Oliko tuttuja rikkaiden listalla ?
Kommentit (34)
Luulen, tuttua lääkäriä nolottaa olla tuolla listalla. Miksi muuten olisi muuttanut virallisen nimensä vähemmän tunnistettavaksi.
Hänet tunnetaan nimellä tyyliin Jukka Luukkainen (ei tämä, mutta tämän tyylinen nimi), ja verolistoilla hän on nykyään Jukka-Pekka Luukkainen.
Tämä on pikkukaupunki, ja luulen, moni tunnistaa silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaiden lista. Suomessa. Anna minun nauraa :D
Ota niistä 'rikkaiden' listan bruttotuloista 40-50 % pois niin saat nettotulot. Katsotaan kuinka rikkaita he sitten ovat.
Ei rikkaat maksa läheskään noin paljoa vaan keplottelevat erilaisten yritysjärjestelyjen kautta veroprosentin sinne 30 tienoille eli samaan kuin sillä 4000€/kk tienaavalla.
Ei pääomatulojen verotus ole mitään keplottelua.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä useampikin. Miniäehdokkaan isä ainakin.
Heti nousi miniän pisteet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo juorukalenteri mikään rikkaiden tai varakkaiden lista ole. Siellä kerrotaan vain kuulutko hyvätuloisten joukkoon. Tokihan asioilla on selkeä korrelaatio, mutta todella rikkaista tuon listan avulla ei saa selvää. Tai no, ehkäpä noita sataa suurituloisinta voi myös kutsua rikkaiksi.
Miten niin?
Tässä vähän rautalankaa, verotettavat tulot eivät kerro varallisuutta. Todellisen omaisuuden määrä ei noista luvuista selviä. Itse pidän rikkaana sellaista henkilöä, jolla on mittava omaisuus eli kymmeniä miljoonia tai enemmän.
Tyypillinen rahankeräilijä. Lähipiirissäkin tällainen, ja välillä tulee mietittyä, että tietääköhän se, että se on ihan oikeaa rahaa, jolla voi maksaa asioita, eikä vain pitkä numerosarja tilillä?
Onhan siellä eräskin eksä taas, kuten aiempinakin vuosina. Ihmisenä on tunteeton, selkärangaton ja moraaliton. Rahaa näyttää tienaavan. Sellainen yhteiskunta meillä on, että mulkerot pärjää ja suurin osa porukasta vielä ihailee näitä.
Oli.
Ihmettelen, eivätkö nuo pääomatulot kolahda ollenkaan tilille?
Ystäväni on todella vähävarainen, vuokranmaksukin tekee tiukkaa. Silti on tuolla suurituloisten listalla.
Vierailija kirjoitti:
Ota niistä 'rikkaiden' listan bruttotuloista 40-50 % pois niin saat nettotulot. Katsotaan kuinka rikkaita he sitten ovat.
Niinhän niistä otetaankin. Paitsi jos henkilö ei sitä halua, ja vaikkapa laittaa kirjat toiseen maahan.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo, myö kaikki ollaan köyhiä
Sittenhän näitä listoja ei tarvitse laittaa julkisiksi.
Serkku (ollut jo pitkään) ja veli (ollut muutaman vuoden).
Veli oli vetänyt 70% palkankorotuksen edelliseen listaan nähden... Koulutus lukio ja joku atk-kurssi, varmaan ihan pätevä hommaansa, mutta en käsitä tollasta palkanmaksuhalukkuutta, firmassa kun on kymmeniä muitakin samalla tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei rikkaat maksa läheskään noin paljoa vaan keplottelevat erilaisten yritysjärjestelyjen kautta veroprosentin sinne 30 tienoille eli samaan kuin sillä 4000€/kk tienaavalla.
Tunnen useita rikkaita ja kaikki ovat ylpeitä veronmaksajia. Itsekin olen. Tuloveroprosentti lähenee tuota 50%, pääomavero ihan normi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo juorukalenteri mikään rikkaiden tai varakkaiden lista ole. Siellä kerrotaan vain kuulutko hyvätuloisten joukkoon. Tokihan asioilla on selkeä korrelaatio, mutta todella rikkaista tuon listan avulla ei saa selvää. Tai no, ehkäpä noita sataa suurituloisinta voi myös kutsua rikkaiksi.
Miten niin?
Tässä vähän rautalankaa, verotettavat tulot eivät kerro varallisuutta. Todellisen omaisuuden määrä ei noista luvuista selviä. Itse pidän rikkaana sellaista henkilöä, jolla on mittava omaisuus eli kymmeniä miljoonia tai enemmän.
Tyypillinen rahankeräilijä. Lähipiirissäkin tällainen, ja välillä tulee mietittyä, että tietääköhän se, että se on ihan oikeaa rahaa, jolla voi maksaa asioita, eikä vain pitkä numerosarja tilillä?
Se menee usein vähän niin, että kun sitä rahaa on, niin sen käyttäminen ei enää ole niin tärkeää. Tärkeää on se, että tietää että on mahdollista joku hankkia jos siltä tuntuu, mutta ei välttämättä se sen omistaminen. Itse jopa myin auton kun sen omistaminen tuntui lähinnä vaivalta.