Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tärkeää sinulle on syödä aina hyvää, tutulla tavalla koostettua ruokaa?

Vierailija
12.11.2025 |

Onko sinulla tiettyjä ruokatarvikkeita, joiden loppuessa lähdet heti kauppaan kuten leipä, kahvi, maito tai kananmunat? Vai kehitteletkö tarvittaessa annoksia niistä sekalaisista asioista, joita sinulla sattuu olemaan? 

Itse huomasin juuri, että asiat joita minulla on kotona ovat: kolme punajuuripihviä, kaksi tomaattia, maustamaton rahka, avokado, banaani, pari kananmunaa + teetä. Olen sekasyöjä ja kahvinjuoja, mutta en kerta kaikkiaan jaksa lähteä kauppaan, vaan teen näistä itselleni sekä ilta- että aamupalan ja lounaan käyn kaupassa vasta huomenna (etä)työpäivän jälkeen - jos silloinkaan. Itselleni ei ruoalla sinänsä ole yleensäkään niin paljon merkitystä, syön sitä mitä on. Välillä voin venyttää päiviä kaupassakäyntiä, koska en vain jaksa käydä siellä. Asun viikot omassa asunnossa toisella paikkakunnalla ja puolison kanssa viikonloppuisin syön hyvin. Yksin ollessa en jaksa panostaa syömiseen juuri ollenkaan. Joskus syön pari päivää vain kananmunia, muroja ja kirsikkatomaatteja, ja juon pannullisen kahvia. Toki pyrin yleensä syömään riittävästi myös proteiinia ja vihanneksia. Askeettinen suhtautumiseni ihmetyttää kuitenkin mm. puolisoani paljon, koska ruoka ja sen maku ovat hänelle paljon tärkeämpiä.

Haittaako sinua yleensä syödä mitä kaapista löytyy, vai onko sinulle tärkeää, että ruoka on joka aterialla juuri sellaista, mitä oikeasti haluaisit? 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tärkeää, mutta niin kauan kuin minä vastaan ruokataloudesta, se on yhtä ja samaa. Muutama ruoka-aines pyörii lautasella ja vaihtaa paikkaa.

Vierailija
2/7 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia ja leipää on pakko olla, muuten ei niin väliä.

Vierailija
4/7 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne samat ruoka-aineet ovat, joista saat tehtyä päivä toisensa jälkeen ruokaa josta tykkäät?

ap

Vierailija
5/7 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys siis ensin vastanneelle: 

Mitä ne samat ruoka-aineet ovat, joista saat tehtyä päivä toisensa jälkeen ruokaa josta tykkäät?

ap

Vierailija
6/7 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin se itse ruokailutilanne on myös tärkeää. Olisi aika tylsää syödä vain muroja kun voi kattaa pöydän kauniisti ja nauttia hyvästä ruoasta. 

Vierailija
7/7 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina tiettyjä ruokia kaapissa, mutta kokkailen jatkuvasti uusia reseptejä kokeillen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme