Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Istun raitiovaunussa ja kaikilla muilla on talvitakit päällä

Vierailija
13.11.2025 |

Itse riisun aina takkini ja huivini ratikassa, muuten tulee sietämättömän kuuma. Kotonakaan en kestä minuuttiakaan olla takki päällä ja siksi on raivostuttavaa kun ollaan lähdössä perheen kanssa johonkin ja muolla kestää pukemisessa. Eli täällä istun t-paidassa ja muilla toppatakkeja sun muuta. Oon vissiin jotenkin epänormaali? 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sporamatkat ovat niin lyhyitä, että hyvä jos ehtii vetoketjua raottaa. 

Meillä täällä meren äärellä on todella kylmä tuuli, joten lämmin vaatetus on tarpeen myös keväällä, kesällä ja syksyllä. 

Mitä ihmettä se muille kuuluu, vaikka joku pitäisi kesähelteillä talvitakkia? Sulje silmät jos tunnet ahdistusta.

Vierailija
22/32 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ihmetelly tätä. Kuljin farkkutakissa oikeastaan viime viikkoon asti. Nyt pitänyt tämän viikon eräänlaista välikausitakkia. Tietty jos tuo kylmä ilma valuu tänne eteläänkin, niin sit täytyy katsoa, että missä takissa tulee lähdettyä töihin. Tosin se nollan tietämillä oleva lämpötila ei vielä itseäni säikäytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istun bussissa ja huomaan,  että ( meitä on 18 matkustajaa) ,  14:sta matkustajalla on musta takki. Siis ihan vain huvittuneen ja mielenkiinnosta  katson  että  mustaa vetää suomalaiset talvisin niskaansa.

Vaikka muutenkin on mustaa.

Mulla sininen. 

Oletpa rohkea ja erilainen. Sininen takki?

Vierailija
24/32 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuntuu pukeutuvan kalenterin mukaan, ei säätilan mukaan.

Vierailija
25/32 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla järjen jättiläisillä on olleet talvitakit elokuun alusta asti. Vaikka låmmintä oli jonnekin lokakuun loppuun asti. 

Nytkin ihmisiltä näyttää puuttuvan myös ns. välikausitakit, syysvaatetus kokonaan. Paksut pakkas-talvitakit ja villapipot korvilla, vaikka olis +12. 

Itseltäkin puuttuu. Pakko kulkea toppatakissa, koska ei voi enää kulkea kesätakissa, missä on vain yksi ohut kangas. Ei kaikilla ole rahaa ostaa monia takkeja.

Vierailija
26/32 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla järjen jättiläisillä on olleet talvitakit elokuun alusta asti. Vaikka låmmintä oli jonnekin lokakuun loppuun asti. 

Nytkin ihmisiltä näyttää puuttuvan myös ns. välikausitakit, syysvaatetus kokonaan. Paksut pakkas-talvitakit ja villapipot korvilla, vaikka olis +12. 

Itseltäkin puuttuu. Pakko kulkea toppatakissa, koska ei voi enää kulkea kesätakissa, missä on vain yksi ohut kangas. Ei kaikilla ole rahaa ostaa monia takkeja.

Mulla taas ei ole ollenkaan kesätakkia kun kesällä tarkenee ilmankin.

Vierailija
27/32 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kade niille, joiden kehon lämmönsäätely toimii. Mies juuri puki pitkähihaisen aluspaidan ja neuleen töihin, eikä hän ähötä punaisena ja hikisenä missään vaiheessa päivää.

Itselläni on oltava aina alimmaisena päällyspaitana hihaton toppi (ei missään nimessä tiukalla kaula-aukolla, jotta lämpö pääsee haihtumaan jos alan kuumistella) ja sen päällä useita kerroksia, joita voin lisätä, vähentää, avata tai napittaa sitä mukaa, miten kehonlämpö elää. 

Vierailija
28/32 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istun bussissa ja huomaan,  että ( meitä on 18 matkustajaa) ,  14:sta matkustajalla on musta takki. Siis ihan vain huvittuneen ja mielenkiinnosta  katson  että  mustaa vetää suomalaiset talvisin niskaansa.

Vaikka muutenkin on mustaa.

Mulla sininen. 

Oletpa rohkea ja erilainen. Sininen takki?

Ja kaikki  m u u t   PELKUREITA 🤣🤣🤣

Vierailija
29/32 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvitakki oli mutta ohut paita alla.

Vierailija
30/32 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varmaan ollut esivaihdevuodet sit koko ikäni, kun helposti tulee kuuma. Kiinnitän myös huomiota noihin toppatakissa kulkijoihin kun itse pärjään vielä trenssillä. Kesähelteet ovat hirveitä.

Vierailija
31/32 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sporamatkat ovat niin lyhyitä, että hyvä jos ehtii vetoketjua raottaa. 

Meillä täällä meren äärellä on todella kylmä tuuli, joten lämmin vaatetus on tarpeen myös keväällä, kesällä ja syksyllä. 

Mitä ihmettä se muille kuuluu, vaikka joku pitäisi kesähelteillä talvitakkia? Sulje silmät jos tunnet ahdistusta.

Mä istun ratikassa puoli tuntia. En oo ahdistunut muiden pukeutumisesta, mietin vain onko mulla omassa lämmönsäätelyssä jotain vikaa. Vaihdevuodet sitten vissiin.

Vierailija
32/32 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kade niille, joiden kehon lämmönsäätely toimii. Mies juuri puki pitkähihaisen aluspaidan ja neuleen töihin, eikä hän ähötä punaisena ja hikisenä missään vaiheessa päivää.

Itselläni on oltava aina alimmaisena päällyspaitana hihaton toppi (ei missään nimessä tiukalla kaula-aukolla, jotta lämpö pääsee haihtumaan jos alan kuumistella) ja sen päällä useita kerroksia, joita voin lisätä, vähentää, avata tai napittaa sitä mukaa, miten kehonlämpö elää. 

Mun miehen mielestä taas tuolla on ihan kesälämpö kun on +10, kuulema ollut juhannuksenakin kylmempää. Jos kehtais niin menis varmaan vieläkin shortseissa. Sillä on aina kuuma joka paikassa.

Mä taas olen koko ajan kylmissäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän