Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TE: Halpaverkkokaupasta tilattu laite tuhosi suomalaiskodin: 300 000 euron vahingot

Vierailija
12.11.2025 |

Samalla kun suomalaisten Kiinan pakettien määrä on kasvanut alle miljoonasta vuodessa jo 28 miljoonaan, on akku- ja sähkölaitteisiin liittyvät tulipalot lisääntyneet. Tänä vuonna arvioidaan ylittyvän jo 50 miljoonan Kiinan paketin rajapyykki. Ihmiset tilaavat kiinalaisista nettikaupoista, kuten Temusta, jossa tuoteturvallisuus ei välttämättä ole EU:n vaatimusten tasolla.

"Sähkölaitteiden ja latureiden vikojen aiheuttamien tulipalojen määrä on kasvussa, kertoo vakuutusyhtiö Turva. Osassa tapauksista laite on tilattu halpaverkkokaupasta.

Pahimmillaan halpaverkokaupasta hankittu laite on tuhonnut koko kodin. Vakuutusyhtiön tiedossa on tapaus, jossa palovahingot nousivat 300 000 euroon."

https://www.talouselama.fi/uutiset/a/f552800e-0ac8-45b5-8883-4a9a7ff23c…

Kommentit (181)

Vierailija
181/181 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota temuroskan tilaamista. Pari kertaa kokeillut ja aivan täyttä roskaa on kaikki tuotteet olleet. Tilasin kuulokkeet jotka olivat saaneet tuhansia hyviä arvosteluita, ja näiden äänenlaatu oli niin luokaton, että jopa lidlin halvimmat kuulokkeet 15 vuoden takaa olivat paremmat. Tilasin myös työkaluja, mutta nämä olivat pehmeintä metallia mitä olen koskaan nähnyt. Osa meni mutkalle jo ensimmäisellä käyttökerralla. Vaatteet taas eivät selviä edes ensimmäiseen pesuun asti ja jos koneeseen ne erehdyt laittamaan, niin se oli sitten siinä. Ja nämäkin kaikki hyviä arvosteluja saaneet. 

Sulla on ollut sitten vaan huono tuuri. Kaikki mitä mä olen tilannut on ollut hyvää. Vaatteet kestävät  oikein hyvin pesua, eivät veny ja menetä muotoaan, kuten täältä Suomesta ostetut halpatuotanto vaatteet, tyyliin henkkamaukka tuppaavat tekemään. Vaatteiden lisäksi olen ostanut temusta mm mattoja, sohvan päällisen, koristetyynyn päällisiä, taulun kehyksiä, säilytys laatikoita, koruja, kynsilakkaa, verhoja, laukkuja, askartelutarvikkeita, joulukoristeita, seinäkoukkuja. En edes muista mitä kaikkea, mutta aina olen ollut tyytyväinen. Temussakin on kyllä eri hintaisia tuotteita myynnissä, joten voi olla (ja varmaan onkin) niin, että ne kaikkein halvimmat ovatkin aika heikkolaatuisia. Itse katson esimerkiksi vaatteissa, että materiaali on puuvillaa, tai ainakin puuvillasekoitetta. En osta täältäkään vaatteita, jotka ovat pelkkää polyesteria, joten miksi ostaisin temustakaan. Kannattaa vähän katsoa mitä ostaa, osti sitten temusta, tai mistä tahansa muualta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla