Siis Savon murre äänestettiin Suomen kauneimmaksi??!!
Hyi helvetti mitä junttituraaneja suomalaiset ovat kun pitävät tuollaisesta epävarmasta mongerruksesta 🤮
Kommentit (120)
Voe hyväisä kuitennii ! Typerhtimmää kääneet... vuan mitä hippiöetä nuo lienneet. Liäkärrii nuihe pitte töytyyttee ja joute ! Voevoe...
Taisivat savolaiset itse olla äänestysruukuilla.
Muistan kun joskus savolainen valitti minulle, että savolaisia pidetään valehtelijoina. Sanoin, että ehkäpä siinä on perää. Suuttui
Vierailija kirjoitti:
Mittees epävarmoo savommurteessa muka oes?
Miksei teiltä koskaan saa suoraa vastausta?
Vierailija kirjoitti:
Painu sinä lautapaska niiden "turaaniesi" kanssa vaikka turauttamaan ripulit pönttöön. Etkö juntti tiedä että olet "turaani" itsekin jos kantasuomalaisia haukut?
Tuliko pennulle yllätyksenä että suomen alkuperäiset murteet eivät kuulosta pk-seudun sössötykseltä.
Sut on näköjään aika pahasti servattu laudalla kun menee yksi sana noin tunteisiin 🤣
Turaani ei meinaa kaikkia suomalaisia, arvon kallu vaan pelkästään itä- ja pohjoissuomalaisia. Pähkinäsaaren rauha erotti heidät etelä- ja länsisuomalaisista ja se on syy miksi yhä tänä päivänä itä- ja pohjoissuomalaiset eroavat etelä- ja länsisuomalaisista geneettisesti enemmän toisistaan kuin mitä saksalaiset ja britit eroavat toisistaan.
Mitä meinaat suomen alkuperäisillä murteilla? Jos tuolle linjalle lähdetään niin vain varsinais-suomalaiset ovat "oikeita" suomalaisia ja kaikki muut sitten ihan erillisiä heimoja.
Että kyllä mä tiedän vähän enemmän kuin tuollainen tunteiden varassa elävä feminiininen soijapoika.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan tapaisten vaikkakin trollien kanssa ei oikein tiedä mitä niiden päässä liikkuu..Kaikki alkuperäinen suomalainen johon kuuluu eri murteet ja perinteet ovat "junttia" ja tälle yhdelle "turaania"(lapsi toistelee uutta oppimaansa sanaa). Mikä on mennyt pieleen näiden lasten kasvatuksessa?
Savolaisella töpselinenäturaanilla meni aloitus näköjään tunteisiin 🤭 Nice 😆 Onko kivaa kun teillä ali-ihmisillä on korkeampi riski melkein kaikkiin olemassa oleviin sairauksiin johtuen sisäsiittoisuudestanne? Muutamana esimerkkinä sydän- ja verisuonitaudit sekä skitsofrenia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kauhean kuuloista se Savon murre.
Aina se on mukavamman kuuloista kuin tämä fingelska-sössötys, jota nykyiset nuoret aikuiset harrastavat puhumattakaan nuorisokielestä, jossa myös puhutaan pelkillä some- ja tekstarisanoilla.
Stadin ja Turun nuoret puhuu lähinnä jotain n**kereiltä ja ähläme*ltä oppimaansa mongerrusta. "Wallah" ja "bro" joka helvet*n lauseessa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään kytköksiä Itä-Suomeen olen juuriltani Länsi-Suomalainen. Siksi kaikki itään liittyvä on outoa ja vastenmielistä jopa se murre.
Länsisuomalaiset ovat komeita ja kauniita arjalaisia. Itäsuomalaiset persjalkaisia ja töpselinenäisiä läskejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään kytköksiä Itä-Suomeen olen juuriltani Länsi-Suomalainen. Siksi kaikki itään liittyvä on outoa ja vastenmielistä jopa se murre.
Länsisuomalaiset ovat komeita ja kauniita arjalaisia. Itäsuomalaiset persjalkaisia ja töpselinenäisiä läskejä.
Timo Soini on syntynyt Raumalla. Rauma on niin läntistä Suomea kuin vain voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Timo Soini on syntynyt Raumalla. Rauma on niin läntistä Suomea kuin vain voi olla.
Syntymäpaikka ei kerro mitään perimästä, v*tun troglodyytti. Jos suomalainen pariskunta synnyttää lapsensa Keniassa niin ei se lapsi synny nee kerinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntymäpaikka ei kerro mitään perimästä, v*tun troglodyytti. Jos suomalainen pariskunta synnyttää lapsensa Keniassa niin ei se lapsi synny nee kerinä.
Entäs Arto Satonen, syntynyt Vammalassa.
Mihin Porin ja Rauman murteet on unohtuneet?
Vierailija kirjoitti:
Mihin Porin ja Rauman murteet on unohtuneet?
Satakunnan kielihän on pelkkää toisille vittuilua.
"Te savolaiset kuulostatte kirjaimellisesti kehitysvammaisilta."
Vielä menee okkonäät ja salmiakkikuviolla villapaidat savolaisten edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei ollu esimerkkii karajalan murteesta
Karjalan murre kuuluu savolaismurteisiin.
Karjalanmurre ja savonmurre ovat itämurteita, mutta karjalan murre ei "kuulu" savolaismurteisiin. Niillä ei ole mitään yhteistä. Ovat yhtä kaukana kuin Laatokan Karjala Savosta.
Vierailija kirjoitti:
Savolaiset kuulostaa oikeesti maailman typerimmiltä olennoilta. Vielä typerämmiltä kuin Alabamassa asuvat usean sukupolven sisäsiittoisuudesta kärsivät trumpistit.
Eivät kuulosta, päinvastoin kuulostavat hauskoilta ja rennoilta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Länsisuomalaiset ovat kylmiä ja ilmeettömiä, purentavikaisia, degeneroituneita, luuvikaisia käppänöitä. Itäsuomalaiset ovat kauniita, pitkiä ja komeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miun mies män ryökäsemmää mammain kuaakun yösyvännä tai vuoipa tuo ollakkii mammain itessee.
Te savolaiset kuulostatte kirjaimellisesti kehitysvammaisilta.
Sinä olet ilman murteita kehitysvammainen.
Mitähän pahaa on kehitysvammaisissa? Sulle toivon elämän näyttävän vielä kaikin tavoin että erilaisuus on rikkautta, opitpahan siten arvostamaan muita ihmisiä.