Kannatti muuttaa maalle Helsingistä!
Iso ihana talo järven rannalla, kiva työ ja rauhallinen työtahti, työmatka 20 min omalla autolla hyvää tietä, mukavat naapurit, puhdas luonto, loistava koulut joissa ei pk-seudun ongelmia, hyvät harrastukset (musiikkiopisto, ratsastus, 4h ja seurakunnan kerho)
Tervetuloa!
Kommentit (48)
Missä päin hkiä asuit ja millainen asunto?
Vierailija kirjoitti:
Ullanlinna 5h + k 152 neliötä
ap
Aika rajatusti noita työpaikkoja tarjolla maaseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietysti paikkakunnasta. Me asumme länsirannikolla ja täällä on paljon teollisuutta. Miehen työmatka 10 min. Minä työskentelen yksityisessä terveydenhuollossa läheisessä kaupungissa, työmatka se 20 min.
Ja siis uhan hyvät työpaikat meillä, yliopistokoulutus.
ap
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Niin, tervetuloa :D
ap
No eikä Helsingistä tarvitse muuttaa edes varsinaisesti maalle, jotta saa tilavan talon mukavalta paikalta. Riittää, jos muuttaa vaikka johonkin eteläsuomalaiseen pikkukaupunkiin. Pääsee ok-seudun ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mutta sehän on hyvä alue ja koti tarpeeksi suuri. Mikä mätti?
Kerrohan Ap vielä kerran kauanko työmatkasi kestää. Voi olla, että joku ei vielä ihan sisäistänyt.
Tuo on oikea elämää, ei koppi asumista ja peukkupäiden väistelyä.
Niin miksi sinulle olisi tärkeää saada muita ihmisiä toimimaan kuten sinä, ap?
Yliopistokoulutus terveydenhuollossa ja tuollainen asunto Ullanlinnassa = lääkäri. Kyllä lääkäriä pidetäänkin kuin herran kukkarossa maaseudulla, missä heistä on huutava pula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Vastaa, ap!
Helsingissä tai vantaalla ei enää viitsi asustella. Jos huumeidenkäyttäjät ei ryöstä ja puukota niin seuraavaksi kimpussa on roadmanit. Koulut ja kauppakeskukset muuttuneet basaareiksi joissa ei edes suomea kuule puhuttavan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maaseudulla on pienempi työttömyysprosentti kuin kaupungeissa? Työttömät muuttavat kaupunkiin, se on toki totta, mutta on puhdas myytti, että työpaikkoja ei olisi tarjolla. Tietenkin jos on avaruustutkija tai merikapteeni, niin Kiuruvesi ei ole oikea paikka etsiä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Olen eri, mutta myös muuttanut Helsingin keskustan hyvältä alueelta väljempiin maisemiin. Meillä ainakin mätti nämä:
- pysäköintipaikkojen puute, asukaspysäköintitunnus ei todellakaan takaa parkkipaikkaa kodin läheltä, joten painavia ostoksia joutui usein kantamaan monta korttelia
- koko keskusta ei ole yhtä Ullanlinnaa tai Eiraa, vaan kotiin päästäkseen joutuu kulkemaan vaikka minkälaisten rähjäisten alueiden läpi ja väistelemään päihdeongelmaisia, varsinkin jos käyttää joskus julkisia
- kaikki palvelut lähialueilla ovat joko tolkuttoman kalliita eikä kaikkea edes ole keskustassa, ja marketteihin ja harrastuksiin joutuu kuitenkin menemään autolla
Itse en lähtisi näihin pikkukaupunkeihin, siellä voi olo ja elo alkuun tuntua auvoiselta.
Niissä ihmisten kateellisuus kukkii ja turhia puheita liikkuu; etenkin kateellisten keskuudessa.
Ja palvelut siellä?
Vierailija kirjoitti:
Onlyfans kannattaa joka kylässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kaupunkiasuminen on tehty Hgissä liian hankalaksi: auton pito, pysäköinti, polkupyörät ja skuutit jalkakäytävillä, pitkät matkat lasten harrastuksiin, turvattomuus ja päihde sekä muut ongelmat, kaoottinen liikenne teiden sulkemisineen.
Helsinki ei vaan ollut enää kiva kaupunki kuren minun lapsuudessa.
ap
Minä voin kertoa miksi meidän perhe muutti pois Helsingin keskustasta. Tärkein syy oli, että puoliso sai työpaikan Espoosta. Sinne ei olisi pääsyt julkisilla, ja omalla autolla olisi kestänyt keskustan sumpusta noin 45 minuuttia, joten päätettiin muuttaa läntiselle Uudellemaalle. Vaikka työmatka kilometreissä mitattuna piteni, niin ajallisesti se lyheni noin 20 minuuttiin. Itse teen etätöitä, joten voin asua missä vain.
Niin?