Istun raitiovaunussa ja kaikilla muilla on talvitakit päällä
Itse riisun aina takkini ja huivini ratikassa, muuten tulee sietämättömän kuuma. Kotonakaan en kestä minuuttiakaan olla takki päällä ja siksi on raivostuttavaa kun ollaan lähdössä perheen kanssa johonkin ja muolla kestää pukemisessa. Eli täällä istun t-paidassa ja muilla toppatakkeja sun muuta. Oon vissiin jotenkin epänormaali?
Kommentit (32)
Itsekin ihmetelly tätä. Kuljin farkkutakissa oikeastaan viime viikkoon asti. Nyt pitänyt tämän viikon eräänlaista välikausitakkia. Tietty jos tuo kylmä ilma valuu tänne eteläänkin, niin sit täytyy katsoa, että missä takissa tulee lähdettyä töihin. Tosin se nollan tietämillä oleva lämpötila ei vielä itseäni säikäytä.
Vierailija kirjoitti:
Istun bussissa ja huomaan, että ( meitä on 18 matkustajaa) , 14:sta matkustajalla on musta takki. Siis ihan vain huvittuneen ja mielenkiinnosta katson että mustaa vetää suomalaiset talvisin niskaansa.
Vaikka muutenkin on mustaa.
Mulla sininen.
Oletpa rohkea ja erilainen. Sininen takki?
Moni tuntuu pukeutuvan kalenterin mukaan, ei säätilan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla järjen jättiläisillä on olleet talvitakit elokuun alusta asti. Vaikka låmmintä oli jonnekin lokakuun loppuun asti.
Nytkin ihmisiltä näyttää puuttuvan myös ns. välikausitakit, syysvaatetus kokonaan. Paksut pakkas-talvitakit ja villapipot korvilla, vaikka olis +12.
Itseltäkin puuttuu. Pakko kulkea toppatakissa, koska ei voi enää kulkea kesätakissa, missä on vain yksi ohut kangas. Ei kaikilla ole rahaa ostaa monia takkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla järjen jättiläisillä on olleet talvitakit elokuun alusta asti. Vaikka låmmintä oli jonnekin lokakuun loppuun asti.
Nytkin ihmisiltä näyttää puuttuvan myös ns. välikausitakit, syysvaatetus kokonaan. Paksut pakkas-talvitakit ja villapipot korvilla, vaikka olis +12.
Itseltäkin puuttuu. Pakko kulkea toppatakissa, koska ei voi enää kulkea kesätakissa, missä on vain yksi ohut kangas. Ei kaikilla ole rahaa ostaa monia takkeja.
Mulla taas ei ole ollenkaan kesätakkia kun kesällä tarkenee ilmankin.
Olen kade niille, joiden kehon lämmönsäätely toimii. Mies juuri puki pitkähihaisen aluspaidan ja neuleen töihin, eikä hän ähötä punaisena ja hikisenä missään vaiheessa päivää.
Itselläni on oltava aina alimmaisena päällyspaitana hihaton toppi (ei missään nimessä tiukalla kaula-aukolla, jotta lämpö pääsee haihtumaan jos alan kuumistella) ja sen päällä useita kerroksia, joita voin lisätä, vähentää, avata tai napittaa sitä mukaa, miten kehonlämpö elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istun bussissa ja huomaan, että ( meitä on 18 matkustajaa) , 14:sta matkustajalla on musta takki. Siis ihan vain huvittuneen ja mielenkiinnosta katson että mustaa vetää suomalaiset talvisin niskaansa.
Vaikka muutenkin on mustaa.
Mulla sininen.
Oletpa rohkea ja erilainen. Sininen takki?
Ja kaikki m u u t PELKUREITA 🤣🤣🤣
Talvitakki oli mutta ohut paita alla.
Mulla on varmaan ollut esivaihdevuodet sit koko ikäni, kun helposti tulee kuuma. Kiinnitän myös huomiota noihin toppatakissa kulkijoihin kun itse pärjään vielä trenssillä. Kesähelteet ovat hirveitä.
Vierailija kirjoitti:
Sporamatkat ovat niin lyhyitä, että hyvä jos ehtii vetoketjua raottaa.
Meillä täällä meren äärellä on todella kylmä tuuli, joten lämmin vaatetus on tarpeen myös keväällä, kesällä ja syksyllä.
Mitä ihmettä se muille kuuluu, vaikka joku pitäisi kesähelteillä talvitakkia? Sulje silmät jos tunnet ahdistusta.
Mä istun ratikassa puoli tuntia. En oo ahdistunut muiden pukeutumisesta, mietin vain onko mulla omassa lämmönsäätelyssä jotain vikaa. Vaihdevuodet sitten vissiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kade niille, joiden kehon lämmönsäätely toimii. Mies juuri puki pitkähihaisen aluspaidan ja neuleen töihin, eikä hän ähötä punaisena ja hikisenä missään vaiheessa päivää.
Itselläni on oltava aina alimmaisena päällyspaitana hihaton toppi (ei missään nimessä tiukalla kaula-aukolla, jotta lämpö pääsee haihtumaan jos alan kuumistella) ja sen päällä useita kerroksia, joita voin lisätä, vähentää, avata tai napittaa sitä mukaa, miten kehonlämpö elää.
Mun miehen mielestä taas tuolla on ihan kesälämpö kun on +10, kuulema ollut juhannuksenakin kylmempää. Jos kehtais niin menis varmaan vieläkin shortseissa. Sillä on aina kuuma joka paikassa.
Mä taas olen koko ajan kylmissäni.
Sporamatkat ovat niin lyhyitä, että hyvä jos ehtii vetoketjua raottaa.
Meillä täällä meren äärellä on todella kylmä tuuli, joten lämmin vaatetus on tarpeen myös keväällä, kesällä ja syksyllä.
Mitä ihmettä se muille kuuluu, vaikka joku pitäisi kesähelteillä talvitakkia? Sulje silmät jos tunnet ahdistusta.