Kannatti muuttaa maalle Helsingistä!
Iso ihana talo järven rannalla, kiva työ ja rauhallinen työtahti, työmatka 20 min omalla autolla hyvää tietä, mukavat naapurit, puhdas luonto, loistava koulut joissa ei pk-seudun ongelmia, hyvät harrastukset (musiikkiopisto, ratsastus, 4h ja seurakunnan kerho)
Tervetuloa!
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan Ap vielä kerran kauanko työmatkasi kestää. Voi olla, että joku ei vielä ihan sisäistänyt.
No sen 20 minuuttia :D omalla sutolla tietenkin ja ovelta ovelle.
Hgissä työmatkani Ullanlinnasta Meilahteen kesti omalla autolla 30 min ja parkkipaikkaa oli vaikea löytää kummassakaan päässâ mikä vei lisää aikaa. Kympin ratikalla sama matka noin 25 min. lisäksi siirtymiset pysäkeille ja odottelut 15 min
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin hkiä asuit ja millainen asunto?
Ullanlinna 5h + k 152 neliötä
ap
Mutta sehän on hyvä alue ja koti tarpeeksi suuri. Mikä mätti?
Olen eri, mutta myös muuttanut Helsingin keskustan hyvältä alueelta väljempiin maisemiin. Meillä ainakin mätti nämä:
- pysäköintipaikkojen puute, asukaspysäköintitunnus ei todellakaan takaa parkkipaikkaa kodin läheltä, joten painavia ostoksia joutui usein kantamaan monta korttelia
- koko keskusta ei ole yhtä Ullanlinnaa tai Eiraa, vaan kotiin päästäkseen joutuu kulkemaan vaikka minkälaisten rähjäisten alueiden läpi ja väistelemään päihdeongelmaisia, varsinkin jos käyttää joskus julkisia
- kaikki palvelut lähialueilla ovat joko tolkuttoma
Pysäköinti on epäilemättä iso ongelma vanhassa kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Yliopistokoulutus terveydenhuollossa ja tuollainen asunto Ullanlinnassa = lääkäri. Kyllä lääkäriä pidetäänkin kuin herran kukkarossa maaseudulla, missä heistä on huutava pula.
Niin pusetäänkin mutten ole lääkäri
ap
Vierailija kirjoitti:
Itse en lähtisi näihin pikkukaupunkeihin, siellä voi olo ja elo alkuun tuntua auvoiselta.
Niissä ihmisten kateellisuus kukkii ja turhia puheita liikkuu; etenkin kateellisten keskuudessa.
Ja palvelut siellä?
Totta on että pikkukaupungit ovat yhteisöllisempiä, hyvässä ja pahassa. Mutta jokainen voi kuitenkin itse päättää, kuinka paljon osallistuu sosiaaliseen kanssakäymiseen ja missä piireissä liikkuu. Nyt puhutaan kuitenkin kymmenien tuhansien ihmisten kaupungeista eikä mistään pienistä maalaiskylistä.
Kaupungeissa on yleensä monipuoliset päivittäispalvelut ja harrastusmahdollisuudet. Omaa kulttuuritarjontaakin on, mutta toki Kansallisoopperaan, Musiikkitalolle ja Ateneumin näyttelyihin joutuu lähtemään Helsinkiin, ja pari kertaa vuodessa se on ihan mukavaa.
Kerta kiellon päälle: kauanko työmatkasi Ap nykyään kestää?
helsingin rannassa kelluu ville rannan paskaa
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi sinulle olisi tärkeää saada muita ihmisiä toimimaan kuten sinä, ap?
Ei ole. Haluan vain kertoa perheemme tekemästä hyvästä päätöksestä ja toivottaa uudet tulokkaat maalle! Jokainen tekee kuten itse parhaaksi näkee.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi sinulle olisi tärkeää saada muita ihmisiä toimimaan kuten sinä, ap?
Ei ole. Haluan vain kertoa perheemme tekemästä hyvästä päätöksestä ja toivottaa uudet tulokkaat maalle! Jokainen tekee kuten itse parhaaksi näkee.
ap
Järkkäätkö tervetuliaisseremoniat jos muutan sinne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin hkiä asuit ja millainen asunto?
Ullanlinna 5h + k 152 neliötä
ap
Kerrotalo, hyi.
Tiedän pariskunnan, mies on lääkäri, vaimo kirjanpitäjä, vaihtavat paikkakuntaa jatkuvasti.
Asuvat asunnossa, joka on myynnissä ja asuvat niin kauan, kunnes talo myydään. Paitsi nyt asuvat jossain idässä ja jos nykyinen koti menee kaupaksi, muuttavat seuraavaan. Myytäviä taloja riittää
Itse muutin syntyperäisenä helsinkiläisenä ekaa kertaa kehä kolmosen ulkopuolelle, sipoonkorben viereen ihanalle pientaloalueelle, ei ole kaduttanut
Kivaa trullikeskiviiccoa, Ap kulta! 🙋
Taattua Vaavi-laatua. 😇
Maalle muuttajien intoilussa pistää heti silmään persoonapronominin 1. monikkomuoto "me".
Missä ovat yksin järven rannalle muuttaneet, joilla on kiva työmatka ja hauskat harrastukset?
Minulla ei ole mitään maalle muuttoa vastaan, seuraan asuntomarkkinoita koko ajan, mutta se että jos siellä notkuu vain lapsiperheitä hehkuttamassa kivoja kouluja se sulkee automaattisesti yksin elävät pois? Yhteisön dynamiikka ei perustukaan kaikenlaisiin ihmisiin, naapureihin, vaan törmään samaan lapsiperhehelvettiin kuin kaupungissakin. Olen kiva naapurin boomeri vain, jos suostun ajamaan kotitiellä etanavauhtia varoessani skuuteilla säntäileviä esimurkkuikäisiä.
Täytyy taas miettiä lisää onko minun maalle muutto ihanteellista. Kenenkään perhe ei ole niin tärkeä, etteikö opeteltaisi olemaan maalla maaseudun tavalla ja sitä ei tässä jutun aloituksessa tunnu olevan huomioitu yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Taattua Vaavi-laatua. 😇
Anna olla, Ihan hyvä trolli. Onko pakko keskustella vain siitä mikä on pelkästään totta?
Kivat fantasiat sulla.
Todellisuudessa hometalo/neukkukuutio, ei töitä paitsi ehkä joku epäinhimillinen paskatyö vitsipalkalla, pakko olla oma auto että pääsee edes kauppaan kun julkista liikennettä ei ole, tiet on paskassa kunnossa, naapurissa asuu hulluja aseiden kanssa (ja jos elät siellä pidempään muutut itse samanlaiseksi), pelkkää talousmetsää ja kaunista luontoa pitää ajaa kilmometrejä katsomaan, homekoulut on lakkautettu, harrastusmahdollisuuksia ei ole. Kirsikkana kakun päällä lääkäriin ei pääse edes hätätilanteessa.
Ei enää ikinä pöndelle.
Oliko Ullanlinna omistus- vai vuokra-asunto? Tuon kokoinen nimittäin ei ole halpa kummallakaan tavalla, vaikka olisi minkälaiset tulot. Joten vähän pistää miettimään, mitä jätettiin kertomatta...
Eikä ne järvenrantatalot ole länsirannikollakaan ilmaisia.
Vierailijat kirjoittivat:
Taattua Vaavi-laatua. 😇
Anna olla, Ihan hyvä trolli. Onko pakko keskustella vain siitä mikä on pelkästään totta?
Hmm, hyvä kysymys. Onko pakko? 🤔 Ei ole. Minulla vain on sisäänrakennettuna tarve ja kaipuu totuuteen, sen kaikissa ilmenemismuodoissaan. Täällä tympii juuri se, että koko sisällöstä voin todeta: todella korkea prosentuaalinen trulliosuus.