Miksei poliisi kerro, kuka tontillamme majailee?
Ymmärrän poliisin vaitiolovelvollisuuden, mutta miksen saa mitään tietoa yön aikana tontillemme majoittuneesta autosta ja siinä istuvasta&nukkuvasta kuskista?!Siis millä asialla hän tuossa nyt majailee. Arvatkaa, oliko mukava huomata klo 5 aamulla, että takapihallamme (ok-talo) On meille täysin tuntematon tyyppi autossaan... Mies ilmoitti poliisille, kun arveltiin, onko joku rattijuoppo sammuneena tms. Partio kävi, katsoi kuskin ja paperit. Poliisi poistui, " vieras" ei.
Soitin vielä aamulla poliisille ja kysyin, saanko tietää asiasta jotain. Kuulemma partio on tehnyt arvionsa, muuta ei voida kertoa. En uskalla päästää koiraakaan ulos... Selvitin Akesta auton tiedot, kuski on samalta paikkakunnalta, täysin tuntematon nimi. Asuu tästä parinkymmenen kilsan päässä.
Kommentit (26)
jos on pysäköinnyt sinun tontillesi... hinaa sitten auton pois.
Siis sun takapihalla nukkuu joku tyyppi autossaan, eikä poliisi häätänyt sitä pois?????
Oisko sillä vaimoo, jolle vois soittaa? Et tuuppa hakeen Erkki kotio, on tainnu sammua väärälle pihalle...
Soita uudestaa että et uskalla mennä ulos.
Niin, siis otsikko on sikäli virheellinen, että tosiaan selvitin, kenen nimissä tuo auto on. Mutta täysi arvoitus, miksi se siinä kuskeineen on. Suora näköyhteys meille :(
Ja kysy nyt samalla motiivia tuohon oleskeluun.
Pyysittekö poliisia poistamaan miehen ja auton? Heidän pitää pyynnöstä se tehdä. Ellette pyytäneet, eivät poliisit sitten ole velvollisia häntä pyytää siirtymään.
Samperi, että raivostuttaa. Ehkä soitan tuohon akesta saamaani numeroon.
Kun olet itse käynyt sanomassa,että ukon on syytä poistua ja ei sitä tee,niin sitten on virkavallankin jo oikeus toimia.
kai sen poliisin täytyy kertoa miksei tuollaisessa tapauksessa katsonut että kuski autoineen poistuu!
Luulin, että jos soitetaan tontille kuulumattomasta autosta ja ihmisestä, häntä pyydetään automaattisesti poistumaan.
onko poliisien käynnistä miten pitkä aika? tuli nimittäin mieleen niinkin villi ajatus kuin että onko kuski hengissä? jos poliisi kävi toteamassa, että kuski ei siitä enää omin avuin poistu, ja nyt odotellaan muita noutajia...?
sori, mielikuvitus vähän vilkkaalla tänä aamuna. ;)
Kyllä he pyytävät tätä miestä poistumaan teidän tontilta. Vai onko tuo tontti edes teidän ?
Kuski pyydettiin ulos autosta, puhallutettiin, katsoivat paperit. Meni takaisin autoonsa ja siinä on. Kyllä se hengissä on, koska asentoa vaihtaa. Ja kyllä on meidän tontti, autotalliin vievässä takapihan luiskassa on.
No siinä tapauksessa poliisi on tehnyt velvollisuuden, ovat käynneet paikalla. Ap olisi kannattanut avata suunsa ja sanoa että tuosta autosta on häiriötä. Hoh, miten olet ap osannut elää edes tähän asti, jos noin vaikeaa on ulosantisi.
En tunne poliisin toimintatapoja, siitä, mitä missäkin tilanteessa pitää ymmärtää itse pyytää. Ja viiden jälkeen aamulla juuri herättyään ihminen ei ole välkyimmillään, varsinkin säikähtäneenä. Itse en mene, mistä minä tiedän, mikä hörhö se on.
huomaa omalla pihallaan vieraan auton, jossa istuu joku mies.
Mutta ap hyvä. Soita poliisit poistamaan auto. Sano, että se on teidän tontillanne ja häiritsee.
tai ainakin kunnollisen selityksen asialle miksi niin ei tehdä. Siihen sinulla on oikeus
Minä menin kerran, kun huomasi liikettä aamuyöllä meidän pihalla autojen luona. En mene toista kertaa.
Siksi poliisit eivät autoa eikä miestä poistaneet. Ap ukko oli tulossa viihteeltä himaan eikä ap päästänyt haisevaa miestään kotiin.