Mikä on oudoin asia, jolla ihmiset yrittävät keulia?
Minua jaksaa hämmästyttää, miten moni aikuinen nainen ajattelee, että on maailman hienointa olla mahdollisimman pienikokoinen. Ja että esim. ainoa syy liikunnan harrastamiseen on painon pudotus.
Kommentit (426)
Leveilijä: piti käydä laittaan MERSUUN talvirenkaat eilen, ostin uudet intercontinental zq7998 super malliset. Nehän on ihan testivoittajat. Olihan ne toki ihan arvokkaimmasta päästä, vajaat pari tonnia, mut eihän toi nyt maailmaa kaada tässä elämäntilanteessa, haluan panostaa laatuun ja turvallisuuteen.
Tavallinen puhetyyli: piti käydä laittaan autoon talvirenkaat eilen, tulin sitte ostaneeks uudet, semmoset jotkut intercontinentaalin testivoittaja renkaat jolla pysyy ojien välissä (toivottavasti).
Leveilijä: Mehän oltiin taas Kreikassa, oli ihanaa, suorastaan täydellustä, hitsin hyvä 4,5 tähden hotelli. Mehän ollaan hirveen tarkkoja tosta hotellin tasosta, mähän käytän kauheesti aikaa ja soittelen hotelleihin koska en tod. halua mihinkään keskitsson hotelliin, mehän otetaan aina merinäköala ja toivon yläkerran huoneta. Yleensä käytetään spa hotelleja. Onhan ne tietysti kalliitakin mutta mehän maksetaan mielellään laadusta sillon kun lähdetään. Ens viikolla lähdetäänkin sit tolla meidän omalla matkailuautolla jonnekin kun sekin tuli hankittua ja on ihan uuskin, vadta 1 kesä ajattu. Prätkäreissullakin pitäs jossain kohtaa ehtiä käymään, sitä kun on tullu hankittua näitä kaiken maailman moottoriajoneuvoja niin ettei kerkee ees kaikkia käyttää.
Tavallinen puhetyyli: oltiin Kreikassa, oli ihan kiva reissu, hyvät ilmat ja tosi siisti spa hotelli. Tulihan sille tietty vähän enemmän hintaa ku normihotellissa, mut menkööt tähän samaan konkurssiin, onhan se kiva ku saa edes joskus nauttia lomaluksuksesta. Varmaan sit seuraavaks lähetään ihan kotimaassa matkailuautolla jonnekin, niin ja kai niitä prätkiäki pitäs ulkoiluttaa kerran kesässä.
Caseja tosielämästä - huomaatte varmaan leuhkimisen ja tavallisen puheen eron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että hänen vanhempansa on sukua keskenään.
Ja wallah perään? Tää maa on meidän, abdulilälläh, mä vannon veli.
Ihan supisuomalainen tapaus kyseessä hämäläisestä pikkukylästä.
Säälittävintä ja huolestuttavinta on kun keski ikäiset ryntää oma-aloitteisesti / naureskellen kertomaan miten kännissä olivat, montako ja mitä juotiin, miten olin taas niin kännissä ja sekoiltiin sitä ja tätä. Sit vertailevat kuka kestää eniten viinaa. Ihan ku jotkut teinit.
Toi ei välttämättä kyllä ole aina keulimista, mut helvetin junttimaista.
Sillä mitä on saanut perinnöksi vanhemmiltaan.
On hyvä ystävä rikkaiden ja menestyvien kanssa. Todellisuudessa korkeintaan hyvänpäivän tuttu.
Minusta on huvittavaa, jos ihminen mainostaa olevansa tunneälykäs. Oikeasti tunneälykäs ei nostaisi asiaa itse puheeksi, saatikka kehuskelisi sillä.
Keulitaan sillä että tunnetaan joku korkea virkamies tai julkkis.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä minun korvaan särähtää aina kun vanhemmat mainitsevst että lapset ovat pitkiä. Tai siis lapsista on kasvanut pitkiä aikuistuessaan.
Ja vielä jos sama henkilö tuo sen usein esille, siinä on jotain erikoista ja kai nämä vanhemmat kokevat sen jotenkin niin hienoksi ja tavoitelluksi asiaksi että se pitää sanoa ääneen. Ovat siis ylpeitä, korostavat sillä jotain.
En ole 55v elämäni aikana kenenkään kuullut sanovan, että meidän poika on vaan 172 senttinen tai meidän tyttö on ihan keskipituinen. Tai meidän janipetteri se jäi vähän lyhyenlännäksi mieheksi.
Näin kerran varmaan 30 vuoteen yhtä vanhaa tuttua, hän on itse pitkä, hän kertoi jälkikasvustaan ja 3 lause oli että "pitkiä poikia ovat". --> tuli heti mieleen että eikö vois vaan sanoa että pojat on pysyneet terveenä ja asuvat jo omillaan että kaikki meni siltä osin ihan kohtuuhyvin. Ei, pituus oli se tärkein esille tuotu pointti.
Jospa niiden poikien ainoa ansio on juurikin tuo pituus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs toisella paikkakunnallani asuva kaverini leveilee sillä, että vastapäisessä talossa asuu yksi BB-julkkis ja hänpä on joskus saanut olla yötä hänen luonaan. Eivät edes seksiä siis harrastaneet, vaan nukkui tyypin lattialla patjalla kaverinsa kanssa.
Yksi tuttu leuhki sillä että hänen lapsensa päiväkodin naapurissa on Stubbin entinen koti...
Oisko se tosiaan leuhkinut, jos vaan ajatteli, että kuulijoita voisi kiinnostaa? Oliko äänensävy leuhkiva? Vai kuvitteletko kaiken? Kuvitteletko yleensä keskustelukumppaneittesi ajatuksia?
Sanoi, mitä tahansa, joka liittyy itseen, joku tulkitsee keulimiseksi.
Se jos keulitaan sillä, kenellä on vaikeinta.
Vierailija kirjoitti:
Aviopuolison ammatilla.
Ihan kuin se korkean koulutuksen tieto imeytyisi seksin kautta toiseen osapuoleen.
- eivät harrasta seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on huvittavaa, jos ihminen mainostaa olevansa tunneälykäs. Oikeasti tunneälykäs ei nostaisi asiaa itse puheeksi, saatikka kehuskelisi sillä.
Yleensä tämä on pohjustusta jollekin vuosisadan manipulaatiolle. Pahin tapaamani narsisti kuvasi itseään empaattiseksi ja kiltiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä minun korvaan särähtää aina kun vanhemmat mainitsevst että lapset ovat pitkiä. Tai siis lapsista on kasvanut pitkiä aikuistuessaan.
Ja vielä jos sama henkilö tuo sen usein esille, siinä on jotain erikoista ja kai nämä vanhemmat kokevat sen jotenkin niin hienoksi ja tavoitelluksi asiaksi että se pitää sanoa ääneen. Ovat siis ylpeitä, korostavat sillä jotain.
En ole 55v elämäni aikana kenenkään kuullut sanovan, että meidän poika on vaan 172 senttinen tai meidän tyttö on ihan keskipituinen. Tai meidän janipetteri se jäi vähän lyhyenlännäksi mieheksi.
Näin kerran varmaan 30 vuoteen yhtä vanhaa tuttua, hän on itse pitkä, hän kertoi jälkikasvustaan ja 3 lause oli että "pitkiä poikia ovat". --> tuli heti mieleen että eikö vois vaan sanoa että pojat on pysyneet terveenä ja asuvat jo omillaan että kaikki meni siltä osin ihan kohtuuhyvin. Ei, pituus oli se tärkein esille tuotu pointti.
Minulle yksi vanhempi ukko kehui, miten lihaksikas joku yläkouluikäinen sukulaispoikansa on, ja näytti oikein käsillä, miten kapea lantio pojalla on. Rehvasteli vielä, miten paljon poika saa varmasti paljon naisia ulkonäöllään. Mietin, että pitääköhän poikaa jotenkin oman miehuutensa jatkona, kun itse alkaa olla jo elämän ehtoopuolella. En kehdannut kysyä, että entä jos poika onkin miehiin päin.
Jotkut kehuu kuinka paljon heillä on lääkkeitä otettava ja mitä vaivoja on.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut kehuu kuinka paljon heillä on lääkkeitä otettava ja mitä vaivoja on.
Miten tuonkin voi nähdä/kuulla "kehuskeluna"? Jos ihmisellä on paljon vaivoja, ne on mielessä ja kropassa kaiken aikaa. Ehkä siinä haluaa vähän selittää miksi on niin voimaton tms, ei voi tehdä joitain asioita, ja ehkä jopa kaipaa hieman sympatiaa.
En ymmärrä miksi jotkut pitävät itseään parempina kuin minä. koska syövät muka enemmän useimmin ja joutuvat kakkaamaan enemmän. Täällä laitoksella näitä on paljon. Partaisia mieshoitajia yrittää vikitellä.
Kyllä reipas tyttö on aina reipas tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs toisella paikkakunnallani asuva kaverini leveilee sillä, että vastapäisessä talossa asuu yksi BB-julkkis ja hänpä on joskus saanut olla yötä hänen luonaan. Eivät edes seksiä siis harrastaneet, vaan nukkui tyypin lattialla patjalla kaverinsa kanssa.
Yksi tuttu leuhki sillä että hänen lapsensa päiväkodin naapurissa on Stubbin entinen koti...
Oisko se tosiaan leuhkinut, jos vaan ajatteli, että kuulijoita voisi kiinnostaa? Oliko äänensävy leuhkiva? Vai kuvitteletko kaiken? Kuvitteletko yleensä keskustelukumppaneittesi ajatuksia?
Sanoi, mitä tahansa, joka liittyy itseen, joku tulkitsee keulimiseksi.
EI, mä väitän että
a) asiayhteys b) äänensävy c) puhetyylin muuttuminen c) toistaminen
kertoo varmuudella sen milloin henkilö haluaa kehua jollain tai piikitellä toista.
Tilannehan voi myös olla se että henkilö B kehaisee vähän ylitsevuotavadti jollain, koska kokee että henkilö A leveilee myös jollain ensin. B:tä vähän joko ärsyttää tai kokee jäävänsä alakynteen niin hänkin kokee tarvetta korostaa jotain kehumisen arvoista asiaa.
Töissä joudun melko usein todistelemaan tilannetta että joku toimistolaisista, ihmekyllä usein merkittävissä avainrooleissa olevat, mainitsevst entisen urheilu-uransa. Jotkut muistaa aina mainita etuliitteen olen entinen "kilpa"urheilija :-0. Näistäkin monet on varmaan just niitä piirikunnallisissa kisoissa satunnaisia menestyjiä tai pelanneet pesäpalloa jossain Sotkamon jymyssä muutaman vuoden, siitäkin suuren osan vaihtopenkillä
Tää on kyllä jotain sellaista että mulla ei meinaa pokka pitää, joskus jopa hymähdin ihan ääneen ja syy vääntyi sellaiseen "omg, ei oo todellista" ivalliseen hymynkareeseen. Lähinnä ajattelen aina että onko noilla ihmisillä tuossa asemassa oikeesti noin heikko itsetunto tai itsetunnon kohotuksen tarve että tuota asiaa pitää tuoda esille tilanteessa kuin tilanteessa.