Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Kommentit (10688)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iskävitsi, suomeksi puujalkavitsi.😌
Ei vaan synonyymi. Molemmat on käytössä.
Niin mutta iskävitsi on vaan huono käännös. Sama kuin sanoisi ei ole mun pala kakkua, ei ole mun kuppi teetä.
Ei ole huono vaan just hyvä käännös ja jo vakiintunut kielenkäyttöön suomessakin. Ei juuri kukaan enää käytä puujalkaa vaan tätä uudempaa versiota, niin kieli vain muuttuu.
Nuo kaksi muuta esimerkkiä ovatkin huonoja. Ei se silti tarkoita, että kaikki käännökset olisivat huonoja.
Juu, kunhan sanailin. Mut on se vähän köyhää jos otetaan suoraan sanastoa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa paljon ghoustaamiseen liittyvää joten omanaan laitan. Riippuu niin henkilöstä miten sen ottaa. Jollain voi mennä ohi tuosta vaan ja uutta johon ottaa yhteyttä. Toisessa ääripäässä on hauras ihminen joka romahtaa ghoustaukseen ja sulkeutuu täysin masentuneena. Tähän väliin mahtuu paljon muutakin.
Ehkä eka henkilö kuitenkin unohtaa helposti ja masentunutkin yrittää jottei kuolisi pois lisääntyneen ahdistustaakan alla.
Se on ghostaaminen. U-kirjainta ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iskävitsi, suomeksi puujalkavitsi.😌
Ei vaan synonyymi. Molemmat on käytössä.
Niin mutta iskävitsi on vaan huono käännös. Sama kuin sanoisi ei ole mun pala kakkua, ei ole mun kuppi teetä.
Ei ole huono vaan just hyvä käännös ja jo vakiintunut kielenkäyttöön suomessakin. Ei juuri kukaan enää käytä puujalkaa vaan tätä uudempaa versiota, niin kieli vain muuttuu.
Nuo kaksi muuta esimerkkiä ovatkin huonoja. Ei se silti tarkoita, että kaikki käännökset olisivat huonoja.
Juu, kunhan sanailin. Mut on se vähän köyhää jos otetaan suoraan sanastoa.
Silleen kieli nyt vaan toimii. On aina toiminut. Köyhää tai ei.
Älä PLIIIIIS jätä niitä
tyhjiä
rivejä.
Syön liikaa moskaa kun et oo mua hellimässä T. ”Kiva syyllistäjä” 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa paljon ghoustaamiseen liittyvää joten omanaan laitan. Riippuu niin henkilöstä miten sen ottaa. Jollain voi mennä ohi tuosta vaan ja uutta johon ottaa yhteyttä. Toisessa ääripäässä on hauras ihminen joka romahtaa ghoustaukseen ja sulkeutuu täysin masentuneena. Tähän väliin mahtuu paljon muutakin.
Ehkä eka henkilö kuitenkin unohtaa helposti ja masentunutkin yrittää jottei kuolisi pois lisääntyneen ahdistustaakan alla.
Se on ghostaaminen. U-kirjainta ei tule.
Saivartelua kirjoitusvihreisiin puuttuminen. Opetellaan kohtelemaan toisiamme hyvin.
Aijaa ajattelin että joku yrittää opettaa minulle niiden rivienvälien lukemisen.
Ghostaamisen voi kirjoittaa myös muodossa goustaaminen, jolloin sana sopii suomen kieleen lainasanaksi. En tiedä onko virallisesti hyväksytty.
Vierailija kirjoitti:
Älä PLIIIIIS jätä niitä
tyhjiä
rivejä.
Pakko, kun ei muuten päästä sensuurista läpi. Tiesittehän, että jonoutusilmoitukset pystyy kiertämään rivilyönneillä tarvittaessa?
Vierailija kirjoitti:
Niin, niitten kaipaajien perään kyselen vieläkin. Että kaipaatteko vai ette?
Se on hiinä ja hiinä. Viel kaipaamisen puolella, Vaik heikosti. T. Nainen
Vierailija kirjoitti:
T, olet kaljuuntuva nössö.
Ai pipo? Itekö äksyttelet itelles? Ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, niitten kaipaajien perään kyselen vieläkin. Että kaipaatteko vai ette?
Se on hiinä ja hiinä. Viel kaipaamisen puolella, Vaik heikosti. T. Nainen
Nääh, kaipuu on ikuista.
Vierailija kirjoitti:
Ghostaamisen voi kirjoittaa myös muodossa goustaaminen, jolloin sana sopii suomen kieleen lainasanaksi. En tiedä onko virallisesti hyväksytty.
Niin pystyisi. Se on nimenomaan joko ghostaaminen tai goustaaminen, muttei ikinä ghoustaaminen. Ihan kamalan näköistäkin kirjoittaa noin.
VMP sivu tolkulla.Mikä teitä vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
T, olet kaljuuntuva nössö.
Vähän ilkeesti nyt sanottu. Sulla ittelläs varmasti myös jotain vuosien tuomia jälkiä ja muutoksia ulkomuodossasi? T. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
VMP sivu tolkulla.Mikä teitä vaivaa?
Oon täällä prokrastinoinassa yhden artikkelin oikolukua. Aikaa 23:59 asti. Kelasin olla siihen kun ketju lukitaan yöksi ja sit hirveessä aikapaineessa tehä.
Minusta ghoustaaminen sopii hyvin. Niinkuin jogurtti, jukurtti, jugurtti.
Väärin. Eivät ole sama asia. Tsekkaa esim. Vitsikirjasto.fi, löydät valikosta 61 isävitsiä ja kaikkiaan 268 puujalkavitsiä.