Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3

Vierailija
10.11.2025 |

Kaipaan.

Kommentit (40624)

Vierailija
40381/40624 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tartten tipua.. voi vaikka nukkua mun vieressä antamatta mitään huomiota niin oon tyytyväinen.

Mitä jos tipu haluaisi sinut kokonaan? Ei mitään ketjusuhdetta vaan oikeesti ihoa iholle. Intohimoa, läheisyyttä, rakkautta, pitkiä keskusteluja, suudelmia, halauksia, arkea, asioiden jakamista, hassuttelua ja kaikkea mahdollista, mitä normaalielämään kuuluu? Mitä sanoisit siihen?

Sehän se olis parasta

Miten sinne päästään? 😊

Siten että alkaa hengailla yhdessä 

Vierailija
40382/40624 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattihenkilöiden vastaanotolla on jo ollut jonkin aikaa havaittavissa ilmiö: nuorten (25-35-vuotiaiden) naisten henkinen pahoinvointi lisääntyy. Se näkyi ja näkyy syömishäiriöoireena, henkisenä kireytenä, haluttomuutena, uupumisena, masennuksena, ilmiönä, jonka nuori nainen mielellään ilmaisee muodikkaasti sanalla: "burn out". Yhä useammin se näkyy myös "naiseus hukassa, äitiys hukassa" -syndroomana.

Professori Elina Haavio-Mannilan erään noin 15 vuotta sitten Suomessa tehdyn tutkimuksen sivutuloksena näkyi, että naisten itsemurhat olivat merkittävästi lisääntyneet. Kun tätä ilmiötä tarkasteltiin enemmän, havaittiin, että kysymys on noin 40-vuotiaista naisista ja riskit masennukseen ja suorastaan itsemurhaan lisääntyivät sitä enemmän, mitä koulutetumpi nainen oli. Riski oli suurin huippukoulutetulla, eronneella 40-vuotiaalla uranaisella. Kun tätä tulosta selvennettiin vielä haastatteluin, tuli esille,että nämä naiset kertoivat kokevansa ikäänkuin "tulleensa petetyiksi" yhteiskunnan taholta. Nämä naiset ilmaisivat myös sellaisen näkökannan, että jos he saisivat nyt valita uran ja perheen tai lasten välillä, he valitsisivat lapset. Näiden naisten yhteisiä tuntoja oli, että he kokivat jääneensä jostain oleellisesti paitsi.

Mielestäni tämä tutkimus ja sen tulos heijastaa juuri oivallisesti nykynaisen mielialoja ja siihen liittyviä taustoja. Meillä on nyt sukupolvi noin 30-vuotiaita äitejä tai sinkkuja, joista on kasvatettu alusta lähtien tehosuorittajia ja kilpailijoita, menestyjiä, kiitettävien arvosanojen metsästäjiä, kuuden-seitsemän laudaturin ylioppilaiksi tähtääviä, kauniita, trimmattuja uratykkejä.

Sitten jossain vaiheessa ihminen ei jaksakaan tätä menoa. Tulee turtumus, väsymys, pelko, halu hypätä pois.

Kun se tulee murrosvaiheessa tai vähän sen jälkeen, nuorella naisella nykymenossa on seurauksena vaara alkaa oireilla jonkinlaisella syömishäiriöllä.Tämä buumi tuli jo vuosia sitten vyöryen paljolti sitä tuntemattoman hoitohenkilökunnan ja lama-Suomen syliin. Nyt muutaman vuoden ajan havaittavissa oleva uusi ilmiö on nuorten naisten uupuminen, masennus, runsas alkoholin käyttö, haluttomuus lasten tekoon ja edelleen yhä hälyttävämpänä vaikeus löytää äitiys.

On asioita, joita ei voikaan suorittaa, "ei osaa", sanoo tämä nuori suoriutujanainen. On asioita, joita voi vain löytää elämyksellisesti tunteen kautta, tunteen tasolla. Pitäisi kyetä pysähtymään ja tuntemaan eikä vaan suorittamaan senhetkistä elämää, elämäntilannetta. Tällaisia asioita ovat ihmissuhteet ja rakkaussuhteet, mitkä siinä murrosiän kynnyksellä koetaan usein uusina, pelottavina ja jännittävinä asioina. Niitä ei kuitenkaan voi hallita pelkästään tekemällä ja suorittamalla, vaan niissä liikutaankin tunne-elämän alueella. Parisuhde ja äitiys ovat juuri näitä asioita.

Nuori kunnollinen, kiltti, puurtamalla elämässään selviytymään oppinut ja kasvatettu nainen joutuu yllättäen huomaamaan, että elämä ei enää menekään suorittamalla. Että on olemassa muitakin sääntöjä. Jos nämä säännöt ovatkin hukassa, nuori nainen menettää elämänsä hallinnan tunteen. Ja sehän onkin kaikkein kauhistuttavinta tästä nuoresta naisesta, joka on tottunut nimenomaan hallitsemaan itsensä, ympäristönsä ja siten siis elämänsä.

Hän siis joutuu oppimaan asiat itse kuten joka ikinen ihminen joutuu elämässään tekemään.

Jotkut vaan oppii nopeammin ilman mitään ikäviä jälkiseurauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
40383/40624 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on irl jo sanottu useamman kerran, ettei ole mitään haluja tavata, niin pitäisi vähitellen uskoa se. Ei siihen auta valheet, naamiohuvit tai manipuloinnit pätkääkään. J:n porttari on ikuinen. Ja syyn hän tietää. Poliisiin on pakko ottaa yhteyttä, jos ei muutoin mene perille. Ja poliisille soitetaan, jos hän yrittää livenä lähestyä. Eipä sit muuta.

Kukaan ei ole sinulta lupia kysellytkään.

Vierailija
40384/40624 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sitten luoda toiselle valheellisia odotuksia? Onko sen toisen tunteilla mitään väliä?

Miten luodaan valheellisia odotuksia? Täällä on usein näitä vihjailuja, mutta eivät oikein avaudu. Sano jotain konkreettista!

Esimerkiksi flirttailemalla ja luomalla sellaisen ilmapiirin missä on kipinöitä ja kemiaa, olematta tosissaan, eli leikkimällä.

Sellainen satuttaa.

Flirttailu on ihan tavallista eikä sitä kuulukaan ottaa tosissaan. Kipinät ja kemiat oot kuvitellut itse.

Lakkaa vastuuttamasta muita sun omista tunteista. Kukaan ei ole sulle vastakaikua velkaa, vaikka kuinka olis flirttaillut ensin.

Vähän huonot sosiaaliset taidot osalla täällä.

Eri

Ymmärrän. En osaa kirjoittaen ilmaista asiaa niin että tulisin ymmärretyksi.

Jos et ollut paikalla niin et voi sanella mitä oli ja mitä tunsin.

Vierailija
40385/40624 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ihan varmaksi tiedä, paljonko hän tykkää musta.

Etkä haluakaan tietää.

Letkautteli paikalla, joka kommenttiin 😅

Voi tuntua letkautukselta, mutta minulle se on vain surullinen tosiasia.

Anteeks, tarkoitin tuota "etkä haluakaan tietää kommenttia". Sori sivusta ja anteeks sotkin 

Se oli minun kommenttini, ja koska asiat ovat, miten ovat, se on tosiasia. Ihminen voi jollakin tasolla haluta, mutta voi olla isompia asioita, jotka estävät sen. Silloin jokin muu halu on voimakkaampi. Olisi toivottavaa, että ei tehtäisi äkkinäisiä päätelmiä sivusta asioista, joiden luonteesta ei tiedä.

Hyvä toive viimeisessä lauseessa sulla. Miten sellaisten kanssa pitäisi menetellä jotka eivät esim vastaa asiallisesti kysyttäessä?

En tiedä. Jos jättää vastaamatta, se voi kertoa kömpelyydestä, pelosta tai siitä, että ei tiedä, mitä vastaisi. Syitä voi olla monia. Eri asia sitten, jos joku pommittaa kymmenin tai sadoin viestein. Itse vastaan aina.

Mä vastaan kerran ei kiitos ja sen jälkeen estän, jos ei usko ja alkaa jankutus. Nyt on työkaveri, jonka numeroa en voi estää ammatillisista syistä, mutta vien asian eteenpäin johdolle, jos vielä kerran tulee viesti. 
Sivusta

Kylläpä sinä jyrkästi rankaiset ihmistä joka näyttää tunteensa. Ei kiitos on aika lyhyt sanaen. Voisit höllätä pipoa ja sanoa muutaman torjuvan lauseen asiallisesti. Siten et toinen ymmärtää myös syyt miks ei. Hänen helpompi käsitellä adia. Ei jää jankkaamaan. Tuolla vähän provosoit kysymään et miks ei ?

Enköhän mä nyt muutakin kirjoita ihan tapauskohtaisesti, ei tuota pitänyt noin kirjaimellisesti ottaa. Se vain oli sen vastauksen sisältö lyhennettynä.

Eikä auta muuten jankuttamiseen tipan tippaa, vaikka miten nätisti asian esittää. 

Vaikutat hyvin jyrkältä ihmiseltä.

Miksi luulet että mua kiinnostaa sun mielipiteesi musta? 😅

Nimenomaan selkeästi torjunta tuleekin esittää, ettei toiselle jää siinä mitään toivoa. Täysin turhaan sä jäät jankuttamaan kenellekään tai inttämään syitä, et sä saa sillä sitä kiinnostumaan yhtään enempää. Usko kun sulle sanotaan, että kiitos mutta ei kiitos.

Vierailija
40386/40624 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tartten tipua.. voi vaikka nukkua mun vieressä antamatta mitään huomiota niin oon tyytyväinen.

Mitä jos tipu haluaisi sinut kokonaan? Ei mitään ketjusuhdetta vaan oikeesti ihoa iholle. Intohimoa, läheisyyttä, rakkautta, pitkiä keskusteluja, suudelmia, halauksia, arkea, asioiden jakamista, hassuttelua ja kaikkea mahdollista, mitä normaalielämään kuuluu? Mitä sanoisit siihen?

Hän varmaan osaa sitten kertoa halunsa. Sivusta.

Miksi selostaa taas jokaiseen viestiin? Onko tylsää??

Vierailija
40387/40624 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ihan varmaksi tiedä, paljonko hän tykkää musta.

Etkä haluakaan tietää.

Letkautteli paikalla, joka kommenttiin 😅

Voi tuntua letkautukselta, mutta minulle se on vain surullinen tosiasia.

Anteeks, tarkoitin tuota "etkä haluakaan tietää kommenttia". Sori sivusta ja anteeks sotkin 

Se oli minun kommenttini, ja koska asiat ovat, miten ovat, se on tosiasia. Ihminen voi jollakin tasolla haluta, mutta voi olla isompia asioita, jotka estävät sen. Silloin jokin muu halu on voimakkaampi. Olisi toivottavaa, että ei tehtäisi äkkinäisiä päätelmiä sivusta asioista, joiden luonteesta ei tiedä.

Hyvä toive viimeisessä lauseessa sulla. Miten sellaisten kanssa pitäisi menetellä jotka eivät esim vastaa asiallisesti kysyttäessä?

En tiedä. Jos jättää vastaamatta, se voi kertoa kömpelyydestä, pelosta tai siitä, että ei tiedä, mitä vastaisi. Syitä voi olla monia. Eri asia sitten, jos joku pommittaa kymmenin tai sadoin viestein. Itse vastaan aina.

Mä vastaan kerran ei kiitos ja sen jälkeen estän, jos ei usko ja alkaa jankutus. Nyt on työkaveri, jonka numeroa en voi estää ammatillisista syistä, mutta vien asian eteenpäin johdolle, jos vielä kerran tulee viesti. 
Sivusta

Kylläpä sinä jyrkästi rankaiset ihmistä joka näyttää tunteensa. Ei kiitos on aika lyhyt sanaen. Voisit höllätä pipoa ja sanoa muutaman torjuvan lauseen asiallisesti. Siten et toinen ymmärtää myös syyt miks ei. Hänen helpompi käsitellä adia. Ei jää jankkaamaan. Tuolla vähän provosoit kysymään et miks ei ?

Enköhän mä nyt muutakin kirjoita ihan tapauskohtaisesti, ei tuota pitänyt noin kirjaimellisesti ottaa. Se vain oli sen vastauksen sisältö lyhennettynä.

Eikä auta muuten jankuttamiseen tipan tippaa, vaikka miten nätisti asian esittää. 

Vaikutat hyvin jyrkältä ihmiseltä.

Miksi luulet että mua kiinnostaa sun mielipiteesi musta? 😅

Nimenomaan selkeästi torjunta tuleekin esittää, ettei toiselle jää siinä mitään toivoa. Täysin turhaan sä jäät jankuttamaan kenellekään tai inttämään syitä, et sä saa sillä sitä kiinnostumaan yhtään enempää. Usko kun sulle sanotaan, että kiitos mutta ei kiitos.

Kiitos. Sivusta

Vierailija
40388/40624 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tipu voisi kuorsata, mitä siihen sanoisit?

Vierailija
40389/40624 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille mies on hyvä ja luontainen esimies.

Vierailija
40390/40624 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku sanoisi selvällä suomella henkilökohtaisesti: "Haluan jakaa elämäni kanssasi" ja sitten käyttäytyisi päinvastoin, se olisi mielestäni valheellisten odotusten luomista. Tai "haluan viettää kanssasi aikaa jatkossakin" ja sitten kuitenkaan ei tekisi mitään sen eteen. Jos noin joku toimii, ei kyllä ole kaipauksen arvoinen.

Tarina ei kerro mitä kaikkea on tapahtunut siinä välissä. Osapuoli jolle nuo sanottu on voinut itse käytöksellään tyriä kaiken. 

Toki, mieli voi aina muuttua. Siihen on kaikilla oikeus. Mutta jos ei ole edes mitään luvattu, niin ei voi syyllistää toista omista odotuksistaan. 

Vierailija
40391/40624 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä päivänä lähdette?

Tiistaina

Vierailija
40392/40624 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sitten luoda toiselle valheellisia odotuksia? Onko sen toisen tunteilla mitään väliä?

Miten luodaan valheellisia odotuksia? Täällä on usein näitä vihjailuja, mutta eivät oikein avaudu. Sano jotain konkreettista!

Esimerkiksi flirttailemalla ja luomalla sellaisen ilmapiirin missä on kipinöitä ja kemiaa, olematta tosissaan, eli leikkimällä.

Sellainen satuttaa.

Sivusta kysyn: mitä kaivattu on sulle tehnyt? onko ollut pelkkää flirttailla vai onko ollut myös konkreettisia tekoja kuten treffi-ehdotuksia? Kysellyt sun elämästä? 

Vierailija
40393/40624 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tipu voisi kuorsata, mitä siihen sanoisit?

Laittaisin yöpaidan selkään kiinni sellasen pallon ettei pysty nukkumaan selällään, jolloin ei kuorsaa😊😀. No ei, mut sit nukkuisin ite viereisessä huoneessa, koska herkkäunisena en sais nukuttua muuten.

Vierailija
40394/40624 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet käyttänyt rakkauttani kuin kaurahiutaleita.

Vierailija
40395/40624 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille mies on hyvä ja luontainen esimies.

Esihenkilöt on yleensä ainakin meillä olleet naisia. Ilmeisesti vois ajatella, ettei naisille hyviä miehiä sit ole kovin paljoa, kerta eivät esihenkilöiksikään kelpaa. 

Vierailija
40396/40624 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii? 😋

Vierailija
40397/40624 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen, että naisen itsenäistymiskehitys on aivan kesken ja menossa osittain väärään suuntaan. Oman ominaislaadun löytäminen ja sen arvostaminen, tämä omien arvojen löytyminen oman ajattelun ja kokemuksen tuloksena pitäisi ehdottomasti olla se naisen tie ja suunta aivan kuten se on murrosiänkin kehityksessä. Se tie vie kohti itsenäisyyttä ja oman arvon löytämistä ja oman arvonsa vaatimista ympäristöltä.

Vierailija
40398/40624 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen satuttaa.

Aina halki maailmansivu ihmiset on tuollaista tehneet. Se on leikkiä ja iloa, kepeätä sellaista. Älä ota liian vakavasti, ne leikit on erikseen.

Vierailija
40399/40624 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän varmaan osaa sitten kertoa halunsa. Sivusta.

Niin, se oikea. Kertoo jos on tarvetta kertoa.

Vierailija
40400/40624 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

👀Syön just kaurapuuroa, kuka mua vakoilee telepaattisesti 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän