Passi vai henkilökortti?
Kommentit (34)
Jos ne ottaa yhtaikaa, säästää vähän rahaa. Toisaalta: vanhenevat myös yhtaikaa.
Muutaman vuoden päästä passin voimassaolo pitenee 10 vuoteen. Mites henkilökortti?
Hain itse juuri uuden passin. Henkilökorttia en ole koskaan omistanut. Kotimainen ajokortti on edelleen ihan toimiva muutenkin kuin ajolupana.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne ottaa yhtaikaa, säästää vähän rahaa. Toisaalta: vanhenevat myös yhtaikaa.
Muutaman vuoden päästä passin voimassaolo pitenee 10 vuoteen. Mites henkilökortti?
Hain itse juuri uuden passin. Henkilökorttia en ole koskaan omistanut. Kotimainen ajokortti on edelleen ihan toimiva muutenkin kuin ajolupana.
Saman verran pitenee molemmat tietysti. Minulla molemmat henkilökortti ja passi, mutta noin puolen vuoden välein välein otettuna ja samalla koodilla/kuvalla niin ne ei vanhene samaan aikaan.
Minne olet menossa kun tyhmiä kyselet, passilla pääset niihin maihin jonne et todellakaan halua matkustaa, luulisi henkkareiden riittävän läskin ruskistamiseen aurinkorannoilla.
Uusin aina molemmat samaan aikaan ja samalla valokuvalla. Henkkarista saa 8€ alennuksen kun ottaa sen samaan aikaan passin kanssa. Henkkari kulkee aina mukana, passi siiten mukaan kaukomaille.
Hommasin viisumin venäjälle huomenna teen raja-aitaan reiän.
Vierailija kirjoitti:
Ei kelvannut ajokortti pankissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu pankista, minun miehellä kelpas edelleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten passi voi maksaa 10€ vähemmän kuin henkilökortti? Luulisi että olisi juuri päinvastoin.
Näin olikin aiemmin. Ihmiset ottivat mieluummin henkilökortin johon ei tarvinnut aiemmin sormenjälkiä.
Nykyään molempiin tarvitaan sormenjäljet. Paitsi jos olet rikollinen tai maahanmuuttaja. Heidän ei tarvitse antaa sormenjälkiä.
Totta. Sormenjälkiä ei heiltä oteta koska henkilökortti ei ole näissä tapauksissa matkustusasiakirja.
Vierailija kirjoitti:
Passi toimii myös henkilökorttina, mutta henkilökortti ei toimi passina.
Henkilökortissa on qr- tai viivakoodi, passissa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ajokortti on todistus ajo-oikeudesta, mutta se ei ole henkilöllisyystodistus
Vierailija kirjoitti:
Passi toimii myös henkilökorttina, mutta henkilökortti ei toimi passina.
Henkilökortti toimii myös matkustusasiakirjana rajoitetulla alueella. Eli käytännössä Euroopan alueella ja ehkä jossain muuallakin.
Näin olikin aiemmin. Ihmiset ottivat mieluummin henkilökortin johon ei tarvinnut aiemmin sormenjälkiä.
Nykyään molempiin tarvitaan sormenjäljet. Paitsi jos olet rikollinen tai maahanmuuttaja. Heidän ei tarvitse antaa sormenjälkiä.