saa mitään kansaneläkettä eli verojen ja laskujen jälkeen jää sitten parikolmesataa euroa elämiseen.
Noilla tiedoilla saisit noin 150€/kk kansaneläkettä (jos työeläkkeesi olisi tuo 1400 miinus verot)
Eläkeläinen on todennäköisesti ehtinyt työuransa aikana hankkimaan asunnon ja joitain sijoituksia joita voi tarvittaessa realisoida.
Kateus päällä taas. Omavastuu osuus lääkkeistä ja vuokrista . Velkoja ei huomioida. Jos jää joku 400-500 € kk se jaetaan 31 päivälle. Paljonko on rahaa elämiseen per päivä. Vaatteet ja hygienia. Sähkö. 15€ päivä ruoka vaate kenkä sukka alushousut shampoo pesuaine . Bussi jää vähän vähille. Netti kännykkä. Aikamoinen taikuri saa olla että pärjää . Kirjaston kone auttaa toki. Mutta kävely on liikuntaa. Uimahalli maksaa joten odota kesää tai ole avantouimari. Useimmin ihmiset joutuu velkoihin työttömyyden takia. Siksi hanki ammattikoulutus. Vanhuksilla sinullakin kun vanhenet , on erilaisia tarpeita on uusittava silmälasit kuin tekohampaat mitkä karkeilla pilannut. On kaikenlaista . Eläkkeellä moni saa vähän koska markka aika ja rahan arvo muuttunut. Pienet tulot useimmin naisilla. Siksi. Valmisruuassa on sokereita eikä käy diabetes. Joutuu käymään lääkärillä ja labrassa. Käyttämään apuvälineitä. Vaihtamaan kenkiä turvallisemmaksi. Joten kukaan ei pärjää alle 2000€ kuussa vanhanakaan. Jos olet nuori tee työtä että pääset köyhyydestä. Köyhiltä varastaminen taas on niitä suuria syntejä.
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä kun yhtiövastike on 450 euroa.
Jaaaa. No mulla ei ole kun 205€.
Mitä nää oikein ajattelee jotka ryöstää asunnoista tavarat ? Ihmisten tarvikkeet !
Mitä noi virosta tulleetkaan on muuta tehnyt kuin varastellut.
Ette jakelee tavaraa rahaa ulkomaan lomilla yhtään niin ne ei seuraa tänne ryöstölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin riittää ja jää säästöönkin
Kellä riittää 600 eurosta säästöön?
Minulla riitti 700 euron nettotuloistakin, vieläpä siten että tuosta maksoin IHAN KAIKKI menoni. eli mitään asumiskuluja yms ei ollut tuista erikseen maksettu pois.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä varmasti riittää jos se olisi oikeasti viimesijainen lyhytaikainen tuki, jollaiseksi se on tarkoitettu. Mutta muiden etuuksien pienuuden takia käytännössä pitkäaikainen "työmarkkinatuki kakkonen". Kun alkaa kasautua yllättäviä menoja, vaatteet ja kodinkoneet hajota jne. niin milläs ihminen maksaa ne?
Vaatteet saa puoli-ilmaiseksi kirppikseltä tai kierrätyskeskuksesta. Kodinkoneet kuuluvat vuokranantajan vastuulle.
Kaikki työttömät ei saa toimeentulotukea eikä asumistukea, koska puoliso saa pientä palkkaa. Minulla menee tosta 595 netosta osa vuokraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin riittää ja jää säästöönkin
Kellä riittää 600 eurosta säästöön?
Mulla riittää, aivan hyvin.
Syön hyvin, ilman punalappuja, koska tilaan kotiin, tarkkaan harkiten.
Enkä ostele joutavaa enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä varmasti riittää jos se olisi oikeasti viimesijainen lyhytaikainen tuki, jollaiseksi se on tarkoitettu. Mutta muiden etuuksien pienuuden takia käytännössä pitkäaikainen "työmarkkinatuki kakkonen". Kun alkaa kasautua yllättäviä menoja, vaatteet ja kodinkoneet hajota jne. niin milläs ihminen maksaa ne?
Vaatteet saa puoli-ilmaiseksi kirppikseltä tai kierrätyskeskuksesta. Kodinkoneet kuuluvat vuokranantajan vastuulle.
Ei kaikki asu vuokralla. Joku vedenkeitin, mikro tai astianpesukone ei tosin ole välttämätönkään.
Ei riitä kun yhtiövastike on 450 euroa.