Asumismenojen kohtuullistaminen - vauva tulossa
Moikka!
Jouduin turvautumaan toimeentulotukeen, ja se hyväksyttiin huomioiden vuokra täysimääräisenä. Päätöksessä kuitenkin selkeästi kerrottiin, että jatkossa vuokra kohtuullistetaan eli käytännössä olisi pakko muuttaa halvempaan, jos tuolta leikkaukselta haluaa välttyä. Lapsi syntyy pian ja vuokra on lapsen synnyttyä sopiva. Koen, että muuttamisessa ei olisi tässä tilanteessa mitään järkeä. Muutosta tulisi lisää kustannuksia, minun kroppa ei kestä kaiken pakkaamista ja muuttamista, todennäköisesti tuplavuokra jne. Sitten vauvan synnyttyä olisikin pian taas tarve muuttaa isompaan. Selvitin tämän tilanteen jo aiempaan hakemukseen, mutta se ei selkeästi kelvannut?
Onko kokemuksia/tietoa onko tällaisessa tilanteessa mitenkään mahdollista saada lykkäystä tuohon kohtuullistamiseen?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin, äläkä käytä vauvaa tekosyynä että saisit yhteiskunnan rahoilla vetelehtiä suuressa ja hienossa asunnossa. Ja missä isä on? Eipä ihme, että jätti sinut.
Hmm noinhan sitä vain mennään töihin juu
Jep. Ja minun tapauksessa asunnossa on 42 neliötä. Kuinka paljon pienempään pitää ahtautua? Ainoa hienous tässä asunnossa on se, että tässä on makuuhuone. Ja se nyt on aika perusjuttu, kun kaksin asuu. Hankala tehdä ruokaa, kun liesituuletin huutaa ja herättää vauvan, jos asuttaisiin yksiössä.
Tilanteeni vähän helpottaa sitten, kun saan raskausrahaa, mutta sehän maksetaan vasta jälkikäteen eli ei auta tässä tilanteessa.
Töihin menen kyllä sitten, kun otetaan, mutta eipä työvoimaviranomainenkaan tässä tilanteessa pitänyt mahdollisena, että pääsisin minnekään juuri nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin, äläkä käytä vauvaa tekosyynä että saisit yhteiskunnan rahoilla vetelehtiä suuressa ja hienossa asunnossa. Ja missä isä on? Eipä ihme, että jätti sinut.
Jep. Ja minun tapauksessa asunnossa on 42 neliötä. Kuinka paljon pienempään pitää ahtautua? Ainoa hienous tässä asunnossa on se, että tässä on makuuhuone. Ja se nyt on aika perusjuttu, kun kaksin asuu. Hankala tehdä ruokaa, kun liesituuletin huutaa ja herättää vauvan, jos asuttaisiin yksiössä.
Tilanteeni vähän helpottaa sitten, kun saan raskausrahaa, mutta sehän maksetaan vasta jälkikäteen eli ei auta tässä tilanteessa.
Töihin menen kyllä sitten, kun otetaan, mutta eipä työvoimaviranomainenkaan tässä tilanteessa pitänyt mahdollisena, että pääsisin minne
Eikös isukilla ole pennin hyrrää lompsassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin menen kyllä sitten, kun otetaan, mutta eipä työvoimaviranomainenkaan tässä tilanteessa pitänyt mahdollisena, että pääsisin minne
42 neliötä äidille ja vauvalle on iso asunto. Sehän on ihan pikkukaksio. Ei kannata opettaa vauvaa niin herkäksi, että ei siedä liesituuletinta.
Tsemppiä ja onnea odotukseen. Kyllä ne asiat ratkoontuu. Ei mitään järkeä muuttaa muutamien kuukausien takia. Yksi mahdollisuus on kääntyä kirkon diakonian puoleen, jos sosiaalitoimesta ei tule apuja? Itsekin asuin kaksin vauvan kanssa 42 neliön minikaksiossa. Minimakkari välttämätön, koska vauva heräsi pieneenkin raksahdukseen.
42 neliötä äidille ja vauvalle on iso asunto. Sehän on ihan pikkukaksio. Ei kannata opettaa vauvaa niin herkäksi, että ei siedä liesituuletinta.
Iso asunto 😂
Mulla on samankokoinen ja tänne ei saanut edes sohvaa ja ruokapöytää mahtumaan samanaikaisesti. Piti sitten valita syönkö sohvalla vai heitänkö sohvan pois ja laitan television makuuhuoneeseen. No valitsin ensimmäisen vaihtoehdon niin ei mene rahaa hukkaan, mutta kyllä se aika persiistä on jotain keittoa vetää sohvalla, kun sotkua kyllä aina välillä tulee.
En voisi kuvitellakaan, että tänne vielä jotain vauvan tavaroita yrittäisi mahduttaa. Aapeella varmaan vähän fiksumpi pohja asunnossa, jos sitä mieltä, että mahtuvat vauvan kanssa tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitää maksaa siitä, että sinä et osaa käyttää ehkäisyä?
T. Surullinen veronmaksaja
Aijjaa. Olen kyllä veroja maksanut raskautumiseen asti. Hyvin on ehkäisy toiminut silloin, kun olen halunnut sitä käyttää. Kiitos vaan kysymästä.
Miksi teet tarkoituksella lapsen, jos sulla ei ole varaa sitä elättää?
Siksi kun sitten saan rahaa vauvasta ja ei tarvitse mennä töihin, kun hoidan vauvaa kotona.
Pappa tässä hei. Tää on vaan mielikuvitustarina. Menkää nukkumaan. Täällä ei ole mitään nähtävää.
Montako persoonaa ap(pena) sulla on?