Kauniita ja mukavia muistoja tai kertomuksia isistä isänpäivän kunniaksi.
Kommentit (18)
Muistan kun kesäisin kävimme papan kanssa ongella. Olin pieni ja sain paljon pieniä kaloja. Pappa oli iso ja sai isoja kaloja, mutta vähemmän. Pappa sanoi, että kalat menivät silloin tasan.
Yhdestäkään miehestä ei voi sanoa mitään kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi pilata hyvää keskustelua.
Isällä oli parta joka kutitti mukavasti poskea kun halattiin.
Aurinkoiset päivät mökillä ja limpparin juontia isän kanssa laiturilla.
Isi otti syliin ja luki meille ääneen kirjoja. Rakkauteni lukemiseen on säilynyt siitä jo vuosikymmeniä.
vaimo syntti meidän esikoisen parituntia sit, ei pentu edes korttia pistäny, katkaisenko välit.🤔
Isä ei huutanut koskaan. Yritti aina muuten. Herätti siksi kunnioitusta.
Isä oli perheen ainoa elättäjä. Isä oikeastaan tappoi itsensä työllä ja kuoli melko nuorena. Tätä en näkisi toki positiivisena, mutta hän ei osannut olla muutenkaan. Itse olen lähinnä laiskuri, liekö johtuuko tuosta. En tosin ole isäkään, onneksi.
Vasta nyt aikuisena olen tajunnut kuinka korkealaatuinen, fiksu, ovela ja mukava tyyppi isäni olikaan. Kiitos kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Piä nyt naukumaija se pääs kii
Vierailija kirjoitti:
vaimo syntti meidän esikoisen parituntia sit, ei pentu edes korttia pistäny, katkaisenko välit.🤔
Voit mennä naisvihasi kanssa muualle.
Isällä lensi kerran silmälasit pieneen uima-altaaseen kotona ja isä lensi perässä, kun kurkotti sinne. Ja pääsi pois altaasta lopulta.
Pidin lapsena isääni komeana ja vahvana. Ja kyllähän hän sitä olikin.
Huomaa jo ensimmäisistä vastauksista miten isät ottavat roolinsa: isyys on lähinnä kivaa vapaa-ajanviettoa silloin, kun huvittaa, ja se varsinaisen vanhemmuus on ulkoistettu äidille, koska pitäähän miehen saada tehdä uraa ja kuluttaa rahansa ensisijaisesti itseensä
Ei ole, mutta huonoja muistoja on ja paljon.
Isäni on ihana ja huolehtiva, laittaa hyvää ruokaa, hoitaa kotia ja puutarhaa, auttaa, jos tarvitsen jotain apua, lapsenakin vietti minun kanssani paljon aikaa, vei luontoretkille ja kalaan, nikkaroi ja puuhaili kanssani keittiössä, jutteli ja ymmärsi. Paras isä. <3
Isäni oli etäinen ja akateeminen. Juhlittikin. Emme asuneet samassa taloudessa, mutta ehkä juuri tämä etäisyys teki hänestä kiehtovan ja mielenkiintoisen kun ei tarvinnut jakaa tavallista arkea hänen kanssaan.
Mulla on paljon sisaria kun iskä on ollut niin ahkera.