Kiitos munasolunlahjoittajille :)
Meille tulee vihdoin vauva, koska joku ihana nainen antoi suuremmoisen lahjan munasoluistaan. Olen todella kiitollinen tälle ihanalle ihmiselle.
Onko täällä muita samassa tilanteessa olevia?
Tai onko täällä munasolujen lahjoittajia, jotka haluaisivat kertoa jotakin itsestään?
Kommentit (40)
Olen lahjoittanut alkukesästä, omia lapsia minulla on yksi. Voi olla että lahjoitan vielä keväällä uudestaan jos saan töiden puolesta järkättyä. En tiedä mitä sitä itsestäni kertoisin. Koin että lahjoittaminen oli minulle pieni vaiva, ja sen avulla joku saisi kauan kaipaamansa lapsen. Jos munasoluistani lapsia syntyy, oveni ovat avoinna mutta hyväksyn myös sen, jos eivät halua minua etsiä :) ihmisenä olen luova, kiltti ja empaattinen, muiden auttaminen on minulle todella tärkeää. Koulussa olin kiitettävän oppilas ja kävin yliopiston. Oma lapseni oli syntyessään kunnon peikkotukka, ja olisi hauska tietää olisiko lahjasolulapsella samanlainen pehko syntyessään.
Minulla valitettavasti tyssäsi lahjoittaminen siihen lakimuutokseen parikymmentä vuotta sitten. Täysin anonyymisti olisin lahjoittanut. Minulla ihan periaatteet pisti vastaan ja myöhemmin olen ollut tyytyväinen, kun tuli tehtyä kuitenkin omiakin lapsia.
Olen lahjoittanut munasoluja mutta en Suomessa. Täällähän sitä ei voi tehdä nykyään anonyymisti.
Sisko ja miehensä saivat lapsen luovutetuilla sukusoluilla. Lapsi on jo teini, mutta aivan älytön molopää. Ollut syntymästä lähtien. Ei muistuta mitenkään vanhempiaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen lahjoittanut munasoluja mutta en Suomessa. Täällähän sitä ei voi tehdä nykyään anonyymisti.
Lisään vielä, että en millään tavalla ajattele näistä lahjoitetuista munasoluista mahdollisesti syntyneistä lapsista, että olisivat lapsiani. En ajattele itseäni biologisena äitinä, koska enhän minä ollut raskaana enkä synnyttänyt. Munasolu oli alunperin minulta, mutta vauva on sen kuka sen vauvan sai.
Tuo on vaan niin järjetöntä. Kyllä lasten pitäisi saada alkunsa luonnollisesti eikä niitä pitäisi yrittää saada väen vängällä. Sain opiskeluaikanani tietää, että minut oli "tehty" luonnottomasti. Joku täällä kertoikin. että ei halua nähdä sitä ns. äitiä. En minäkään halua.
Älkää olko itsekkäitä ja ajatelkaa edes niitä väkisin tehtyjä lapsia - minuakin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vaan niin järjetöntä. Kyllä lasten pitäisi saada alkunsa luonnollisesti eikä niitä pitäisi yrittää saada väen vängällä. Sain opiskeluaikanani tietää, että minut oli "tehty" luonnottomasti. Joku täällä kertoikin. että ei halua nähdä sitä ns. äitiä. En minäkään halua.
Lopetetaan sitten samalla esimerkiksi sektiot, ja oikeastaan kaikki synnytyksen apukeinot, kun kyllähän lapsen pitää syntyä ihan luonnollisesti. Lopetetaan samantien lääkkeidenkäyttö sekä leikkaukset.
Vierailija kirjoitti:
Eräs lapsi sai tietää, että hän on saanut alkunsa ei niin normaalisti. Kävi niin, että hän ei halua enää koskaan nähdä "äitiään".
Paskapuhetta. Ainoa tarkoituksesi on pahoittaa toisen mieli. Sen tähden sinua pidetään yleisesti mulkkuna, mutta se ei selitä sitä, että mikä sua vaivaa? Oma lapsseni on saanut alkunsa lahjoitussoluilla, siksi tiedän.
Sukusolun luovutus on biologista, mutta vanhemmuus sosiaalista. Siksi ei ole merkitystä, kuka on biologinen solun luovuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetetaan sitten samalla esimerkiksi sektiot, ja oikeastaan kaikki synnytyksen apukeinot, kun kyllähän lapsen pitää syntyä ihan luonnollisesti. Lopetetaan samantien lääkkeidenkäyttö sekä leikkaukset.
Mikähän sinuakin riivaa. Toivottavasti ei ole jälkikasvua, että huonot geenit ei siirry eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että en millään tavalla ajattele näistä lahjoitetuista munasoluista mahdollisesti syntyneistä lapsista, että olisivat lapsiani. En ajattele itseäni biologisena äitinä, koska enhän minä ollut raskaana enkä synnyttänyt. Munasolu oli alunperin minulta, mutta vauva on sen kuka sen vauvan sai.
Biologinen äiti on sama kuin geneettinen äiti, eihän kohdunvuokraajakaan mikään biologinen äiti ole vaikka kantaa ja synnyttää (jos munasolu on muualta). Toki se on ymmärrettävää ettet koe olevasi äiti. Mutta kaikki nämä dna-sukupuut yms. tietenkin merkkaisivat sinut äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän sinuakin riivaa. Toivottavasti ei ole jälkikasvua, että huonot geenit ei siirry eteenpäin.
Sinua riivaa persoonallisuushäiriö. Ja olet ihan yksin maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs lapsi sai tietää, että hän on saanut alkunsa ei niin normaalisti. Kävi niin, että hän ei halua enää koskaan nähdä "äitiään".
Paskapuhetta. Ainoa tarkoituksesi on pahoittaa toisen mieli. Sen tähden sinua pidetään yleisesti mulkkuna, mutta se ei selitä sitä, että mikä sua vaivaa? Oma lapsseni on saanut alkunsa lahjoitussoluilla, siksi tiedän.
Sukusolun luovutus on biologista, mutta vanhemmuus sosiaalista. Siksi ei ole merkitystä, kuka on biologinen solun luovuttaja.
Haluaako lapsesi nähdä sen biologisen äidin? Tak tietääkö edes asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Ihan hullua tämä meno. Suomessa abortoidaan lapsia vuosittain tuhansia samaan aikaan tuhannet kärsivät lapsettomuudesta.
Miten sinä tämän epäsuhdan ratkaisisit?
Minä lahjoitin silloin kun siitä vielä sai jonkin verran rahaa, eikä omia tietoja tarvinnut jättää, ihan vain käyttääkseni maria ja ryypätäkseni.
Kaikille muna- ja siittiösolujen lahjoittajille eli luonnonvastaisen vallankumouksen kannattajille: Hävetkää syvästi! Ja AP:lle: Etkö ole koskaan kuullut adoptiosta?
Eikö jotkut lahjoita ajatuksella, että se lapsi ottaisi yhteyttä ja sitten olisi vähän kuin käenpesälapsi. Aika itsekästä.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi sairasta ihmistä, "Ime isäsi munaa"
Ihan hullua tämä meno. Suomessa abortoidaan lapsia vuosittain tuhansia samaan aikaan tuhannet kärsivät lapsettomuudesta.