Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Istun raitiovaunussa ja kaikilla muilla on talvitakit päällä

Vierailija
13.11.2025 |

Itse riisun aina takkini ja huivini ratikassa, muuten tulee sietämättömän kuuma. Kotonakaan en kestä minuuttiakaan olla takki päällä ja siksi on raivostuttavaa kun ollaan lähdössä perheen kanssa johonkin ja muolla kestää pukemisessa. Eli täällä istun t-paidassa ja muilla toppatakkeja sun muuta. Oon vissiin jotenkin epänormaali? 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vaihdevuosi-ikäinen tai esivaihdevuosissa.

Vierailija
2/27 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on reppu eli takki mahdu enää syliin. Vetskaria auon kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 39v

Vierailija
4/27 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon 39v

Eli esivaihdevuodet ovat jo kovaa vauhtia alkamassa.

Vierailija
5/27 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin vain Suomessa elää tämmöisiä ihmisiä, jotka vaatettavat muiden takia itsensä tietyllä tavalla tai kyselevät muilta saako, täytyykö, onko outoa, voiko käyttää sitä taikka tätä.

Jotenkin niinkuin olettaisi, että aikuinen ihminen jo osaisi laittaa ja pystyy laittamaan päällensä, mitä tahtoo, ilman, että siitä tarvii muilta kysellä.

Vierailija
6/27 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vasta lyhyt toppaliivi käytössä, samoin tukehtuisin talvitakkiin. Eihän tuolla ole vielä edes pakkasta.

Vierailija
7/27 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en oo mitään tuollaisia kysellyt, ihmettelen vaan miten muut pystyy pitämään takkeja päällä. Yksi kysymys oli vain aloituksessa.

Vierailija
8/27 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puet ylipäätään takin jos kärsit kuumuudesta? Mulla on aina kuuma enkä ole ottanut mitään takkia vielä käyttöön, hupparissa kuljen kun se on mukavan hengittävä. Vaikka vähän kaatuu niin ei haittaa kun se kyllä kuivuu taas nopeasti sisätiloissa. Kunhan alkaa pakkaset niin ensin siirryn fleecetakkiin tai vuorelliseen flanellipaitaan, kevyttoppatakin otan käyttöön loskus kymmenen miinusasteen lukemilla.

Vierailija
9/27 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla huivit ja toppatakit, kun on 10 astetta tai 20 astetta? Tervetuloa Helsinki-cityyn. Tunnetko kansainvälisen värinän?

Vierailija
10/27 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puet ylipäätään takin jos kärsit kuumuudesta? Mulla on aina kuuma enkä ole ottanut mitään takkia vielä käyttöön, hupparissa kuljen kun se on mukavan hengittävä. Vaikka vähän kaatuu niin ei haittaa kun se kyllä kuivuu taas nopeasti sisätiloissa. Kunhan alkaa pakkaset niin ensin siirryn fleecetakkiin tai vuorelliseen flanellipaitaan, kevyttoppatakin otan käyttöön loskus kymmenen miinusasteen lukemilla.

Kastuu, eikä kaatuu.

Vierailija
11/27 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ulkona on kylmä

Vierailija
12/27 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ulkona on kylmä

Aivan, julkisilla kulkijat joutuvat värjöttelemään kylmissään pysäkeillä. En huomioinut tuota, sorry. Itse kuljen pelkästään omalla autolla eikä tarvitse seisoskella missään. Liikun paljon ulkona koirien takia ja muutenkin enkä vielä todellakaan tarvitse takkia. Mutta jos pitäisi seisoskella jollain ratikka- tai bussipysäkeillä niin tilanne olisi varmasti toinen.

Vierailija
13/27 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä kans kaikilla hupparit tai muut pitkähihaiset. Ite jos laitan jotain t-paitaa paksumpaa niin kauhean kuuma ja hiki valuu. Yks päivä oli pakko pitää huppari päällä kun olin epähuomiossa pukenu t-paidan sijaan hihattoman topin joka oli vielä vähän läpinäkyvä. 

Vierailija
14/27 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla järjen jättiläisillä on olleet talvitakit elokuun alusta asti. Vaikka låmmintä oli jonnekin lokakuun loppuun asti. 

Nytkin ihmisiltä näyttää puuttuvan myös ns. välikausitakit, syysvaatetus kokonaan. Paksut pakkas-talvitakit ja villapipot korvilla, vaikka olis +12. 

Vierailija
15/27 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisia tiloja lämmitetään ihan liikaa, kun ihmiset ovat kuitenkin pukeutuneet vuodenajan mukaan. Toki esim. bussikuskille voi muuten tulla kylmä paikoillaan istuessa. 

Vierailija
16/27 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on kumma jos et ole oppinut vetää takkia vikana päälle kun muu perhe on jo pukeutunut, vaan ihanko seisot takki päällä aina raivostuneena?

Vierailija
17/27 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ap:n raivostumisherkkyys yhdistettynä hikoiluun viittaa vahvasti vaihdevuosiin.

Vierailija
18/27 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisille ilmestyy pipot ja toppatakit päälle samaan aikaan kun talvirengaspakko astuu voimaan, vaikka lämpöasteita olisi esim. 8 kuten nyt xD

Vierailija
19/27 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun bussissa ja huomaan,  että ( meitä on 18 matkustajaa) ,  14:sta matkustajalla on musta takki. Siis ihan vain huvittuneen ja mielenkiinnosta  katson  että  mustaa vetää suomalaiset talvisin niskaansa.

Vaikka muutenkin on mustaa.

Mulla sininen. 

Vierailija
20/27 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon 39v

Eli esivaihdevuodet ovat jo kovaa vauhtia alkamassa.

Älä höpise, toiset ovat kuumaverisempiä kuin toiset. Kuulun niihin kuumaverisiin, olen hikoillut 12-vuotiaasta lähtien busseissa ja nytkin on käytössä kevättakki, siinäkin napit auki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi