Olen opettaja ja hain äsken juuri työterveydestä uupumuslomaa joulun saakka
Kommentit (52)
Aloittaja ei ole opettaja, vaan joku opettajille kateellinen teini. Eivät aikuiset kirjoita tuollaisia lällällää-juttuja. T. Opettaja, joka flunssan takia parin päivän saikulla (, minkä vuoksi jouduin kirjoittamaan kaksi tuntia sijaisohjeita)
Kuka kestää mielisairaitten lapsipetojen kanssa päivää enempää. Kuria kun ei saa pitää niin pitää ottaa hällä väliä asenne jos meinaa selviytyä. Opettajalla pitäisi olla käsiase ja etälamautin riehuvien paskiaisten rauhoittamiseksi.
Oisit nyt hakenut saman tien hiihtoloman loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uupumus -diagnoosilla ei saa sairauspäivärahaa Kelalta, ja yleisesti jos ei ole oikeutettu Kelan päivärahaan, ei työnantajalla ole velvollisuutta maksaa sairausajan palkkaa.
Mitä ihmettä höliset varmaan miljoona naista saa Suomessa uupumusdiagnoosilla tälläkin hetkellä täyttä palkkaa ja lomaa.
Eivät saa. Heillä täytyy olla joku muu dg lisänä, yleensä se on joko masennus tai yleinen ahdistuneisuushäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Kahta työtä ja isoa talon remonttia tekevä kirjailija - eiku sori OPETTAJA - Tommi Kinnunen uupui työssä ja otti pitkän sairasloman. Kertokaa miten se on mahdollista?!?
Omilla rahoilla. Eli Kinnusen tuloista osa tulee jostain muualta kuin opettajan työstä, ja niiden varassa selviää vähän aikaa kun elää niukasti. Remontointi tietty hoidetaan lainalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin opettaja ja nämä kirjoittelut hävettävät. Tuntuu, että tässä koitetaan leuhottamalla leuhottaa, että "katsokaapa kun on niin raskas työ ja sain saikkua ja siihen päälle vielä joululoma ja lällällää".
Itse ajattelen, että jos työtään ei jaksa (muuten kuin lomilla), aina voi vaihtaa alaa. Onhan tämä opettajan homma rankemmaksi mennyt mutta jokaisessa työssä on hyvät ja huonot puolensa. Kun lähtee tietylle alalle, ottaa koko paketin eikä vain poimi rusinoita pullasta. Olen aina sanonut, että vielä ei ole yhtenäkään työaamuna niin paljoa ketuttanut, että olisi käynyt alan vaihto mielessä. Sitten, jos sellainen olo tulee, mietin asiaa uudestaan.
Ok. Mun on sitten varmaan aika vaihtaa alaa kun joka kerta ennen työvuoroa suoraan sanottuna vituttaa lähteä töihin.
t. hoitsu
Vaihda ihmeessä, kokeile vaikka opettamista.
En. En haluaisi olla uupunut.
Ps. Tää on aika nilkki aihe trollattavaksi mun mielestä?
Eikös just ollut syysloma ja kohta parin viikon " joululoma , sitten ns talviloma ja kas , hetken päästä siitä pääsee piiiitkälle kesälomalle . On se kurjaa .
Kukan asiallinen ,fiksu ei kirjoita noin. Sä opettaja- et , tuksin sijainen. He jotka ovat oikeasti sairaita ja sen vyoksi lomalla, eihän sairaudessa ole kadehtemista. Ja juurihan kirjoiti asian tiimoilta eri sanankääntein " opetusalalla" olet niin joo-o- Mene nyt sitten pois täältä nauttimaan ( voiko sairas nauttia edes kun on kipee) Sulla on jokin syylä aivoissa ja feikkilomia. Taas tätä. Ei ole häävi tulevaisuus edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateellinen uupumuksesta?
😂😂😂😂😂
Sanopa muuta- kateelinen kun toinen on sairas, et sä muista tää on se sama nolo,nyt vaan eri sanankääntein ja feikki. Nolo. Muutakin vikaa kuin uupumus ja pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei ole opettaja, vaan joku opettajille kateellinen teini. Eivät aikuiset kirjoita tuollaisia lällällää-juttuja. T. Opettaja, joka flunssan takia parin päivän saikulla (, minkä vuoksi jouduin kirjoittamaan kaksi tuntia sijaisohjeita)
Joo ei edes sijainen. Joku edes kouluavustaja, onko sitäkään. Toi oli just männä päivinä feikkiopena täällä, nolo. Kylläkin näin- oikeat opettajat eivät kirjoita noin. Se on eri asia tyystin ja eri kirjaimin kirjoitettu heidän/hänen työolosuhteistaan joka on johtanut uupumukseen. Älkää menkö lankaan tuon valeopettajan juttuihin. Hän toimii oikein " opetusalalla" Just niin.
Vierailija kirjoitti:
Käly on myös samanlainen luovuttaja. Ei kestä opettajan työn painetta ja ihan hirveää, kun joutuu kotonakin valmistelemaan. Opettajasuvun vesana ihmettelen ihan käsittämätöntä asennetta. Heikot sortuu.
Aikaisempi opettajapolvi teki työtä aivan erilaisissa oloissa. Luokassa istuttiin paikoillaan ja hiljaa. Häiritsevää oppilasta pidettiin "outona" tai "pimeänä". Oppikoulussa luokalle tuli syksyisin luokallejääneitä poikia ja harvemmin tyttöjä. He olivat vanhempia kuin muut oppilaat, pojat joskus kaksi vuotta vanhempia, koska olivat jääneet luokalle useita kertoja. Jotkut olivat ehkä vähän uhmakkaita tms, mutta yleensä heitä vaadittiin kotona hoitamaan kouluasiat hyvin, sillä koulunkäynti ei ollut ilmaista. Oppikoulu oli monille ainoa tie päästä opiskelemaan yliopistoon ja korkeakouluun.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavissa on opettajia tiedän että tuo on normaalia.
Minä tiedän ettei kukaan saa paria kuukautta "uupumuslomaa" suoraan koskaan. Ja jos olusi lyhyt uupunusloma, siitä ei saa palkkaa, koska ei ole kelan hyväksymä diagnoosi.
Vierailija kirjoitti:
Oisit nyt hakenut saman tien hiihtoloman loppuun asti.
Feikki-taukilla kuulema olisi ollut enää 3vko duunia. Eli onko sijainen, emme ukso. Määräaikaiset ovat lukukauden looppuun taasen. Ihan joku muu hössääjä koululla ja kertoo toimivansa oikein -opetusalalla-. tuttu tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uupumus -diagnoosilla ei saa sairauspäivärahaa Kelalta, ja yleisesti jos ei ole oikeutettu Kelan päivärahaan, ei työnantajalla ole velvollisuutta maksaa sairausajan palkkaa.
Mitä ihmettä höliset varmaan miljoona naista saa Suomessa uupumusdiagnoosilla tälläkin hetkellä täyttä palkkaa ja lomaa.
Kuule. Ei saa yksikään.
"Vaihda ihmeessä, kokeile vaikka opettamista."
Ei ole omia lapsia ja toisten lapset eivät kiinnosta sitäkään vähää.
- hoitsu
No ei käy kateeksi.Tsemppiä toipumiseen!
Vierailija kirjoitti:
En. En haluaisi olla uupunut.
Ps. Tää on aika nilkki aihe trollattavaksi mun mielestä?
Toi on se feikki trolli,muka opetusalalla ja keksi vaan tämänkin jutun kun tylsää ja haluaa muka katsoa saako mitään hälinää aikaiseksi. Opetusalan toimija, voi v.... tu,kaikkia niitä onkin.
😂😂😂😂😂