Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Torissa ylihinnalla myyvät

Vierailija
12.11.2025 |

Jos laitat jotain Toriin ym myyntiin ja jos on sellainen tuote mitä saa kaupasta edelleen, niin katso millä myydään kaupassa ja suhteuta hinta siihen. Ihan liikaa on myynnissä tavaraa ylihintaan tai samaan hintaan mitä kaupasta saa edelleen uutena. Itse mielellään ostan käytettynä, mutta pitää hinnankin olla suht reilusti halvempi mitä jos ostaisin uuden palautususoikeudella kaupasta. 

Kukin myy millä myy, ei ole pakko ostaa, tiedän. Mut ihmettelen näitö myyjiä et mikä järki ja saavatko oikeasti myytyä. Toivon et ostajat ovat valveutuneita ja googlaavat ennen ostoa mihin hintaan kaupasta saisi. Ja kyse siis tavarasta/vaatteesta mitä edelleen on kaupassa saatavilla (eikä vain joskus myyty ja esim koot loppunu). 

Yhdestä palapelistä tarjosin ja kerroin + laitoin linkin et tuolta saa samaan hintaan uutena posteineen kun saisin sinun käytettynä ja noudettuna. Niin mitä myyjä vastaa! "En ole itse sitä tuohon hintaan ostanut, ostin eri kaupasta kalliimmalla"! 😄 Heh, hinta suhteutetaan siihen millä hinnalla sen saa halvimmalla juuri sillä hetkellä kun myyntiin laitat. Eikö tän pitäis olla kaikille itsestäänselvää? Osa selvästi tauaa tämän käytetyn tavaran myynti-idean, osa ihan pihalla. Osa heittää hintoja omasta päästä, itsellä ainakin helpompi hinnoitella tiettyjä juttuja kun nopsaan googlaa mihin hintaan kaupassa tai esim vaikkapa muut Torissa myy.  

Erikseen sitten jotkut keräilyharvinaisuudet tai muut mitä ei enää saa mistään. 

Kommentit (171)

Vierailija
141/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama paljonko tuotteesta pyytää niin aika jotkut yrittää tinkiä vielä  lisää. Myin yli 400e uudenveroisia suksia 180e pyyntihinnalla  niin tarjouksia tuli 150e, 160e, 170e. Eräskin perusteli, että toinen myyjä myisi täsmälleen samanlaiset sukset 160 eurolla mutta minä olisin vähän lähempänä niin, että hän saisi ne kätevämmin minulta 160 eurolla. Ei saanut. Kaikenlaisia vedätyksiä sitä yritetäänkin.

Vierailija
142/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama paljonko tuotteesta pyytää niin aika jotkut yrittää tinkiä vielä  lisää. Myin yli 400e uudenveroisia suksia 180e pyyntihinnalla  niin tarjouksia tuli 150e, 160e, 170e. Eräskin perusteli, että toinen myyjä myisi täsmälleen samanlaiset sukset 160 eurolla mutta minä olisin vähän lähempänä niin, että hän saisi ne kätevämmin minulta 160 eurolla. Ei saanut. Kaikenlaisia vedätyksiä sitä yritetäänkin.

Itse olen laittanut jo ilmoituksiin, että en tingi hinnasta. Ei ole tuollaisia viestejä tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IHmetyttää vänkääjät jotka kuvittelevat saavansa tuotteen alennuksella vaikka sitä ei enää mistään saa. Osta hyvällä hinnalla tai älä jätä tarjousta. Jos on viimeinen mahdollisuus osta tavara ylipäätään niin -50 prosenttia hintatarjoukset voit työntää syvälle anaaliin. T: Ei tarvetta pakkomyyntiin

Aloiituksessa puhuttiin tuotteesta, jota saa myös kaupasta. Ja että on vaikea keksiä perustelua hinnoittelulle, kun kaupasta saa saman samalla hinnalla ja jopa halvemmalla. Siis täysin saman, samalla värillä, jne.

No mene sitten hakemaaqn se kaupasta, älä itke täällä. Unohdit kertoa, että se kauppa on 500 km päässä.

Suututtaako sinua, kun minä saan tuotteen Prismasta halvemmalla kuin sinun tori-ilmoituksestasi? Kuten aloituksessa oli, niin tässä ei puhuta mistään harvinaisista tai muuten erikoisista tuotteista.

Eikä edes sinne Prismaan asti tarvitse vaivautua, kun vain ostaa niiltä torimyyjiltä, jotka hinnoittelevat realistisesti.

Vierailija
144/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aiheet lopu valittajilla. 🤪

Se on kova paikka, kun mieli tekisi ostaa, mutta rahat ei riitä.

Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.

Vierailija
145/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut voi siitäkin hermostua ja valittaa jos jollain myyjällä on liian korkeat hinnat. Sen kun vaan siirrytte seuraavaan myyjään. Uskomatonta valitusta

Ei minulle ainakaan tuo aloitus ollut valitusta. Vaan ihmettelyä, että miksi joku hinnoittelee yliampuvasti ja miksi vaivautuu tekemään myynti-ilmoituksen, kun on selvää, että sillä hinnalla ei ikinä saa myytä. Halu ymmärtää erilaista ajatuksenjuoksua.

Mistä tiedät ettei saa ikinä myytyä? Kyllä tavaroiden hinnat kaupoissa nousee koko ajan. Sen kun pistää kaappiin vuodeksi ja odottaa että hinta nousee.

Vierailija
146/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin reilu kuukausi sitten ihan irl-kirppiksellä. Ihailin yhtä pientä patsasta, mutta hinta oli minulle liian suuri, 35€. Tarkennan että jos patsas olisi ollut aivan täydellisen upea, olisin tuon maksanut, mutta se oli "vain" tosi kiva, niin en.

Viikon päästä menin sinne uudelleen ja katsoin patsaan hintaa, sama 35€. Jätin sinne. 

Kolmen viikon tauon jälkeen eli tänään kävin siellä ja näin patsaan olevan siellä myynnissä edelleen. Ajattelin että nyt sen ostan, koska on varmasti hintaa laskettu. Ei. 35€.

Jäin ihmettelemään miksi ihmiset ei laske hintoja, kun tuote ei mene kaupaksi? Sinne se jäi minulta nytkin, enkä ole sinne enää menossa. 

Koska haluaa saada siitä sen summan, siksi

Ja jos ei sitä saa, kantaa tavarat takaisin kotiin sielt

Niin kantaa, mikä ongelma se on? Veikkaan että 99% kirppismyyjistä kantaa paljon tavaraa kotiin. Puolen vuoden päästä voi mennä kaupaksi heti.

Vierailija
147/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin reilu kuukausi sitten ihan irl-kirppiksellä. Ihailin yhtä pientä patsasta, mutta hinta oli minulle liian suuri, 35€. Tarkennan että jos patsas olisi ollut aivan täydellisen upea, olisin tuon maksanut, mutta se oli "vain" tosi kiva, niin en.

Viikon päästä menin sinne uudelleen ja katsoin patsaan hintaa, sama 35€. Jätin sinne. 

Kolmen viikon tauon jälkeen eli tänään kävin siellä ja näin patsaan olevan siellä myynnissä edelleen. Ajattelin että nyt sen ostan, koska on varmasti hintaa laskettu. Ei. 35€.

Jäin ihmettelemään miksi ihmiset ei laske hintoja, kun tuote ei mene kaupaksi? Sinne se jäi minulta nytkin, enkä ole sinne enää menossa. 

Koska haluaa saada sii

Kylläpä sulla ottaa koville kun ei rahat riittäneet ostamaan 😄. Huvittavaa että ihmiset syyttää myyjää jos ei itsellä ole varaa ostaa.

Vierailija
148/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku myi erästä tuotetta käytettynä hintaan 34 e kun kaupassa sama tuote 27 e. Ois tehny mieli laittaa viestiä ja kysyä että mihinhän tuo hinta perustuu. Omani ostin sitten kaupasta kun tosiaan halvemmalla sai.

Se perustuu kusetukseen. Joku tietämätön voi mennä vipuun. 

Vierailija
149/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluavat tienata ja sitten se tuote roikkuu siellä vuosikausia kun ei pieni tarjousehdotus kelpaa :D naurattaa nää. Hillotkaa vaan niitä ylikalliita tuotteitanne vuosikaupalla romukaupassanne. Toisilla kauppa käy, kun hinnoittelu on oikea!

Onneksi on aikaa. Ei ole kiirus.

Vierailija
150/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska haluaa saada sii

19e lisää patsaasta jonka haluat ei ole liikaa. Jos ei sulla ole varaa, älä ostq. Turhaa sitä ihmettelemään toisten asioita.

Vierailija
151/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytetyn hinta on puolet uuden hinnasta.

Uuden hinta on uuden hinta myös Torilla. 

Ei ole. Torissa siitä "uudesta" puuttuu kuluttajansuoja, palautusoikeus, kuitti, jne. Sen pitää näkyä hinnassa.

Tai sitten ei. Kukin pyytää mitä haluaa, se ei ole sivuston käyttöehtojen vastaista.

Vierailija
152/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska haluaa saada siitä sen summan, siksi

Mutta ei saa mitään hintaa.

Eli onko tämä j

Kaikki on mennyr lopuksi sillähinnalla kuin ajatellut. Ei kiinnosta kauanko myynnissä.

Vierailija
153/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aiheet lopu valittajilla. 🤪

Se on kova paikka, kun mieli tekisi ostaa, mutta rahat ei riitä.

Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.

Vuelä tyhmempää on suuttua ja valittaa asiasta myyjälle.

Vierailija
154/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku myi erästä tuotetta käytettynä hintaan 34 e kun kaupassa sama tuote 27 e. Ois tehny mieli laittaa viestiä ja kysyä että mihinhän tuo hinta perustuu. Omani ostin sitten kaupasta kun tosiaan halvemmalla sai.

Se perustuu kusetukseen. Joku tietämätön voi mennä vipuun. 

Miköhän kusetus on kyseessä?

Vierailija
155/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hakemaan se prismasta. Turha kommentti.

Vierailija
156/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaatteita myytte, niin laittakaa mittoja. Tärkein mitta on rinnanympärys eli kainalo-kainalomitta. 

Pelkkä kokomerkintä ei kerro vaatteen todellista kokoa. 

Vierailija
157/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toridiiliä en koskaan käytä. Ei olisi varaa maksaa 8-12 euroa kuljetuksesta. Toki sen saa takaisin jos ja kun ostaja hakee paketin automaatista ja hyväksyy tuotteen. Siihen menee aikaa. Onko ostajalla oikeus diilin tapauksessa kertoa että tuote ei vastannut odotuksia ja minun on maksettava postimaksu. Jos pyydän palautusta minun maksettava postimaksu x2 Miten se menee?

Vierailija
158/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy materiaalilapun poistoon on yleensä se että se lappu häiritsee. Se joko tulee esille, kutittaa niskaa, on ärsyttävä tai niinkuin nykyisin se sisältää valvontajutun

Vierailija
159/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kengistä monet kyllä pyytää ylihintaa. Pari päivää sitten katselin Torista talvikenkiä. Selkeästi käytetyillä rompposilla saattoi olla hintaa 40-90 €. Huhhuh.

Kenkiä ei pitäisi koskaan ostaa käytettynä. Sieni leviää kengissä.

Vierailija
160/171 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut luulee myös, että haukkumalla tuotteen saa alennusta.   Joudun korjaamaan ja maalaamaan tuon, tarjoan kympin.  Kuitenkin tuotteen kunto on jo huomioitu hinnassa ja kuvailtu ja kuvattu asianmukaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme