Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥¤¤¤ Tammenterhot ke-to ¤¤¤♥

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Täs sivussa hissutan vaunuja. Mulla on varmaan oikeessa jalassa kohta kauheen iso pohje :D sen verran usein tätä on tullu harrastettua.

[b]Mamm@mia[/b] meillä on jossai sellanen peli!! Harmi kyllä ei taia enää oikeen toimia, mut kumma ett sellasta tapeilla pelaamista jakso kauan ja omaa pelivuoroa ootti jännityksissään pienenä. Ja siinä ku oli niin hienot äänetki. . .eli sillon ku palloon osu kuullu jotain :D

[b]Lyyti[/b] kerrohan mitä täihäätöjä neuvovat?? Tiiä jos joskus se on itelläki eessä, ku akka kulkee hoijossa.

[b]Katskula[/b] hui kamala!! Voi tosiaan vaan kuvitella mikä hätä ja huoli on vauvan puolesta äitillä ollu. Siinä kyllä sekoais ja tulis hulluksi huolesta mitä kauemmin joutus ettimään. . Puistattaa!

Tosi aikasin on alottanu teiän neiti pyörähtään :) Oliko pieni kooltaan? Mietin ku kaverin tyttö on pieni tapaus ja nuorempi ku Kossi niin osaa jo myös masulleen kääntyä.

Mä en oo tälle päivää etes päässy vielä pihalle. Parit torkut on ollu pakko jo ottaa, ku olo on ollu ku puulla päähän lyöty. Yö teki tehtävänsä. Vaikka jossai välissä miekkonen nukku pisimmillään neljäki tuntia putkeen.

Kävin äskön laittaan pyykkejä kuivuun ja on siellä mahtavan lämmintä! Joten syönnin päälle pitää lähtee happihypylle. Ja sitä multa ei kyllä kukaan riistä. Sama kuka ovesta tunkis käymään.

Laiskottelun merkeissä muutenki meen tän päivän, ku kävin ostaan ranskalaisia ja mummon lihapullia :D toooosi terveellisesti syöpötellään siis tänään.

Vierailija
22/41 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Niin täällä kasautumassa, ku kotosallaki. Miekkosen kans kahestaan ollaan täs ja just simahti pesun jälkeen sitteriin. Taian olla ilkee ja en anna uinua kauaa. Eilen nukku pitkät unoset näihin aikoihin ja se sekotti pakkaa.

Luin tänään lehestä siittä vauvan & vaunujen kaappauksesta. 10 kk ikäsen oli tod.näk. vieny leikki- tai kouluikänenlapsi. Sadan metrin päästä äiti oli kiikusta tosiaan vauvansa löytäny märkänä ja hiekkasena, mut muuten kunnossa. Aivan sama kuka vieny, mut jotenki uskomatonta, ett tuollasta tapahtuu.

Tekis mieli jäätelöö. .pitääköhän tuota käyä vielä kaupassa. Pitäähän sitä hemmotella itteensä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blondi meni Elisan myymälään ja kysyi voisiko hän soittaa äidilleen

Amerikkaan.

Mies tiskin takana sanoi: " Totta kai, mutta se maksaa ainakin 10 euroa."

Blondi siihen että: " Eihän minulla niin paljoa rahaa ole. Teen mitä tahansa

että saan soitettua äidille."

Mies tiskin takana kohottaa kulmakarvoja ja kysyy " Ihan mitä tahansa?"

" Kyllä, kyllä asia on todella tärkeä" blondi sirkutti.

" No siinä tapauksessa. Tulehan tuonne päin."

Blondi sen kummemmin ihmettelemättä tietenkin meni perässä. " Tule sisään ja

laita ovi kiinni" mies sanoi ja blondi totteli.

" Nyt mene polvillesi" ja taas blondi teki työtä käskettynä. " Vedä

vetoketjuni auki" ja blondi veti. " Ja nyt...ota se ulos" Blondi tarrasi

siihen molemmin käsin ja...piti tauon...vähän ihmetellen... Mies sulki

silmänsä ja kuiskasi " No... rohkeasti vaan" Blondi vei suunsa hitaasti

lähemmäksi ja sanoi varovasti:

" Äiti..? minä täällä...kuuluuko?"

Vierailija
24/41 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä roudasin taas sakkini perhekerhoon joten tulin vasta vähän aikaa sit pinolle..aamul ei ollu ku alotus tehty...

kauheeta ku rupes ahistamaan tuo vauvan vienti...väkisinkii aatelee et entä jos omalle kohalle...

mitähän sitä olikaan..

No Mansemammalle onnittelut toiseen kertaan..kieltämättä itelläkii sitä rupee ikävä tulemaan tuota vauva masua..ja ootus aikaa..ei tunnukkaan enää nii raskaalta tuo vauvan kanssa olelu raskaana..no mut oon turvassa..joten taian täs kolme vuotta eteenpäin kärsiä taas vauva kuumeesta..kapselin poiston jälkeen sitten..no taitaapa mulla olla käet täynnä työtä A:n kanssa kun on niit jumppahommeleit ja poliklinikoilla juoksua..nii ja niis labroissa..+normaali neuvolat...

Juu tässon alkuviikko menny ihan huomaamatta kun isäntä kotona taasen..noppeesti tottu et on työssä ja siten ku on vp:t nii tuntuu ihan ouvolta et ei tarviikkaan itekseen yrittää selviytyä miten parhaiten taitaa..no huomen alkaa taas ukolla työt joten lähen äippäni kaa cityy hengaroimaan..

Jaa no lähen sit tekee ne tän päivän viimoset hommat et joskus pääsis nukkumaan..

T:MK

Vierailija
25/41 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oltiin siellä Järvenpään rokotustutkimuksessa, ja tänään Ronja sai rotavirusrokotteen, aivokalvontulehdus rokotteen ja sit se neuvolarokotteen. Vähän itki kun pistettiin,mutta ei kauaa onneksi. Nopeesti harmitus unohtui :)

Rotavirus rokotteesta jopa tykkäs, kun oli niin makeeta :)

Eilen oltiin sit siellä sairaalalla, siinä lonkkien ultraäänessä. Tänään lääkäri soitti mitä kuvissa oli näkynyt, ja sanoi, että ei varmaan oo mitään vikaa niissä. tai oikeestaan siinä vasemmassa lonkassa, mitä nyt tutkittiin...

Kiltisti oli koko tutkimuksen ajan, vaikka piti pitkään olla paikoillaan. on tuo kyllä niin rauhallinen tapaus, ettei paljon älähdä mistään :)

Juu ku peleistä o ollut puhetta, niin mäkin pienenä tykkäsin pelata vaikka mitä pelejä. Ja nykyäänkin meillä on gamecube ja x-box 360. Gamecubea mäkin pelaan joskus... Mario cartia pelataan joskus miehen kanssa ;)

Mä nyt sitten kysyin mieheltä sitä, että miten olis toinen vauva, ja päivän verran mietittyään vastasi et joo, sopii :) Vähän kyllä jännittää, ku on niin tuoreessa muistissa kuitenkin ne pahoinvoinnit ja muut. Mutta iha kiva alkaa tekeen Ronjalle pikkusiskoa tai veljeä. Tulee varmaan hyvät kaverit ku on ikäeroa niin vähän :)

Ja pystyy sit Ronjanki kanssa olla kauemmin kotona. Ku se kotihoidontuki on niin pirun pieni:(

Muuten olisin joutunut Ronjan viemään hoitoon jo tammikuussa, eli Ronja olis silloin 11kk. Mut nyt sit se mun kouluun paluu vähän venähtää... Jos siis toinen vauva haluaa meille tulla. Eihän sitä ikinä tiedä, vaikkei onnistuiskaan...

Onkos täällä joitain, joiden lapsilla olis ikäeroa vaan jotain vuos tai vähän päälle. Onko ollut hirveen raskasta saada vauvat niin pienellä ikäerolla?

Nyt onkin tuttipullot tuolla kiehunut, että täytyy käydä lataamassa ne täyteen yötä, ja huomista aamua varten :)

Ostettiin tänään pari purkkia soseita. Ajattelin alottaa tässä pikkuhiljaa .. Mutta en kyllä nyt ihan heti, ku ollaan tosiaan tossa rokotetutkimuksessa, niin pitää noita rokotteiden tuomia reaktioita seurata. Ehkä sit joskus viikon päästä vois alottaakin.. Pianhan Ronja kuitenkin on jo 3kk vanha :)

Mies on yön töissä, on koko tän viikon yövuorossa. Aina vähän orpo olo näin iltasin. höh...

Tänään just ennen ku piti lähtee sinne Järvenpäähän niin mulla oli maha ihan sekasin. Ajattelin että mitäköhän siitäkin reissusta tulee. Mutta onneks sitten se jotenkin meni ohi, eikä ainakaan vielä oo muuttunut mikskää kunnon vatsataudiks. Tänään oon tosin ollu ihan jaffa linjalla vaan...

No saattohan se ollakin vaan jotain nopeesti ohimenevää...

No mutta nyt laittaa tuttipulloja täyteen. Ja sitten sänkyyn lukee kirjaa :)

Ainii, siitä tuliki vielä mieleen, että siitä rytmistä oli puhetta. Meillä ei ainakaan ole mitään varsinaista rytmiä. Ainoastaan yöunille Ronja käy yleensä siinä klo 22. tai joskus vähän ennen tai vähän jälkeen. mutta aamut ja päivät onkin sitten aina vähän erilaisia. Yleensä nukutaan sinne 10-12 saakka. ja sit se päivä aina muokkautuu miten millonkin. Eiköhän sen niin kuulukin olla. Eihän siitä mitään tulis, jos kelloon pitäis kokoajan vahdata.

tekeekö muuten kenenkään muun vauva silleen, et unen keskellä alkaa välillä ikäänku haukkoon henkee, ihan ku itekin pelästyis jotain kovasti. Ja näyttää siltä ettei oikein pystyis/ muistais heti hengittää. Sit rupee taas hengittään sillee nopeesti, kunnes se sit lopulta rauhottuu se hengitys taas.

Ronja tekee sitä välillä, ja mä aina pelästyn sitä aika paljon...

No mut nyt poistun. Hyvää yötä kaikille!!!

myrtti- ja Ronja n.2,5kk

Vierailija
26/41 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa mäkin saan aikaiseksi raapustaa muutaman sanan.

Puutarhahommissa mennyt oikeastaan ne hetket kun pikkuinen nukkuu. Kämppä onkin taas ihan pommin jäljiltä. Mutta ihanaa kun voi taas kaivella tuolla pihalla ja istutella kaikkee.. kunnes loppukesällä oon jo aivan puhki pihahommista ja siellä ne rikkaruohot sit rehottaa!

Neitosen 3kk neuvola oli toissa päivänä ja hyvin kasvaa.

Painoa nyt 6310g (4300g) ja pituutta 61,6cm (53cm).

Rintamaidolla mennään edelleen pelkästään ja yhdellä yösyönnillä n. aamuviiden aikaan. Helppo ja tyytyväinen tyttönen! Muutaman kerran nyt oikein kikattanut ääneen. Ihanan kuulosta! :)

Pääkaupunkiseudun treffeille mäkin voisin tulla mutta mieluummin arkena. Kesäviikonloput menee yleensä mökillä tai on muuta ohjelmaa.

Mulle käy vaikka jumbo tai sellokin.

Enpä muistanut taaskaan avata pinoa tuohon viereen joten gallupit ja muu kommentointi jääköön.

Voikaa hyvin!

t. H ja " Iines" 17.1

Vierailija
27/41 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B4789]Niin näyttää sää olevan tänäänkin ihan hieno, ainakin kun ikkunasta katsoo.

Meillä oli ihan ihmeellinen viime yö. No ensinnäkin pieni mies nukkui vielä illalla torkut klo:19.15-20.00 (joita ei useinkaan nuku), jonka johdosta yöunille meni vasta klo:22.00. Söi illalla kunnolla vielä klo:21.00. Heräsi ensimmäisen kerran syömään klo:23.00 (!!!), toisen kerran klo:04.30 ja ylös vasta klo:07.30. Jotenkin ihan outoa, sillä tähän saakka poika on syönyt noin klo:01 ja 04 ja on herännyt jutustelemaan pinnasänyn mobilelle klo:06.00. Niin se meillä vielä hakee rytmiään tuo pieni mies :)

MARIA-79: Älä turhaan tunne huonoa omaatuntoa siitä, jos joudut imetyksen jättämään. Niinkuin täällä on jo moni sanonut, että ei väliä mistä vauva ruokaa saa, pääasiassa että saa. Ja jos kerta sun maito ei passaa, niin sit korviketta :)

BEIJAFLOR: Ei meilläkään ole mitään säännöllistä rytmiä päivissä. Pojan mukaan mennään, ruokaa saa silloin kun on nälkä ja nukkuu silloin kun väsyttää.

MYRTTI: Onnea pikkukakkosen hankintaan! :)

PÄÄKAUPUNKISEUDUN TREFFEISTÄ: Minullekin sopii mielellään arkena. Mies kun on vapaalla viikonloput, niin mielellään ne vietetään perheen kesken. Ja Sello olisi varmaan parempi paikka kaikkien tulla, sillä sinne pääsee bussilla, junalla ja autolla eli kaikilla mahdollisilla välineillä. Jumboon ei pääse junalla tulevat. Mutta tietääkö joku, onko Sellossa mitään kivaa (tilavaa) kahvilaa, jossa voitaisiin istuskella?

Meillä on tänään neuvolassa synnytysvalmennusryhmän tapaaminen vauvojen kera. Kiva nähdä, millaisia pienokaisia muut ryhmäläiset ovat saaneet. Meidän poika taitaa olla vanhimpia ja nuorimmat ovat helmikuussa syntyneitä.

Ihan huisaa ajatella, että meidän poitsu täyttää viikon päästä sunnuntaina jo 4kk! Niin se tämä aika juoksee...

Mutta nyt täytyy rientää... Mukavaa viikonloppua kaikille, ellen enää sitä ennen palaa maisemiin!

Sulina + poju 15vk 6pv

Vierailija
28/41 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti minäkin piipahdan josko tuo poitsu tänään nukkuis hieman syvemmin ulkona, nyt kun tää mamma on raukan pukenutkin kunnolla ja lämpimästi... :(

Epäilen että tais olla pojalla eilen hieman vilu vaikka ihan lämpimältä tuntui, mutta sää oli niin vaihteleva, satoi, paistoi ja tuuli vuorotellen!

Katotaan nyt sitten miltä tuntuu kun herää....

Meillä tehtiin nyt sitten viimeyönä ennätys eli poitsu vetäs yhtä pötköä unet klo: 21-03!! Söi, nukahti, heräs taas klo 5 syömään, nukahti ja klo 6.15 pirteenä heräs, kuten joka aamu...ja taas tunniks alakertaan ja tunniks aamutorkuille takas yläkertaan ja klo 10 simahti ulos .... Vois niinku sanoa että meillä on rytmi, ainakin aamuissa!

MYRTTI- täällä kanssa olis toiveena että saatais poitsulle sisarus mahdollisimman pian! Se ei aina vaan oo niin helppoa, kun siihen tarvis muutakin kun toiveen...;)

Systerillä on kahessa satsissa tullut vauva tasan vuoden ikäerolla (nyt 13 ja 14 vuotiaat ja toisen miehensä kanssa 2 ja 3 vuotiaat)! Rankkaahan se on ollut kun on kaks vaippaikäistä ja vanhempi ei välttämättä vielä kavele kun uusi vauva tulee, mutta aina on sanonut että ekan vuoden jälkeen niistä on toisilleen niin paljon seuraa että kannattaa!

Hänellä vaan oli se että melkein jokainen ollut keskonen/ ennenaikainen ja supistellut paljon raskauden aikana, joten miehen on täytynyt jäädä kotiin auttamaan loppuraskaudessa....

Mutta itse en ajattele vielä niin pitkälle (siis että kuinka rankkaa se olisi) vaan vauvakuume on ihan oikeesti iskenyt ja haluaisin uudelleen raskaaksi, myös osittain samasta syystä kuin sinä eli voisi sitten jäädä kotiin pitemmäksi aikaa hoitamaan lapsia!

ANSEMAMMALLA & MUSTALLA KISSALLA taitaa täällä olla eniten kokemusta vauvoista lyhyellä ikäerolla?

Vierähti taas reilu tunti puhelimessa kun ystäväni joka on raskaana soitti ultrakuulumisia, on niin kiva muistella niitä alkuraskausaikoja jonkun kanssa!

Nyt täytyy mennä, poitsu rupee heräilemään vaunuissa, onkin nukkunut kohta 2,5 h vaan parilla hyssyttelyllä...!

Voikaahan hyvin, palailen myöhemmin!

Ps. ZATU, tee niinkuin minä että osta pieniä jätskipuikkoja/tuutteja pakkaseen ja sieltä sitten herkuttele yksi päivässä niin ei tarvii lähteä

yönselkään jätskihimon takia kaupoille...;)

Esim. VilleVallattomat (ne marja/päärynä) on ihania!

Mulla nyt vaihtunut pullahimo jätskihimoon, taitaa tuolla säällä olla asiaan vaikutusta....!

Pupina & poitsu s.15.1

Vierailija
29/41 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SULINA- Selloa minäkin kannatan juuri noiden hyvien yhteyksien takia, sekä ehkä samasta syystä arkipäivätapaamista kun muutkin eli viikonloput haluaa pyhittää perheelle / mökkeilylle ym.

Ja kauppakeskuksissa on vähemmän porukkaa arkisin....!

Sellossa on kaksikin (ellei enemmän?) kahvilaa, Robert´s Coffee alakerrassa ja kerrosta ylempänä toinen, en muista nimeä.

Luulisin että ellei treffata ihan pahimpaan lounasaikaan (klo 11-14) niin mahdutaan hyvin!

Vois just joku klo:14-15 olla ehkä passeli, niin on päikkäriaika takana (joillakin...) vai aikasempi/myöhäisempi?

Ja tosiaan, päivällä ei mulla oo väliä, ehdotelkaa jotain vai siirrytäänkö s-postiin näiden päivämäärien/aikojen kanssa?

Mun s-posti osoite on blogissa, voitte vaikka sinne lähettää viestiä ketkä olis tulossa ja sitä kautta sitten sovittais päivä! Vai haluaako joku muu hoitaa sen, mulle ihan sama?

Pupina

Vierailija
30/41 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkasin Sellon sivuilta eli se toinen kahvila on Cafe buffo ja taitaa olla kuvasta päätellen (en oo siinä koskaan käynyt!) tilavampi kun Robert´s Coffee!

Joten hyvin mahtuu vaunuilla tulemaan, uskoisin....

Kaipa tuolla Sellossa on lastenhoitohuoneitakin, Isossa omenassa on hyvät, Sellossa en oo koskaan niitä joutunut edes etsimään!

Palaamisiin!

Pupina

Vierailija
31/41 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi pääkaupunkiseudun treffeistä: Kiinnostunut olen kyllä ja minulle sopii myös arkipäivät paremmin kuin kesäviikonloput, joille yleensä tuppaa olemaan yhtä ja toista ohjelmaa. Sello sopi minulle hyvin. Pupina mainitsi sen toisen kerroksen kahvilan. Onkohan sen nimi Buffalo tai jotain päin? Siinä kahvilassa on minusta paremmin tilaa vaunuille tämäntyyppistä tapaamista ajatellen. En ole osallistunut blogiin joten, jos sopiminen siirtyy sinne, saisinko osoitetta?!

Viime viikolla kirjoittelin Puksun ihottumasta. No, maanantaina otin yhteyttä neuvolaan. Pahaksi onnekseni täti oli lomalla ja sijainen paikalla, joka ei osannut muuta kuin välittää soittopyyntöä. Eilen poskien ihottuma äityi oikein punaiseksi ja kuumottavaksi. Soitin t-asemelle, että olisin saanut ajan omalääkärille, mutta ei! Aikoja ei kuulemma ollut. Neuvolan täti soitti äsken ja neuvoi jatkamaan rasvausta, mutta neuvola lääkärillekään ei ennen toukokuuta ollut mitään aikoja. Yksityiselle kehoitti menemään, jos tilanne sitä mielestäni vaati. Niin taidan tehdäkin, vaikka iho ei aamulla enää niin ärtynyt ollutkaan.

Nyt taidan joutua lopettamaan, sillä Puksu rupesi vaunussa liikkumaan.

Moi! t:bien ja Puksu 0401

Vierailija
32/41 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on todella kiva kahvila se Buffo, sillä on vaunu parkki ja mikro ja astioita lapsille. Lastenhoito huoneet on ekassa kerroksessa ja niitä on ainakin kaks ja ne on tilavia ja siistejä.

Mulle sopii kans paremmin arki, myöskään mä en oo osallistunut blogiin joten jos aika ja paikka sitten ilmoitettais kans näillä sivuilla, silvuplee :)

-MM-

Vierailija
33/41 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarvisin apuanne... Eli meillä eilen meni itkuhälytin rikki. Oli kyllä jo melko vanha super nova, varmaan 10-15v. Ja nyt on ollut tämä ja eilenen päivä outoa kun ei olekkaan hälytintä.

Elikkäs mitä suositelisitte? Tiedättekö jotain nettikauppoja josta voi tilata?

Nyt taaaaas kurkkaamaan vaunuja, käyn parin minutin välein tsekkaamassa.

Heippatirallaa!

Vierailija
34/41 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

evelynille, että älä hanki badwigoa! (ei varmaan kyllä ihan nuin kirjoiteta..) no kuitenkis olen itse jo saanut 2 rikki! siis ihan leluja.. toki menivät takuuseen, (siis vielä en ole toisia vienyt takasin) mutta kyllä ketuttaa jatkuen raahata vaihettavaksi. ekalla kerralla se vaan alko piipittää akkua jatkuen ja toisella kertaa voluumin säätönappi irtosi! että niin hyviä olivat..

lydia: ei ole meseä :/ täytyys joku päivä kirjautua sinnekin..

meillä on sitten kai itkut itketty illasta. yöt nukkuu muutamalla tisuttelulla. 4 jälkeen alkaa sitten pyöriä ja jotain äherrellä. ihmettelin viime viikolla, kun ekaa kertaa " vain" mentiin nukkumaan ilman 1-3h itkuja :) ihanaa! päivällä vetelee sitten muutamat 1h unet ja aamusella pitkät 3h pötköunet.

myrtti jo suunnittelee seuraavaa :) hieno homma. me jätetään ehkäisy taasen syksyllä ja toivottavasti taas tärppää kerrasta kuten vuosi sitten kävi ;) lapsille tulisi siis ikäeroa vähintään se 1,5v mitä olen aina ajatellutkin.

äitienpvlahjatoiveG: en kehtaa mitään vaatia ja ilmoitin suuttuvani, jos jotain saan. tuli taas niin iso hankinta kotiin, (huonekalu) että ei ole rahaa nyt minun koruihin sun muihin!

tänään tulee pihasuunnittelija katsomaan meidän tonttia. olisi pensasaidan laittoa (siis vasta suunnitellaan) ja haluaisin hiukan suunnittelu- ja toteutusapua pihan laittoon :)

tyttö kasvaa kyllä kohisten ja ilmeitä on niin valtavasti että ties mikä näyttelijätär hänestä tuleekaan ;)

cec ja tirpsutin 2kk3vk tasan tänään..

eli siis 11vk sitten olin laitoksella ja väkersin vauvaani? ja minulla oli iso maha? hui kuinka nopsaan menee aika. tahtoo jo synnyttämään uudestaan!

Vierailija
35/41 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Mihihän nää päivät menee. Äskön oli just alkuviikko ja päivät mateli. .tai siis kerkesin aatella, ett plääh taas maanantai. Viikonloppu sais mun puolesta olla kolmipäivänen :)

Akkaa on sit käytetty neuvolassa. Ja ens viikolla ois Kossin vuoro. Tuumasin ukolle, ett saa vaikka käyttä, ku kerta on kerenny sillon töistä tulla. Laitetaan meinaan eka rokotteet :/ Mä en saata katella niitä piikkejä. Ja ku miekkonen tuppaa oleen herkkä, jos esim. huitasee itteensä nokkaan niin alkaa aika yliampuva huuto siihen tilanteeseen. Kai se harmittaa niin kovin. .

[b]Käyttääkö teillä terhoo neuvolassa muut, ku sinä??[/b] Keksinpä taas galluppia ;)

[b]Maria[/b] heh :D tuo on blondi-vitseistä hauskempia. Ehkä harvemmin kuullu niin siksi.

[color=purple]Miksi Jumala loi blondit?

- Lampaat ei osanneet tuoda jääkaapista olutta.

Miksi Jumala loi brunetit?

- Blonditkaan ei osanneet tuoda olutta jääkaapista.

[color=darkviolet]Hyvät naikkoset sentään! Ei nyt urakalla aleta tehtaileen niitä vauvoja :D Ite en sellasta tohi etes aatella, joten siksi tuntuu nuo teidän synnytyksiin haluamiset niin utopialta. En halua suututtaa ketään, kuhan höpisen omia pelkojani näin.

[b]Pupina[/b] ukko toi eilen paketin suklaabansku jäätelöö :b Himotus tosin meni eilen menojaan, joten jos sitä tänään herkuttelis. Kesällä meillä yleensä aina on noita puikko/tuutti valikoimia pakasteessa. Niitä ku en pidä pahana herkkuna antaa lapsosille useimminki.

[b]Itkuhälyttimestä[/b] niin en osaa mitään kehua. Ite ostin halpakaupasta " ei minkään merkkisen" ja hyvin toimii ainaki vielä. Kaks kanavaa on, toista vaan on testattu. Sisällä olevan voi kytkee myös verkkovirtaan ettei tarvi kuluttaa pattereita. Mulle riittää, ett ilmottaa itkun.

Nyt pitää paneutua poronkäristyksen tekoon :)

Vierailija
36/41 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aikasta rauhallista. Herättiin just pienimmän kanssa tunnin päikkäreiltä. Isommat leikkii Jennan kanssa tuossa lattialla. Kohta pitäs lähteä viemään näitä isompia keilaharjoituksiin.

Huomenna lähdetään mökille viikonlopuksi ja maanantaina pitäs lähteä vanhempieni kanssa veljen luo Pulkkilaan. Jennan otan mukaan, isommat jää isän kans kotia. Oisin jättänyt pienimmänkin mut miehellä on aamuvuorot joten jonkun pitää vissiin kattoa tyttöä. Jännittää vähän pitkä ajomatka (n.6h), mut pidetään tarpeen vaatiessa taukoja. Ja onhan Jenna reissannut jo pienenä sen etelän reissun. Siirsin ensi viikon pe sen neuvolan ettei sit tule reissun aikana kipeäksi.

ÄitienpäiväG: En yleensä toivo pahemmin mitään. Kukat ja kortin saan joka vuos ja se riittää vallan mainiosti.

Mie lähen saunailtaan toukokuun alussa. Se olis ollut miehelle sekä minulle (keilaseuran saunailta) mut mies tuumasi et miun pitää lähteä et pääsen välillä johonkin enkä ihan homehdu kotona. Hän ei edes kysy lapsenvahtia vaan jää suosiolla kotia. Sattuu viel minun synttäripäiväksi, onneksi en täytä pyöreitä.

Birgit ja Jenna 2401

Vierailija
37/41 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkuhälyttimistä: me ostettiin se Doron joka on 3-osainen ja siis samalla radiopuhelin (2 osaa toimii ladattavilla akuilla eli ne radiopuhelimet ja 1 osa verkkovirralla) ja ovat kyllä toimineet ihan hyvin!

Sitä kolmatta osaa ei oo tullut vielä käytettyä, sillä on niin hankala kun pitää pitää seinässä kiinni, mutta on hyvä olla olemassa sillä voi liittää sitten toisiinsa niin että on 2 vastaanotinta eli " vanhempien osaa" !

Ja ovat kätsiä pienen kokonsa vuoksi, saa vyöklipsillä kiinni esim. housuihin kun imuroi tms.!

Maksoi Prismassa muistaakseni 69 ¿ eli hieman kalliimmat kuin Philipsin perus-hälytin.

En tiedä saako nettikaupoista, kannattaa Googlata!

Toivottavasti löydät sopivan!

Pupina

Vierailija
38/41 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi edellinen.. milloinkahan sitä oppii!!?!

Meillä on nyt yöt alkaneet sujua mukavasti, 3-4t pätkissä nukutaan ja heti syönnin jälkeen jatketaan unia ilman seurusteluita tai itkuja :) On kummasti tämänkin äitin mieli pirteä kun saa nukkua!

Evelyn: Huuto.net:stä voi ostaa käytettyjä itkuhälyttimiä ja muitakin vauvantarvikkeita. Olen sieltä pari kertaa ostanut tavaraa ja ollut erittäin tyytyväinen, suosittelen!

NeuvolaG: yleensä minä käytän pojan neuvolassa, välillä mies on mukana jos työvurot sen sallii.

No höh, nyt kuuluu korvia hivelevä kutsuhuuto pinniksestä :) Palataan!

-Rainy & D 6.1

Vierailija
39/41 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

German zu sprechen

Saksan kieli on suhteellisen helppoa. Se, joka osaa latinaa ja on tottunut sanapäätteisiin, oppii sitä vaivattomasti. Niinhän saksan kielen professorit tapaavat sanoa aina ensimmäisellä oppitunnilla. Sitten aletaan opetella der, das, den, dem sekä die, joiden sanotaan olevan ihan loogisia.

Jotta ymmärtäisimme, miten helppoa se on, otetaanpa esimerkki.

Aluksi, ostakaapa suurenmoinen saksankielinen kirja, joka kertoo hottentottien tavoista (auf Deutsch: Hottentotten).

Kirjassa kerrotaan kenguruista (Beutelratten), joita pyydystetään ja laitetaan häkkiin (Kotter), jotka on kankaalla (Lattengitter) peitetty. Näitä kankaalla peitettyjä häkkejä kutsutaan saksaksi (Lattengitterkotter) ja koska niissä on kenguru sisällä, niistä tulee (Lattengitterkotterbeutelratten).

Sattuipa kerran, että hottentotit saavat kiinni murhaajan (Attentater), jota syytetään erään äidin (Mutter), siis hottentottiäidin (Hottentottermutter) murhasta. Tällä äidillä on tyhmä ja tankkaava poika (Stottertrottel). Tämän vuoksi äitiä kutsutaan saksaksi (Hottentottenstottertrottelmutter) ja hänen murhaajaansa (Hottentottenstottertrottelmutterattentater). Poliisi nappaa murhaajan kiinni ja sulkee hänet väliaikaisesti kenguruhäkkiin (Beutelrattenlattengitterkotter), mutta voi - vanki pääsee karkuun!

Suuretsinnät alkavat välittömästi ja eipä aikaakaan, kun eräs soturi palaa kylään huutaen:

" Sain murhaajan (Attentater) kiinni!"

- " Niinkö? Kenet?" kysyy päällikkö.

- " Lattengitterkotterbeutelrattenattentater" , vastaa soturi.

- " Mitä? Senkö murhaajan, joka oli kankaalla päällystetyssä kenguruhäkissä?" kysyy hottentottien päällikkö.

- " No sen juuri," vastaa hottentotti, " Hottentottenstottertrottelmutterattentater" (Murhaajan, joka tappoi hottentottiäidin, jolla oli tyhmä ja tankkaava poika)

- " Mutta siinä tapauksessa," sanoo päällikkö, " olisit voinut heti sanoa, että kiinni on otettu Hottentotterstottertrottelmutterlattengitterkotterbeutelrattenattentater!"

Vierailija
40/41 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Mites ois ens viikolla päiväsumpit? :) Laita mulle mailia, jos kiinnostaa nähä livenä.