Mikä on sinusta hyvää/parasta nykyajassa?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viihdyke on aina käden ulottuvilla. Ei tarvitse olla parisuhteessa jos ei tahdo. Epämiellyttävät tyypit on lupa pitää pois elämästä(sukulaiset, vttumaiset naapurikyylät yms).
Tuollainen viihdyke passivoi ja aiheuttaa keskittymishäiriöitä.
Huono ihmisseura voi aiheuttaa mielenterveysongelmia.
Miksi siis käyt täällä huonossa seurassa joka on vielä netissä
Itseasiassa netti alkaa olla viimeisiä turvallisia tiloja, täällä voi itse valita kenen kanssa keskustelee ja kenen ei.
Ei tarvitse olla isotuloinen jotta elintaso on ns mukava. Tarkoitan aineellisia pikkumukavuuksia. Löytyy paljon joustoa hinnoissa pienituloisten suuntaan kun on itse valpas, ilta- alet, kierrätyskeskukset ja tämmöiset.
Oranssit runkolinjat ja pikaratikka pk-seudulla. Olen itse tyytyväinen joukkoliikenteen asiakas, en ymmärrä marmatusta milloin mistäkin kuten että bussin lattia ei ollut jossain tarpeeksi puhdas. Kamoon.
Helpompi elää omien valintojen mukaan, sosiaaliset paineet ei ole niin kovat kuin ennen. Kukaan ei ihmettele jos ei kulje massan mukana.
Vierailija kirjoitti:
Tieteen läpimurrot. Se miten paljon me tiedetään avaruudesta, biologiasta, neurologiasta... Niille jotka haluaa ja kykenee on tarjolla enemmän ymmärrystä maailmasta kuin koskaan aiemmin. Onhan se tosi siistii. Ei tarvi enää keksiä taivaassa olevia ukkoja ja metsänhenkiä selittämään maailmankaikkeuden ilmiöitä.
Kuitenkin viisaimmat ja aidosti älykkäimmät kuitenkin myöntävät, että emme vieläkään tiedä kuin hitusen vain. Pieni ihmisolento on joskus niin ylimielinen viisaudessaan, varsinkin siinä tapauksessa kun sitä on saanut edes vähän käsiinsä. Ylpistyminen kun tapahtuu meille niin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Helpompi elää omien valintojen mukaan, sosiaaliset paineet ei ole niin kovat kuin ennen. Kukaan ei ihmettele jos ei kulje massan mukana.
Parikymmentä vuotta eteenpäin, niin on vielä helpompaa. Nykyään on vielä noita vanhoja pönöttöjiä, jotka ei ymmärrä kuin omaa näkökantaansa asioihin.
Teknologinen kehitys. Mitään muuta hyvää nykyajassa ei ole. Yhteiskunta on mennyt muilta osin monella tavalla huonommaksi.
On todella vaivatonta ja helppoa saada yhteys toisiin ihmisiin, kun puhelin kulkee aina mukana. Joskus näin ei ollut.
Netti. Jo vuodesta 2002 on ollut jokapäiväinen pakkomielle. Tuntikaupalla tuhlaan elinaikaani tietokoneen ääressä päivittäin.
Oimperseillä miten haluaa, eikä vastuuta alkaa jo tarhasta vaariin..
Etätyöt, terapian yleistyminen ja mt-ongelmista saa puhua, se ettei ole pakko olla sukulaisten ym. kanssa tekemisissä, turvallisen tilan käsite, raideliikenteen kehittyminen (Baltiarataa odotellessa!)
Vesi tulee ja menee, lämpimät asunnot,vaatteet.Läheiset ja ystävät.
Ehdottomasti nämä tasa-arvo asiat, kyllä ei ennen ollut paremmin👍🏼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viihdyke on aina käden ulottuvilla. Ei tarvitse olla parisuhteessa jos ei tahdo. Epämiellyttävät tyypit on lupa pitää pois elämästä(sukulaiset, vttumaiset naapurikyylät yms).
Itseasiassa netti alkaa olla viimeisiä turvallisia tiloja, täällä voi itse valita kenen kanssa keskustelee ja kenen ei.
Et voi valita koska et edes tiedä kenen kanssa keskustelet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi valita koska et edes tiedä kenen kanssa keskustelet
&nb
No se valinta tapahtuu aiheen perusteella, ei naamataulun perusteella. Huonot kommentit ja provot voi ohittaa.
Asenneilmapiirin muutos.
Vaikka paljon on vielä tehtävää, niin naisviha, ra-sis-mi, ableismi ja ho-mofobia olivat paljon räikeämpiä vielä esim. 20-30 v. sitten.
Nykyään on esimerkiksi valtavasti helpompaa olla tyttö ja nainen kuin vaikka 20 v. sitten. Vielä 2000-luvun ensimmäisellä vuosikymmenellä kaikkea tyttöihin liittyvää vähäteltiin avoimesti. Sitä tekivät myös aikuiset miehet ja naiset itse. Hyvänä esimerkkinä viime aikoina mediassa olleet PMMP:n ja Nylon Beatin jäsenten muistelut uransa alkuvaiheista - oli prime time-televisiossa esitettyjä vihjailevia kysymyksiä ja 50-vuotiaita miehiä lyttäämässä 18 v. naisten tekemisiä.
Ja sitten on esimerkiksi vammaisten oikeudet. Esteettömyys tai inklusiivisuus olivat vielä 20 v. sitten aika marginaalisia käsitteitä.
Yleisesti minusta ihmisen oikeutta koskemattomuuteen ja hyvinvointiin on alettu kunnioittaa paremmin vasta viimeisen 10 v. aikana. Nykyään esimerkiksi ajatellaan, ettei kenenkään täydy sietää työpaikka- tai koulukiusaamista, ja että asia on kiusaajan häpeä. Vielä omana kouluaikanani 90-luvulla asiasta tehtiin herkästi kiusatun häpeä, ja häntä saatettiin vain neuvoa hankkimaan paksumpi nahka.