Mun koulutus meni täysin hukkaan. Onnea vaan yhteiskunnalle!
En pääse mihinkään töihin, en enää edes "hanttihommiin".
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et opiskellut vaikka lääkäriksi? Suomessa on kuitenkin ilmainen koulutus joten oma valinta opiskella joku ei työllistävä ala.
Sain tietää aikanaan kesken kuvataideopintojen, että tukisysteemi on muuttunut, enkä voi enää koskaan opiskella toista tutkintoa yliopistossa.
-eri
Mihin tarvitset tukia? Voit käydä töissä opintojen ajan, niin kuin kaikki muutkin tekee.
missä töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et opiskellut vaikka lääkäriksi? Suomessa on kuitenkin ilmainen koulutus joten oma valinta opiskella joku ei työllistävä ala.
Sain tietää aikanaan kesken kuvataideopintojen, että tukisysteemi on muuttunut, enkä voi enää koskaan opiskella toista tutkintoa yliopistossa.
-eri
Mihin tarvitset tukia? Voit käydä töissä opintojen ajan, niin kuin kaikki muutkin tekee.
Ootko vähän vajaa? Jos opiskellaan lisää juuri siksi, että pääsisi edes johonkin töihin niin sinä valopää ehdotat, että mene töihin opiskelun ohella.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on ylikouluttanut vuosikaudet. Mutta vaikea siihen on puuttua ilman vasemmistolissujen itkuvirttä, että kaikille pitää antaa mahdollisuus kouluttautua.
Oikeisto tosiaan haluaa kouluttamatonta väkeä, jota voi hallita ja orjuuttaa. Ovat ne vasemmistolaiset ikäviä, kun vaativat kaikille kouluja.
Vierailija kirjoitti:
Outoa. Itsellä ei ole muodollista koulutusta ollenkaan ja silti olen töitä saanut.
Ettei vaan olisi vika hakijassa?
Hohhoijaa ja 0/5 tälle trollukalle 💩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae uudestaan johonkin toiseen tutkintoon.
Korkeakoulu ja yliopistotutkintoja saa käydä opintotuella vain yhden.
Ja voisi vähän perustella alapeukkua!
Tämä on fakta, eikä mikään mielipide!
Kaverini aloitti juuri toisen korkeakoulututkintonsa ja saa kyllä opintotukea.
Asian voit tarkistaa Kelasta. Ei saa. Tukikuukaudet ei riitä kahteen kokonaiseen tutkintoon.
Sitten voit opiskella toimeentulotuella, kuten itsekkin tein.
Toimeentulotukea ei lähtökohtaisesti myönnetä opiskeluun. Olen itse yrittänyt toimeentulotukea hakea, mutta en ole saanut sitä uusiin opintoihin edes sinkkuna ollessani ja nyt kun puoliso on työssäkäyvä, niin en voisi saada toimeentulotukea mihinkään, enkä missään tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae uudestaan johonkin toiseen tutkintoon.
Korkeakoulu ja yliopistotutkintoja saa käydä opintotuella vain yhden.
Ja voisi vähän perustella alapeukkua!
Tämä on fakta, eikä mikään mielipide!
Kaverini aloitti juuri toisen korkeakoulututkintonsa ja saa kyllä opintotukea.
Asian voit tarkistaa Kelasta. Ei saa. Tukikuukaudet ei riitä kahteen kokonaiseen tutkintoon.
Sitten voit opiskella toimeentulotuella, kuten itsekkin tein.
Toimeentulotukea
Ja sen vaan sanon, että tämä sosiaaliturvajärjestelmä on todellakin aivan läpimätä, koska näitä poikkeustapauksia tosiaan on, joissa tuki on myönnetty. Niistä tulee aina mieleen, että miten jotkut onnistuu näitä harkinnanvaraisia tukia keplottelemaan, kun suurimmalta osalta ne kielletään ja sanotaan jo etukäteen, että turha toivo ja ei tule menemään läpi. Pienenpieni vähemmistö aina onnistuu sitten vetämään jostain narusta. Vai onko siellä iskän tai äiskän kaveri töissä tekemässä päätöksiä?
Vierailija kirjoitti:
Sama homma.
Kattelen uudelleenkouluttautumista sitten, kun olen saanut opintolainan maksettua pois ja on taas varaa ottaa taloudellinen riski uuden opintolainan tai tukien takaisinperinnän muodossa, kun työllisyyspalvelut voi päättää milloin tahansa, että työttömän opiskelu ei olekaan ok, vaikka ovat aiemmin päättäneet sen olevan ok.
Ja muista, että akateemisesti koulutettuna saat opintotukea ja lainaa vain toisen asteen amikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama homma.
Kattelen uudelleenkouluttautumista sitten, kun olen saanut opintolainan maksettua pois ja on taas varaa ottaa taloudellinen riski uuden opintolainan tai tukien takaisinperinnän muodossa, kun työllisyyspalvelut voi päättää milloin tahansa, että työttömän opiskelu ei olekaan ok, vaikka ovat aiemmin päättäneet sen olevan ok.
Ja muista, että akateemisesti koulutettuna saat opintotukea ja lainaa vain toisen asteen amikseen.
Hyvä muistutus niille, joilla tämä ei ole vielä tiedossa.
Rehellisesti sanottuna en olisi yllättynyt, jos tukkivat tuonkin reitin uudelleenkouluttautua tulevaisuudessa. Suuntaus kun tuntuu olevan, että voit kouluttautua veronmaksajien rahoilla kerran, ja jos valinta on jostain syystä väärä, voidaan vaan todeta, että omapa on syysi.
Sama homma.