Maistoin sitten etanoita!
Kun täällä oli joku aika sitten ketju, että " mitä et ole koskaan tehnyt" ..
Vastasin muiden juttujen lisäksi sen, etten ole syönyt etanoita.
Nyt olen. Maistoin palasen valkosipulivoihin upotettuja paistettuja etanoita. Ja nehän oli hyviä!
Että sillei..
Kommentit (14)
Itse tykkään enemmän homejuustokastikkeesta.
Osta oma etanapannu ja ala kotona kokkaamaan. Helppoa ja hyvää!
Vierailija:
Itse tykkään enemmän homejuustokastikkeesta.
Osta oma etanapannu ja ala kotona kokkaamaan. Helppoa ja hyvää!
Etanoita käsittääkseni pitää keitellä tuntikausia, etteivät olisi sitkeitä.
Purkkietanoilla onnistuu varmasti.
Siis miten niitä voi valmistaa itse?
jokaiselle etanalle oma kolo. Sinne kolon pohjalle valkosipulia ja voita, etana päälle. Homejuustonokare toimii kanssa. Pistetään pannu uuniin ja kypsennetään kunnes juustot/voit on sulaneet ja lähes kiehuu. Nautitaan patongin /ranskanleivän kanssa.
Pari vuotta sitten itsekin maistoin eka kerran etanoita... ihan hyviä olivat, tykkäsin! Tosin kun ne on upotettu voihin ja valkosipuliin, niin en osaa sanoa maistuisivatko yhtä hyvältä vaikkapa ihan sellaisinaan... =b
ja on niitä purkissakin.
Ravintolassa ne purkkietanat laitetaan kotiloon ja päälle sitä maustevoita ja salamanteriin jne.
Hyviä ovat ja joo verrata voi herkkusieneen suutuntuman suhteen joten tiedän sinun syöneen etanoita.
Minä olen ainakin ihan hulluna etanoihin! Valkosipulivoilla tai gorgonzolalla...ensi kerralla ajattelin kokeilla friteerausta ja homejuustokastiketta...jossain mulla oli resepti.
Puutarhasta etanoita ei voi noukkia, koska etanat taivaltaessaan imevät sisäänsä myös hiekkaa. Etanafarmeilla etanat on parin päivän puhdistuskuurilla, jolloin hiekka poistuu elimistöstä niin, etteivät hampaat ihmisillä hajoa niitä syödessä.
Esim. stokkalta saa etanoita purkeissa ja pakastealtaista sellaisia kotiloita, joissa valmiina etana ja maustevoi. Lisäksi tarvitset sitten (jos et tee etanapannussa) kotilopihdit ja etanahaarukan. Bon appetit!
Olin mennyt oksentamaan! :D
Nykyään(kin) on kyllä suurta herkkua, suosittelen lämpimästi! :)
se mauste missä ne lilluu? Miksi maksaa itsensä kipeäksi, miksi ei syö herkkusientä jos suutuntuma kerran on ihan sama? Herkkusieniä valkosipulivoihin - eikös ole sama asia?!!! Säästyy iso tukku rahaakin (en tiedä etanan hintaa mutta tuskin ihan halpaa bulkkikamaa kuitenkaan on, jos vaan esim. Stocka myy).
Vai haluaako mammat brassailla...???
hirveän kalliita ole. Hyviä kylläkin ;)
Mutta päätin vain, että noukitaan nyt tämäkin kokemus reippaasti. Ja oikeesti, hyviä olivat! Suutuntuma oli sama kuin herkkusienessä, maku puhtaasti voita ja valkosipulia, se liemi rapsakan patongin kanssa - ahhhhh!
Kokeilkaa vaan muutkin!
ap