Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua säälittää ihmiset jotka vaihtavat autonrenkaita jossain kotipihalla tai pisolla parkkipaikalla.

Vierailija
10.11.2025 |

Miksi eivät vaihda niitä liikkeessä?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin etu kun itse vaihtaa on se, että saa vaihtaa just silloin kun siltä tuntuu eikä tarvii varata aikaa etukäteen. Ja kun säilöö ne renkaat omassa varastossa ei tartte ihmetellä missä ne on jos rengashotla menee vaikka konkurssiin.  

Vierailija
22/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksaa liikkeelle jostakin, jonka voi tehdä itse, ilmaiseksi, ilman aikatauluja ja ihan yhtä hyvin?

Ihailen niitä miehiä, jotka vaihtavat itse renkaat. Vaihtaisin itse meidän auton renkaat, mutta puolisoni vie aina liikkeeseen heti kun alan suunnitella vaihtoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hävettää ihminen joka käyttää sanaa pisolla ainoassa paikassa jossa kielioppi on tarkistettava kahteen kertaan.

Vierailija
24/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästävät sillä rahaa. Jos reissussa puhkeaa kumi, on hyvä hallita renkaanvaihto.

Uusissa autoissa ei ole ollut vararenkaita mukana enää vuosiin..

Se tietää hinurille töitä. Paikkapullo ei sitä ratkaise, eihän niissä riitä edes paine renkaan täyttämiseen ja jos reikä on iso ei siitä ole hyötyä.

Vierailija
25/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kontrollointiyrityksesi ei oikein pure ap..

Vierailija
26/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin meidän pihalla, jos osaisin. Niinpä mies vaihtaa autooni renkaat ja kaiken lisäksi tykkää vaihtaa. Mitäs sellaiselle pitäisi sanoa? Sääli ei ihan toimisi hänen kohdallaan

Vierailija
27/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua säälittää myös ihmisjoukot jotka syövät makaroonilaatikkoa.

Vierailija
28/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tehdä mitään itse kun voi vaan maata

Sillä on työllistävä vaikutus ja Suomen talous nousee kun käytät palveluita. Rengasliike palkkaa lisää kausityöntekijöitä jotka saavat palkkaa ja voivat ostaa tavaroita/palveluita mikä taas työllistää ja vähentää työttömyyttä. 

Vierailija
29/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomuus on nostettu hyveeksi. Eläköön kädettömyys!

Miksi ihmiset siivoavat kotejaan? Miksi eivät palkkaa siivoojia?

Miksi ihmiset pesevät itse astiansa ja vaatteensa?

Miksi ihmiset tekevät itse ruokaa, edes keittävät kahvia, nämähän voi ostaa?

Miksi ihmiset ajavat itse autoa, kun voisivat käyttää aina taksia?

Säälittää ihmiset jotka kykenevät johonkin, esimerkiksi sitomaan kenkiensä nauhat.

Vierailija
30/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaiden vaihtoon meni 20min kotona. Ärsyttääkö, kun sulla ei ole edes tilaa renkaiden säilytykseen, meilläpä on tuolla 40m2 lämpimässä tallissa. 

Ärsyttääkö, saadaan kotipihassa ilmakin renkaisiin menemättä huoltsikalle. Kuka muka on niin köyhä ettei omista sellaisia laitteita, joku surkea kerrostaloasukki vai?? 

Vierailija
31/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mittä järkeä kun vaimo vaihtaa renkaat kiva ikkunasta katsella kun pyllistele pihalla renkaiden kanssa äheltäessä. 

Vierailija
32/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset renkaat vain painaa jo niin paljon ettei huvita nostella edestakaisin autoon.

Vierailija
33/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua säälittää ihmiset jotka ajavat autoa 

Minua taas ihmiset, joilla on auto ja vaihdettavat renkaat liikkeessä. Mikseivät kulje taksilla, niissä on aina sopivat renkaat.

Vierailija
34/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa voisi säälittää rahoillaan elvistelevät kädettömät jotka vaihdattaa renkaat aina liikkeessä, mutta sitten jos tuleekin konkurssi tai robotti tai tekoäly vie työpaikan, ja rahantulo loppuu, sitten onkin sormi suussa kun ei olekaan niitä rahaa säästäviä käytännön taitoja opeteltuna...

Vierailija
35/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sulla typerät ongelmat, ihanko oikein säälittää ihmiset, jotka osaavat itse vaihtaa renkaansa?! Joka vuosi talvi yllättää suomalaiset ja siinä sitten ihmettelet kun et saakaan sitä vaihtoaikaa heti, vaan pahimmillaan joudut odottaa viikkoja, kun kaikki haluaa vaihdattaa samaan aikaan. Samalla naapuri vaihtaa sujuvasti omat renkaansa omassa pihassa silloin kun hänelle sopii.  

Vierailija
36/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä sinua siinä säälittää?

Olen vaihtanut usein talvi- ja kesärenkaita omalla pihalla, mutta nyt olemme miehen kanssa niin kipeitä, että oli pakko tilata rengasliikkeeseen aika. Ei siinä mitään säälimistä ole, jos ihminen on hyvässä kunnossa ja osaa homman. Nyt voit sääliä minuakin, kun on selkä tosi huonona. 

Terv. N65

Vierailija
37/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin renkaat jälleen kerran kotipihassa. Hommaan meni hieman alle puolituntia. Naapurin boomeri tuli juttelemaan, valitteli että rengasliikkeeseen on viikon jono. Tämä kiteyttää mielestäni hyvin miksi vaihdan renkaat itse.

Vierailija
38/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto nostimelle, renkaat alle. Oikein mukavaa puuhaa isänpäivänä kahden teinipojan kanssa. Tuli samalla jutusteltua kaikenlaista eikä kukaan nysvännyt puhelimen kanssa.

Vierailija
39/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästävät sillä rahaa. Jos reissussa puhkeaa kumi, on hyvä hallita renkaanvaihto.

Siinähän säästää sekä aikaa, että rahaa.

Renkaat saa alle juuri silloin kun itse haluaa. Lisäksi renkaat vaihtaa alle n.10 kertaa siinä ajassa kun ajaa rengasliikkeeseen, odottaa vaihdon ja ajaa takaisin kotiin.

Ja kaikista parasta on tietenkin se, että ei tarvitse joko varmuuden vuoksi vaihdattaa 1-2kk etukäteen renkaita tai juuttua jonon perälle ajanvarauksessa ja odottaa liukkaiden alettua viikko-pari ennen kuin saa renkaat alle.

Tietenkin kaikilla ei liikkeet niin kaukana ole ja jos samaan matkaan saa muitakin asioita hoideltua, ei koko matka-aikaa voi laskea pelkälle renkaanvaihdolle, mutta kuitenkin.

Vierailija
40/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin vaihtaisin, ellei renkaiden fyysinen koko tekisi siitä turhan vaikeaa. Pienehköissä renkaissa vaihtamiseen kului 30-40 minuuttia. Siinä ajassa ei ajeta liikkeeseen, odotella vaihtoa ja ajeta takaisin kotiin.

Maasturin 32" renkaat vaihtuu alle 20 minuutissa omassa autotallissa. Roteva tunkki ja pulttipyssy välineinä. Vanteetkin pesee painepesurilla tuohon aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi