Temu-skeidan tilaaminen on jotenkin järjen vastaista
Kiinassa valmistetaan kaikenlaista krääsää, eikä laadun tai turvallisuuden suhteen ole mitään takuita. Ohi virallisten reittien hankitut tuotteet eivät välttämättä täytä mitään standardeja ja saattavat todellakin olla vaarallisia ja/tai terveydelle haitallisia. Itse en tilaa mitään suoraan sieltä.
Kommentit (711)
Winwin. Temuttajat naattii ja vaurastuu, länkyttäjät länkyttää ja naattii.
Apaut 50 tavaraa jo tilannut ;-)
Vierailija kirjoitti:
Eno tilasi Temusta pari lamppukannalla olevaa wifi valvontakameraa. Molemmat poltti sulakkeet heti kun pisti paikalleen 👍
Äläpä valehtele. Haluatko että sinut laitetaan nurkkaan häpeämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat siis kiinatavarasi Suomesta?
Vältän ihan kaikkea "Made in China", jos vain on mahdollista. Aina ei toki ole, mutta jos on, niin valitsen se toisen tuotteen. Jos on pakko ostaa, niin EU-alueelle virallisia hankintareittejä pitkin tuodut tuotteet tulee täyttää standardit ja kaupalla on se oma tuotevastuu.
Finnlines osti Kiinasta kaksi autolautta ne.li - Tukholma reitille onko krääsää??
Ihan yhtä järjetöntä sitä on ostaa kivijalkakaupasta. Kukaan ei tarvitse turhaa tavaraa yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin kesällä Temusta rosterista valmistetun grillausvälineen, maksoi pari euroa. Nyt kun sitä on käytetty ja hyväksi todettu, ajattelin että ostan vastaavan "kunnollisen". Pieni selaus suomalaisia ja eurooppalaisia verkkokauppoja kertoi, että täällä myydään ihan samanlaisia välineitä 20-30€ hintaan. Kuvissa on ihan samanlainen väline kuin Temusta tilattu. Löysin jopa yhden verkkokaupan, joka myy tuotetta samalla kuvalla kuin Aliexpressistä löytyy.
Miksi siis maksaisin "krääsästä" suomalaiselle kusettajalle 30€ kun voin tilata sen Temusta 5 eurolla?
Pieni tullin tarkistus paljastaisi että tuote sisältää lyijyä ja asbestia.
Asbestia metallissa? Miksi näitä sitten kuitenkin saa myydä Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikkea tarpeellista tulee tilailtua.
Kiinnostaa aina, että mitä ihmiset sieltä ostavat? Ja mitä ihmisten koko ajan ylipäätään pitää ostaa? Itse olen ihan tavallinen tallaaja (omasta mielestäni), enkä silti oikein käsitä. Harvoin ostan mitään muuta, kuin ruokaa ja bensaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vältän ihan kaikkea "Made in China", jos vain on mahdollista. Aina ei toki ole, mutta jos on, niin valitsen se toisen tuotteen. Jos on pakko ostaa, niin EU-alueelle virallisia hankintareittejä pitkin tuodut tuotteet tulee täyttää standardit ja kaupalla on se oma tuotevastuu.
Finnlines osti Kiinasta kaksi autolautta ne.li - Tukholma reitille onko krääsää??
Ai Temusta?
Vierailija kirjoitti:
Ja sieltä yksi aivovammainen pelle tulee kertomaan muille, mikä on typerää vaikka ei itse ole kokeillut eikä tiedä asiasta mitään. Sattuuko se korvien väliin fyysisenä kipuna, jos on noin tyhmä kuin sinä?
No sinähän se itse varsinainen pelle olet!
Vierailija kirjoitti:
Winwin. Temuttajat naattii ja vaurastuu, länkyttäjät länkyttää ja naattii.
Apaut 50 tavaraa jo tilannut ;-)
Voi voi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa aina, että mitä ihmiset sieltä ostavat? Ja mitä ihmisten koko ajan ylipäätään pitää ostaa? Itse olen ihan tavallinen tallaaja (omasta mielestäni), enkä silti oikein käsitä. Harvoin ostan mitään muuta, kuin ruokaa ja bensaa.
Olen ostanut askartelutarvikkeita, harrastukseen liittyvää tarviketta ja pihatarvikkeita. Samoja asioita joita ostaisin muutenkin silloin kun tarvitsen. En ostele ylimääräistä enkä huvikseni.
Vierailija kirjoitti:
Tässä testattu sisältääkö Kiinan Shein vaatteet myrkkyjä, lukekaa
"Tuotteista löytynyt ainemäärä ei ylittänyt EU-lainsäädännön rajoja."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut askartelutarvikkeita, harrastukseen liittyvää tarviketta ja pihatarvikkeita. Samoja asioita joita ostaisin muutenkin silloin kun tarvitsen. En ostele ylimääräistä enkä huvikseni.
Voitko kertoa tarkemmin? Esim. mitä pihatarvikkeita olet ostanut? Eikö siinä jo postikulut nouse aika isoiksi jos tavarat painaa?
Ostin Suomesta kivijalkaliikkeestä joulukoristeeksi huurretun kuusenoksan jossa on punaisia marjoja hintaan 19,90.
tunsin itseni melkoisen tyhmäksi kun ystävä esitteli temusta tilaamaansa lähestulkoon samannäköistä koristetta jonka hinta oli ollut vain pari euroa.
Meidän taloyhtiö on säästänyt kymppitonnin tilaamalla ilmanvaihdon suodattimet suoraan Kiinasta.
Sen sijaan, että oltaisiin ostettu joku pari tonnia maksava tosibox Fidelix järjestelmän eteen etähallintaan, saatiin muutamalla kympillä kiinalainen reititin.
Vartiointiliike olisi tarjonnut lähes kymppitonnin kamerajärjestelmää monen sadan euron kuukausimaksulla taloyhtiölle.. mutta kappaa, eivät antaisi tunnuksia edes vaan kuvat ainoastaan poliisille pyynnöstä. Muutamalla kympillä saa kameran Temusta, täysi hallinta itsellä ja ChatGPT kirjoitti tietosuojaselosteen alle minuuttiin.
Nyt on joulukuusi hankinnan alla taloyhtiön pihalle ja 25m jouluvaloja tilattu 7,50€ hintaan.
Sille on ihan syynsä, että meidän taloyhtiössä hommat hoituu, hallituksen palkkiot voidaan pitää reilusti yli tonnissa, ja silti vastikkeet ovat vain murto-osa naapureiden kuluista.
Kävin katsomassa Bauhaussin lamppuja. Lampun hinta 600€. Juuri sama johon olin törmännyt Temussa hintaan 60€ postipaketissa. Tuli vielä jostain Puolaan rekisteröidystä EU-alueen toimipisteestä alle 5 päivään.
Ja kaikki ne samat lamput löytyi Temusta! Hinnasta vain viimeinen numero pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ostan hyvin harvoin muuta kuin ruokaa, koska ei ole rahaa. Nyt joulun alla on tullut ostettua vähän muutakin (tosin ei kiinakaupasta): välikerrasto, piirustuskynät, metallisia viivoittimia (itselle), työkalulaukku, teräksinen juomapullo ja artesaanisuklaata (lahjoiksi). Noista kynät ja viivoittimet olisin voinut tilata Temusta, harkitsinkin sitä, mutta kun kaikki löytyi yhdestä paikasta, tilasin sieltä.
Eli se, mitä itse tilaisin, on askartelu- ja taiteiluvälineet, piirustuslehtiöt ym. mikä maksaa Suomessa ihan hirveästi laatuun ja siihen nähden, miten nopeasti kuluvat loppuun (esim. paperilehtiö kuluu ihan samaa tahtia riippumatta siitä, maksoiko se 20 vai 2 euroa). Saman kynäsetin, jonka ostin muualta n. 19 e:lla (oli alehinta) olisi Temusta saanut hintaan 12,89 ilman postikuluja. Sieltä löytyy siis ihan kunnollistakin tavaraa, jollei osta ihan kaikkein halvinta.
Ja kun joku tulee taas vinkumaan, ettei se ole sama tuote; kyllä se on. Hintaero selittyy sillä, että suoraan Kiinasta tilatessa jää useampi välikäsi pois, jolloin hinta on alempi.
Harmittaa, etten tullut tarkistaneeksi Temua noiden kynien osalts ennen kuin tilasin. Säästö se olisi ollut kuudenkin euron säästö.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Suomesta kivijalkaliikkeestä joulukoristeeksi huurretun kuusenoksan jossa on punaisia marjoja hintaan 19,90.
tunsin itseni melkoisen tyhmäksi kun ystävä esitteli temusta tilaamaansa lähestulkoon samannäköistä koristetta jonka hinta oli ollut vain pari euroa.
Kertoiko ystäväsi, paljonko postikulut olivat? Miksi ostit huurretun muovisen feikkikuusenoksan ylipäätään? Mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään pskaa ole mitään tarvetta ostaa.
Skeidan tilaaminen ja ostaminen ihan mistä tahansa on järjen vastaista. Tekee ihan pahaa katsoa, kun joku hullaantuu ostokiimassaan jostain euron hintaisesta krääsästä.