Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te jaksatte olla Suomessa marraskuun?

Vierailija
13.11.2025 |

Montako tuntia olette nähneet auringonpaistetta tässä kuussa? 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen Muumilaakson marraskuuta aina marraskuussa

Vierailija
22/57 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muutakaan paikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän enemmän aikaa sisäisessä maailmassani.

Vierailija
24/57 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon on Espoossa aurinko paistanut nyt marraskuussa.

Lännessä todella vähän. Yhtenä päivänä ehkä puoli tuntia. Siinä se. 

Vierailija
25/57 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 tuntia aurinkoa täällä etelässä. Huomenna vihdoin pitäisi paistaa! Onneksi parin viikon päästä etelään, vain menolippu ostettu.

Vierailija
26/57 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko se kirkas ja lämpöä täynnä? Mulla menee yhtä harmaaksi sekin. 

Vierailija
27/57 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko se kirkas ja lämpöä täynnä? Mulla menee yhtä harmaaksi sekin. 

On. Harmi vaan että kaikki työt jää silloin tekemättä.

Vierailija
28/57 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on suppilovahveroita vielä. Muuten ei tuonne ulos viitsisi mennäkään. 

Vierailija
29/57 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsin vaivatta, marraskuu on kuukausista minulle rakkain. Kosteus tekee ilman painavaksi mutta helpoksi hengittää, hiljaisuus on syvää ja kaunista, metsä tihkuu loppuvuoden raukeaa utua. Kirkkaina öinä tähdet näkyvät kauniisti, ja suosikkikuvioni ovat hyvissä asemissa taivaalla.

Maailma tuntuu hetken omalta, kaltaiseltani. Aurinkoa en kaipaa.

N33

P.S. Lukekaa Janssonin Sent i november.

VMP.

Neuvo nuorille miehille: jos teillä on tilaisuus, lähtekää tästä maasta, ette tule katumaan. Itsellä jo ikää ja jämähtänyt tänne, vaikea enää lähteä. Menkää ja eläkää elämänne kunnon ilmastossa.

M50+

Vierailija
30/57 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää saada lämpöä ja lepoa. Kaupungissa maisema välillä rauhoittuu.

Vierailija
31/57 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsin vaivatta, marraskuu on kuukausista minulle rakkain. Kosteus tekee ilman painavaksi mutta helpoksi hengittää, hiljaisuus on syvää ja kaunista, metsä tihkuu loppuvuoden raukeaa utua. Kirkkaina öinä tähdet näkyvät kauniisti, ja suosikkikuvioni ovat hyvissä asemissa taivaalla.

N33

Marraskuussa ei tarvi olla hemuli, vaan voi keskittyä itseensä.

Vierailija
32/57 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuotuisen ryyppyputkeni pidän aina marras-joulukuun ajan uudenvuoden juhlaan päättyen. Loput 10 kk aina selvinpäin. 

Vierailija
33/57 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hieno kuukausi etenkin nyt, kun ei ole lunta eikä pakkasta täällä etelä-Suomessa.

Vierailija
34/57 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten kuin 52 marraskuuta ennen tätäkin. Marraskuu on hyvä kk, tämä pimeä jakso vuodesta kuuluu suomalaisen biologiseen sykliin, ilman sitä puuttuisi jotain, suomalainen olisi kuin rikkonainen kello. . 

Vierailija
35/57 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita valot päälle hyvä ihminen.  Minulla on kirkasvalolamppu. Otan valohoitoa joka aamu. Vielä kun tulisi etelässäkin lumi maahan niin luxien määrä moninkertaantuisi tästä märästä mörökölli pimeydestä. 

Vierailija
36/57 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin pimeetä kun liukasta.

Vierailija
37/57 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas inhoan kevättä. Mulle iskee ihan ahdistus lisääntyvästä valosta. Varsinkin huhtikuu on aivan karmea. Kesällä taas on ötököitä ja pitää lotrata aurinkorasvan kanssa.

Totta, että unta tarvin enemmän näin pimeinä aikoina kuin kesällä, mutta ei mulla mitään pakottavaa tarvetta ole muutenkaan olla hereillä klo 22 pitempään. Katson vähän telkkaria illalla ja 21:30 rupea iltapesulle, luen hetken kirjaa ja sitten pää tyynyyn. Herään melko virkeänä n. 6:30-6:45 mun sarastusvaloon.

Yllättävän hyvin jaksan ulkoilla, harrastaa ja tehdä kotitöitä, kun nukun vaan riittävästi eli n. 8,5 tuntia vuorokaudessa. Jos en, niin sitten alkaa kyllä mennä tuskaiseksi. Mutta olen tehnyt valinnan preferoida unta televiosion ja puhelimen näpräämisen sijaan.

Ja joo, mulla on lapsia, ihan normaali toimistotyö stresseineen, mutta kun nukkuu tarpeeksi, jaksaa hyvin. Tämä ei toki ole totta jos on ihan kaamosmasennus, mutta tähän lisääntyneeseen unentarpeeseen auttaa kyllä.

Vierailija
38/57 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N33

VMP.

Neuvo nuorille miehille: jos teillä on tilaisuus, lähtekää tästä maasta, ette tule katumaan. Itsellä jo ikää ja jämähtänyt tänne, vaikea enää lähteä. Menkää ja eläkää elämänne kunnon ilmastossa.

M50+

Nimenomaan Suomessa on kunnon ilmasto, tätö puhtautta ja raikkautta ei missään tunkkaisista kuumista maista löydy, eikä edes usaata ja euroopasta. Tänne muuttavat ulkomaalaiset ovat haltioissaan miten raikasta ja kaunista täällä on, kesäisin kirkkaan vehreää ja talvisin rapsakkaa valkeutta, ja tämä pimeyskin on tunnelmallista aikaa ja hyvä on ilma aina. Tubesta näkee videoita ulkomaalaisten ihastuksesta Suomeen. Opettele sinäkin arvostamaan mitä meillä on. 

Vierailija
39/57 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksakkaan. Siksi mä vietän siellä vaan kesät.

Vierailija
40/57 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana marraskuu Helsingissä, kun ei ole kylmä! 

Jaksan hyvin, koska teen etätöitä ja käyn ulkona vain silloin kun haluan. Ei tarvitse kukonpierun aikaan pimeässä raahustaa toimistolle eikä viettää siellä valoisampia tunteja. 

Vapaalla sitten syön karkkia, katson telkkaria, siivoilen, liikuntaharrastukseni jatkuu mutta valitsen vähän kevyempiä treenejä, luen kirjoja, kuuntelen musiikkia, en tapaa ketään jos en halua. Ihan mukavaa aikaa, sellaista talveen varautumista. Talvesta en Helsingissä pidä, se on täällä liian märkä, liukas ja kolea. Olisipa sellainen Muumien Taikatalvi.

Muumilaakson marraskuu -kirjalle suositus täältäkin. Upea syksyn kuvaus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän