Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon autoliikkeet ottavat välistä?

Vierailija
13.11.2025 |

Kilpailutin auton myynnin välitysfirman kautta ja korkein tarjous autosta oli 13 300e. Jos laitan auton Nettiautoon niin kuinka paljon autosta kannattaa pyytää? 

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osamaksuista saavat rahansa, samoin vakuutuksista

Mistä ihmeen vakuutuksista? Tuo osamaksujen tuputtaminen käteisasiakkaalle on kyllä tuttua mutta asioimissani (merkki)liikkeissä ei ole kyllä koskaan tuputettu vakuutuksia. Kolmen vuoden välein vaihdan auton uuteen.

Liikkeillä on näitä omia paketteja, jotka kattaa autoon tulevia vikoja, esim. Kamux lisäturva.

Ok, enpä ole törmännyt. Toivottavasti tuollaiset eivät leviä myös uusien autojen puolelle.

Vierailija
22/48 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiautossa on laskuri. Oltaisiin saatu autosta 8-9000. Nettiauto 10800. Oikein huvitti kun 9000 euroa tarjottu ja toinen liike tarjosi kuulemma mahdollisemman hyvän hinnan eli 8000. Sanoin heti ettei käy kun on tarjottu 9000.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettiautossa on laskuri. Oltaisiin saatu autosta 8-9000. Nettiauto 10800. Oikein huvitti kun 9000 euroa tarjottu ja toinen liike tarjosi kuulemma mahdollisemman hyvän hinnan eli 8000. Sanoin heti ettei käy kun on tarjottu 9000.

No paljollako te loppujen lopuksi saitte auton myytyä?

Vierailija
24/48 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me myimme auton volkkarille vaihdossa. He huolsivat sen ja laittoivat myyntiin 2500 e korkeammalla hinnalla kuin mitä meille maksettiin. Auton arvo noin 25 k. 

Autoliikkeen hinnoista maksetaan enemmän, koska autot on takuuvarmasti huollettu ja liikkeet antavat niihin jonkinlaisen takuun. 

Mikä sinut saa kuvittelemaan että autoliikkeen autot on takuuvarmasti huollettu?

Volkkari ainakin tekee niin. Kuuluu sopimukseen. Yritytystoimints jää aika lyhyeksi, jos valehtelee.

Vierailija
25/48 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me myimme auton volkkarille vaihdossa. He huolsivat sen ja laittoivat myyntiin 2500 e korkeammalla hinnalla kuin mitä meille maksettiin. Auton arvo noin 25 k. 

Autoliikkeen hinnoista maksetaan enemmän, koska autot on takuuvarmasti huollettu ja liikkeet antavat niihin jonkinlaisen takuun. 

Huollettu? Korkeintaan fiksari pesee penkit ja vahaa pellit. Mitään muuta ei niille tehdä.

Olen tuo, jolle vastaat. Autoon oli tulossa vuosihuolto. Totta kai he sen tekivät, että saa leiman huoktokirjaan. Luuletko, ettei korjaamot oikeasti huolla autoja, jos viet huoltoon? Leimaavat vain?

Vierailija
26/48 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse laitat ilmoituksen, niin 14000 eur pyynti, myyntihinta on alhaisempi. 

Autoliike todennäköisesti laittaa pyynniksi 14900 tai 15900.

Tuskin ihan noin paljon. Minä olen hiljattain antanut vaihdossa pari noin 30.000 euron vaihtoautoa ja ne ovat ilmestyneet myyntiin noin 1000 - 1500e vaihtohinnan ylittävällä hintapyynnöllä.

Pitää myös muistaa että autoliikkeellä on ankarampi vastuu myymistään autoista. Yksityinen saa valehdella sen minkä sielu sietää eikä vastaa mistään näkyvistä tai piilevistä vioista eikä virityksistä, mutta liike on vastuussa lähes kaikista. Siihen nähden tuo kate on yllättävän pieni.

Vierailija
27/48 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoautona autoliike ottaa yleensä sen 2000 eur välistä, mutta tekevät joskus kauppoja myös 1500 eur pyyntihintaa alemmalla hyvityksellä.

Vierailija
28/48 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osamaksuista saavat rahansa, samoin vakuutuksista

Mistä ihmeen vakuutuksista? Tuo osamaksujen tuputtaminen käteisasiakkaalle on kyllä tuttua mutta asioimissani (merkki)liikkeissä ei ole kyllä koskaan tuputettu vakuutuksia. Kolmen vuoden välein vaihdan auton uuteen.

Liikkeillä on näitä omia paketteja, jotka kattaa autoon tulevia vikoja, esim. Kamux lisäturva.

Ok, enpä ole törmännyt. Toivottavasti tuollaiset eivät leviä myös uusien autojen puolelle.

Uusissa autoissa on valmistajan takuu, niin ei tarvitse noita liikkeiden tarjoamia lisäturvia.

Vierailija
29/48 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari tonnia on yleensä autoliikkeen kate käytetyistä. En ymmärrä, miten ne noilla summilla tekee niinkin hyvää tulosta kun ottaa kaikki kulut huomioon..

Isot volyymit pakko olla. Pari tonnia vaikka parinkympin autosta on aika vähän kaikkine kuluineen. Itse sain edellisestä liikkeessä 33000, laittoivat myyntiin 35900. Ei se paljoa ole.

Katsoin juuri yhden käyttämäni autoliikkeen tiedot Finderistä, liikevaihto ollut viime vuonna 388 miljoonaa josta tulos 2,8 miljoonaa. Eli todellakin volyymit on suuret tulokseen nähden. 

Jos firma tekee alle 1% tulosta, niin ei se mikään kummoinenkaan kultakaivos ole. Mielenkiinnosta, mikä firma tai miten edelliset vuoden on menneet?

Näillä luvuilla kuulostaa ettei pulju kovinkaan tasapainoisella alustalla ole.

Vierailija
30/48 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu oletko ostamassa uutta. Esim. myin vanhan auton 8000€:lla liikkeeseen vaihdon yhteydessä ja se oli myöhemmin jobbarilla myynnissä samaan hintaan. Eli eivät netonneet sillä.

Vierailija
31/48 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinut saa kuvittelemaan että autoliikkeen autot on takuuvarmasti huollettu?

Kuvittelen kuule mitä kuvittelen ja pidä sinä turpasi vaan kiinni!

Mikä näitä riivaa? Eihän tällä tavalla käyttäydytä.

Vierailija
32/48 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin auton huutokaupassa SAKAlle, 8750€

Myyntihinta oli 12 250€

Eli 3500€, ja jos tuosta nyt jonkun satasen on saanut tingittyä...

Varmasti olisin saanut ehkä sen 10-10500€ jos olisin itse myynyt, mutta kokemukseni perusteella se homma on niin paskaa, että ennemmin myyn liikkeeseen niin ei tule vinkumista ja mutinoita ja turhaa työtä.

Vierailija
33/48 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normisettiä, mulle yksi autokauppa tarjosi mun autosta karvan vajaa 10 000€ suoralla ostolla, toinen tarjosi 5500€... Ei siitä pidä loukkaantua jos joku antaa huonon tarjouksen.

Vierailija
34/48 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun itse laitat ilmoituksen, niin 14000 eur pyynti, myyntihinta on alhaisempi. 

Autoliike todennäköisesti laittaa pyynniksi 14900 tai 15900.

Tuskin ihan noin paljon. Minä olen hiljattain antanut vaihdossa pari noin 30.000 euron vaihtoautoa ja ne ovat ilmestyneet myyntiin noin 1000 - 1500e vaihtohinnan ylittävällä hintapyynnöllä.

Pitää myös muistaa että autoliikkeellä on ankarampi vastuu myymistään autoista. Yksityinen saa valehdella sen minkä sielu sietää eikä vastaa mistään näkyvistä tai piilevistä vioista eikä virityksistä, mutta liike on vastuussa lähes kaikista. Siihen nähden tuo kate on yllättävän pieni.

Ei saa yksityinenkään valehdella, lisäksi moni autoliike edellyttää sellaisen lomakkeen täyttöä missä allekirjoituksellasi vakuutat että olet kertonut asiallisesti asiat.

Vierailija
35/48 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli volkkari ekan kerran meille kun oli ajettu sata tonnia. Jo öljynvaidossa huomasin ettei propun alumiinista tiivisteprikkaa oltu ehkä ikinä vaihdettu vaikka se on kertakäyttöinen. Rouvalla oli kaikki merkkiliikkeen kuitit tallessa. Hmm...joku polttimo oli joka kuitissa, pissapojan nestettä ja nää tiivisteet ja vielä joku pientarvikelisä erikseen. Tuli mieleen että niillä taitaa olla valmiina laskupohjilla nämä, helppoa rahaa kun on paha väittää vastaan. Palautetta annettiin merkkiliikkeelle.

Vierailija
36/48 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari tonnia on yleensä autoliikkeen kate käytetyistä. En ymmärrä, miten ne noilla summilla tekee niinkin hyvää tulosta kun ottaa kaikki kulut huomioon..

Isot volyymit pakko olla. Pari tonnia vaikka parinkympin autosta on aika vähän kaikkine kuluineen. Itse sain edellisestä liikkeessä 33000, laittoivat myyntiin 35900. Ei se paljoa ole.

Katsoin juuri yhden käyttämäni autoliikkeen tiedot Finderistä, liikevaihto ollut viime vuonna 388 miljoonaa josta tulos 2,8 miljoonaa. Eli todellakin volyymit on suuret tulokseen nähden. 

Jos firma tekee alle 1% tulosta, niin ei se mikään kummoinenkaan kultakaivos ole. Mielenkiinnosta, mikä firma tai miten edelliset vuoden on menneet?

Näillä luvuilla kuulostaa ettei pulju kovinkaan tasapain

Silloin on firma menestyksekäs jos tulos on paperilla plus miinus nolla, silloin verojen määrä on mahdollisimman pieni. Joku Fonectan googlettelutulos ei kerro yrityksen kannattavuudesta yhtään mitään.

Vierailija
37/48 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelen kuule mitä kuvittelen ja pidä sinä turpasi vaan kiinni!

Mikä näitä riivaa? Eihän tällä tavalla käyttäydytä.

Minä olen tuo, joka kirjoitti auton myynnistä volkkarile. En kirjoittanut tuota häiriintynyttä tekstiä vastaukseksi minulle esitettyyn kysymykseen. 

Vierailija
38/48 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli volkkari ekan kerran meille kun oli ajettu sata tonnia. Jo öljynvaidossa huomasin ettei propun alumiinista tiivisteprikkaa oltu ehkä ikinä vaihdettu vaikka se on kertakäyttöinen. Rouvalla oli kaikki merkkiliikkeen kuitit tallessa. Hmm...joku polttimo oli joka kuitissa, pissapojan nestettä ja nää tiivisteet ja vielä joku pientarvikelisä erikseen. Tuli mieleen että niillä taitaa olla valmiina laskupohjilla nämä, h

Mulla on imuvaihtaja, en todellakaan ala autoa nostamaan, pohjapanssareita avaamaan ja pohjapropun kautta valuttamaan. Näin tehdään myös monessa korjaamossa, koska on paljon nopeampi tapa.

Vierailija
39/48 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huollettu? Korkeintaan fiksari pesee penkit ja vahaa pellit. Mitään muuta ei niille tehdä.

Riippuu varmaan paljon liikkeestäkin. Minä ostin suoralla kaupalla 17 vuotta vanhan auton jonka myyntihinta oli 5000e. Halusin, että se käytetään kuntotarkastuksessa ennen kaupan solmimista. Myyjäliike käytti auton itse valitsemassaan liikkeessä ja maksoivat sen. Pyysin tarkistamaan myös kyseisen automallin yleisen tyyppivian ja se oli heille ok. Auton kerrottiin raportin mukaan olevan kunnossa paria pikkujuttua lukuunottamatta. Sovittiin, että laittavat pikkujutut kuntoon, niin maksan kauppasumman. Pari viikkoa myöhemmin sain auton itselleni. Se oli muuten sovitussa kunnossa, mutta tarkastuksessa ei oltu tarkistettu sitä tyyppivikaa josta nimenomaan sovittiin ja sen lisäksi moottorista vuoti öljyä, vaikka raportissa väitettiin auton olevan hyvässä kunnossa. Myyjäliike otti asian tosissaan, pyysivät viemään auton mihin tahansa korjaamolle heidän piikkiin. Remontti maksoi lopulta 1500 euroa, koska korjatessa löytyi vielä alkava vika joka sekin laitettiin samalla myyjäliikkeen piikkiin kuntoon. Myyjäliike ei yhtään venkuroinut vastaan, asioivat maksuasioissa suoraan valitsemani korjaamon kanssa ja vuolaasti pahoittelivat teettämänsä kuntotarkastuksen epäluotettavuutta. Olivat varmasti tehneet hyvät kaupat uudesta autosta minun autoni edellisen omistajan kanssa. 

Vierailija
40/48 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli volkkari ekan kerran meille kun oli ajettu sata tonnia. Jo öljynvaidossa huomasin ettei propun alumiinista tiivisteprikkaa oltu ehkä ikinä vaihdettu vaikka se on kertakäyttöinen. Rouvalla oli kaikki merkkiliikkeen kuitit tallessa. Hmm...joku polttimo oli joka kuitissa, pissapojan nestettä ja nää tiivisteet ja vielä joku pientarvikelisä erikseen. Tuli mieleen että niillä taitaa olla valmiina laskupohjilla nämä, h

Niinhän ne tekee, mutta kaikkea ei pidä uskoa. Eikä antaa lupaa tehdä korjauksia ennen kuin kysyy luvan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän