Mykkäkoulua pitävät ihmiset
Mykkäkoulua pitävät ihmiset ovat henkisesti epäkypsiä eivätkä he eivät osaa käsitellä tunteitaan rakentavasti. Tällainen käytös on henkistä väkivaltaa ja tällaisia kumppaneita kannattaa välttää kuin ruttoa.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkouluilijat, miksi pidätte mykkäkoulua ettekä puhu siitä mikä teidä mieltä painaa?
Jotku tarvii hiljaisuutta asioiden käsittelyyn eikä se ole mitään kouluttamista. Joskus on parempi olla hiljaa kuin raivoissaan saattaisi sanoa jotain mitä ei oikeasti tarkoita.
Narsistit toki haluaa väkisin keskustella ja kaivaa tunteet esiin vaikka toinen ei ole valmis.
Mutta miksi mielestäsi on vain ääripäät: joko hirveä huutaminen ja toisen haukkuminen tai sitten totaalinen mykkäkoulu? Eikö mielestäsi voisi olla jotain välimaastoa, jossa eriävistä mielipiteistä keskustellaan asiallisesti ilman sen suurempaa draamaa?
Missä sanoin, että on vain nuo ääripäät? Totesin vain, että se toisen hiljaisuus ei ole aina mitään kouluttamista.
Jotku taas sitten draamailee siitä hiljaisuudesta, eikä kestä erilaista käytöstä.
Niinpä. Kyllä sellainen hiljaisuus on ihan rakentavaa, että ensin sanoo mistä asia puristaa ja sitten ottaa miettimistaukoa ja odottaa että se tunnekuohun vallassa oleva puoliso rauhoittuisi tilaan jossa kykenee myös keskustelemaan rauhallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän mykkäkoulua aina, en puhu niiden ihmisten kanssa joita vihaan eli niiden ihmisten kanssa jotka kohtelevat minua tai muita ihmisiä huonosti.
Miksi minun pitäisi puhua ihmisten kanssa jotka ovat tolloja? Koittakaa nyt vaan ymmärtää että ihmiset ovat ilkeitä,itsekkäitä,huijareita ja paskanpuhujia. Miksi sellaisten ihmisten kanssa puhuisi tai olisin missään tekemisissä?
M34
Moni pitää mykkäkoulua myös parisuhteessa. Minä ihmettelen, miksi ylipäätän olla sellaisen ihmisen kanssa yhdessä, jonka kanssa asioita ei pysty ratkaisemaan rauhallisesti. Toki on hyvä välttää ihmisiä, jotka ovat energiavampyyreja, mutta mykkäkoulu ei myöskään toimi esim. silloin, kun työpaikalla joudut tekemään yhteistyötä henkilön kanssa, josta et pidä. Silloin on osattava hoitaa työasiat asiallisesti, vaikka kuinka vihaisi toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkouluilijat, miksi pidätte mykkäkoulua ettekä puhu siitä mikä teidä mieltä painaa?
Jotku tarvii hiljaisuutta asioiden käsittelyyn eikä se ole mitään kouluttamista. Joskus on parempi olla hiljaa kuin raivoissaan saattaisi sanoa jotain mitä ei oikeasti tarkoita.
Narsistit toki haluaa väkisin keskustella ja kaivaa tunteet esiin vaikka toinen ei ole valmis.
Tuolloinkin voi sille toiselle osapuolelle sanoa, että hei tarvitsen nyt pari tuntia itsekseni asian käsittelyyn. Se taas, että mökötetään päivätolkulla nimenomaan tarkoittaa, että se mykkä osapuoli ei osaa käsitellä tunteitaan rakentavasti.
Lapsuudessani kotona saattoi olla monen viikon mykkäkoulu.
Se on kyllä aika hukkaan heitettyä aikaa. Miten se lähti purkautumaan?
Niinpä. Kyllä sellainen hiljaisuus on ihan rakentavaa, että ensin sanoo mistä asia puristaa ja sitten ottaa miettimistaukoa ja odottaa että se tunnekuohun vallassa oleva puoliso rauhoittuisi tilaan jossa kykenee myös keskustelemaan rauhallisesti.
Tuo on ihan fiksua, että menee vaikka lenkille tai toiseen huoneeseen hetkeksi rauhoittumaan, mutta se että jatketaan sitä puhumattomuutta päivä tai jopa viikkotolkulla on kyllä jo todella haitallista sille parisuhteelle ja merkki siitä, että tunteiden käsittelyssä ja keskustelutaidoissa on pahoja ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän mykkäkoulua aina, en puhu niiden ihmisten kanssa joita vihaan eli niiden ihmisten kanssa jotka kohtelevat minua tai muita ihmisiä huonosti.
Miksi minun pitäisi puhua ihmisten kanssa jotka ovat tolloja? Koittakaa nyt vaan ymmärtää että ihmiset ovat ilkeitä,itsekkäitä,huijareita ja paskanpuhujia. Miksi sellaisten ihmisten kanssa puhuisi tai olisin missään tekemisissä?
M34
Moni pitää mykkäkoulua myös parisuhteessa. Minä ihmettelen, miksi ylipäätän olla sellaisen ihmisen kanssa yhdessä, jonka kanssa asioita ei pysty ratkaisemaan rauhallisesti. Toki on hyvä välttää ihmisiä, jotka ovat energiavampyyreja, mutta mykkäkoulu ei myöskään toimi esim. silloin, kun työpaikalla joudut tekemään yhteistyötä henkilön kanssa, josta et pidä. Silloin on osattava hoitaa työasiat asiallisesti, vaikka kuinka vihaisi toista.
Kaikissa ihmissuhteissa on puolensa. Eivät kaikki kykene juuri siinä hetkessä ratkomaan vaikeita asioita. Yksi huutaa, ja toinen hiljenee. Hiljenevä ei ainakaan sano verisesti loukkaavia asioita, joita joutuu sitten jälkeenpäin selittämään.
Olennaista olisi, että asiaan voi palata rakentavasti myöhemmin, ja että siihen myös palataan. Muutenkin kuin tekstiviestillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M34
Moni pitää mykkäkoulua myös parisuhteessa. Minä ihmettelen, miksi ylipäätän olla sellaisen ihmisen kanssa yhdessä, jonka kanssa asioita ei pysty ratkaisemaan rauhallisesti. Toki on hyvä välttää ihmisiä, jotka ovat energiavampyyreja, mutta mykkäkoulu ei myöskään toimi esim. silloin, kun työpaikalla joudut tekemään yhteistyötä henkilön kanssa, josta et pidä. Silloin on osattava hoitaa työasiat asiallisesti, vaikka k
Kaikissa ihmissuhteissa on puolensa. Eivät kaikki kykene juuri siinä hetkessä ratkomaan vaikeita asioita. Yksi huutaa, ja toinen hiljenee. Hiljenevä ei ainakaan sano verisesti loukkaavia asioita, joita joutuu sitten jälkeenpäin selittämään.
Olennaista olisi, että asiaan voi palata rakentavasti myöhemmin, ja että siihen myös palataan. Muutenkin kuin tekstiviestillä.
Mutta jos ei kykene ratkomaan asioita muuten kuin huutamalla tai mykkäkoululla, se on merkki siitä, että tunteiden käsittelyssä on jotain ongelmaa. Fiksumpaa olisi pohtia, miksi riitatilanteissa toimii aina näin, ja pyrkiä aktiivisesti muuttamaan sitä omaa käytöstään sen sijaan, että vain todetaan, että 'mä nyt vaan olen tämmöinen.'
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulu alkaa, kun on yritetty keskustella, mutta toinen tekee siitä omalla lapsellisuudellaan mahdottomaksi. Mykkäkoulun aikana tehdään ne omat ratkaisut, joista todennäköisin on ero.
Mykäksihän se vetää, jos on toistuvasti käyty samansisältöinen vakava keskustelu, mutta aina palataan samaan lähtöpisteeseen.
Eli kun on näitä parisuhteen iäisyysaiheita, joissa ollaan puolin ja toisin tyytymättömiä, ja sitten lupaillaan kaikenlaista mutta lupaukset eivät pidä.
Mitä siihen voi enää sanoa? Kulkee musta pilvi pään päällä ja miettii, että mitkä ne olivatkaan ne syyt jäädä kun tämäkään ei toimi.
Jos ystävä läheinenkin jatkaa puhumatonta olemistaan vuositolkulla, hän ei lopulta merkitse enää mitään. Hän on kuollut minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M34
Moni pitää mykkäkoulua myös parisuhteessa. Minä ihmettelen, miksi ylipäätän olla sellaisen ihmisen kanssa yhdessä, jonka kanssa asioita ei pysty ratkaisemaan rauhallisesti. Toki on hyvä välttää ihmisiä, jotka ovat energiavampyyreja, mutta mykkäkoulu ei myöskään toimi esim. silloin, kun työpaikalla joudut tekemään yhteistyötä henkilön kanssa, josta et pidä. Silloin
Mutta jos ei kykene ratkomaan asioita muuten kuin huutamalla tai mykkäkoululla, se on merkki siitä, että tunteiden käsittelyssä on jotain ongelmaa. Fiksumpaa olisi pohtia, miksi riitatilanteissa toimii aina näin, ja pyrkiä aktiivisesti muuttamaan sitä omaa käytöstään sen sijaan, että vain todetaan, että 'mä nyt vaan olen tämmöinen.'
Ilman muuta. Mikä tahansa on fiksumpaa kuin raivoamisen ja mykkäkoulun yhdistelmä. Siinä on huono dynamiikka, jota pitäisi yrittää muuttaa.
Lähinnä kyseenalaistin sen, että onko tuo rauhallisemman osapuolen vaikeneminen varsinaisesti mykkäkoulua, vai kenties tapa reagoida kun keskustelu ei ole toisen huutamisen vuoksi mahdollista. Eihän siitä tule mitään, että molemmat huutavat ja raivoavat. Tai että toinen huutaa ja toinen yrittää keskustella.
Ymmärtänet pointin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulu alkaa, kun on yritetty keskustella, mutta toinen tekee siitä omalla lapsellisuudellaan mahdottomaksi. Mykkäkoulun aikana tehdään ne omat ratkaisut, joista todennäköisin on ero.
Mykäksihän se vetää, jos on toistuvasti käyty samansisältöinen vakava keskustelu, mutta aina palataan samaan lähtöpisteeseen.
Eli kun on näitä parisuhteen iäisyysaiheita, joissa ollaan puolin ja toisin tyytymättömiä, ja sitten lupaillaan kaikenlaista mutta lupaukset eivät pidä.
Mitä siihen voi enää sanoa? Kulkee musta pilvi pään päällä ja miettii, että mitkä ne olivatkaan ne syyt jäädä kun tämäkään ei toimi.
Mutta miksi sitten pysyä tuollaisessa parisuhteessa, jossa ei saada vakavia ongelmia ratkaistua eikä asioista pystytä keskustelemaan ja sopimaan rauhallisesti kompromissia?
Vierailija kirjoitti:
Jos ystävä läheinenkin jatkaa puhumatonta olemistaan vuositolkulla, hän ei lopulta merkitse enää mitään. Hän on kuollut minulle.
No eiköhän tuo tarkoita aika lailla samaa sen ystävänkin puolelta. Ei ehkä yhtä dramaattisesti (kuollut), mutta siis hän ei pidä sinua enää ystävänään.
Meillä riidat riidellään ja sovitaan ja kaikki on taas hyvin. Puoliso vain ei huomaa, että minä en enää puhu hänelle kuin vastatakseni kysymyksiin. Kyse ei ole mykkäkoulusta, riitahan on saatettu loppuun. Kyse on oman ajan ottamisesta itselle ja ajatuksille.
Jonain päivänä puoliso ihmettelee, miksi haluan erota, meillähän on kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M34
Moni pitää mykkäkoulua myös parisuhteessa. Minä ihmettelen, miksi ylipäätän olla sellaisen ihmisen kanssa yhdessä, jonka kanssa asioita ei pysty ratkaisemaan rauhallisesti. Toki on hyvä välttää ihmisiä, jotka ovat energiavampyyreja, mutta mykkäkoulu ei myöskään toimi esim. silloin, kun työpaikalla joudut tekemään yht
Ilman muuta. Mikä tahansa on fiksumpaa kuin raivoamisen ja mykkäkoulun yhdistelmä. Siinä on huono dynamiikka, jota pitäisi yrittää muuttaa.
Lähinnä kyseenalaistin sen, että onko tuo rauhallisemman osapuolen vaikeneminen varsinaisesti mykkäkoulua, vai kenties tapa reagoida kun keskustelu ei ole toisen huutamisen vuoksi mahdollista. Eihän siitä tule mitään, että molemmat huutavat ja raivoavat. Tai että toinen huutaa ja toinen yrittää keskustella.
Ymmärtänet pointin?
Niin onhan se totta, että huutavan osapuolen kanssa ei keskustelu onnistu, mutta silloin kyllä itse ainaki miettisin, että miksi ylipäätään olen missään tekemisissä tämmöisen ihmisen kanssa, joka vain huutaa ja raivoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi sitten pysyä tuollaisessa parisuhteessa, jossa ei saada vakavia ongelmia ratkaistua eikä asioista pystytä keskustelemaan ja sopimaan rauhallises
Jokaisella on varmasti syynsä. Ehkä on jossain määrin uskoa ja luottamusta siihen, että asioita voi ratkoa kun on välittämistä. Ehkä toinen osapuoli lupaa yrittää, ja ehkä jopa yrittääkin. Ehkä näitä iäisyyskysymyksiä ei pidä ratkaisevan vakavina, tai niitä on huomattavasti vähemmän kuin hyviä asioita. Ehkä niistä on voitu aiemmin sopia, mutta sopimukset ovat sittemmin osoittautuneet toimimattomiksi ja niitä pitäisi sopia uudestaan.
Liitossa molemmat ihmiset kuitenkin muuttuvat jatkuvasti. Jotkut kasvavat ja jotkut tulevat kärsimättömämmiksi. Tulee vaiheita, kuten viidenkympin villitys, eläkkeelle jäämisen uudet roolit, sairaus, työttömyys, impotenssi tai vaihdevuodet. Voikin olla, että asioiden painoarvot muuttuvat. Se, mikä ei ole ennen häirinnyt, tuntuu nyt valtavalta. Ja toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M34
Moni pitää mykkäkoulua myös parisuhteessa. Minä ihmettelen, miksi ylipäätän olla sellaisen ihmisen kanssa yhdessä, jonka kanssa asioita ei pysty ratkaisemaan rauhallisesti. Toki on hyvä välttää ihmisiä, jotka ovat energiavampyyreja, mutta mykkäkoulu ei myöskään toimi e
Niin onhan se totta, että huutavan osapuolen kanssa ei keskustelu onnistu, mutta silloin kyllä itse ainaki miettisin, että miksi ylipäätään olen missään tekemisissä tämmöisen ihmisen kanssa, joka vain huutaa ja raivoaa.
Aika harva ihminen 'vain' huutaa ja raivoaa. Mutta olet oikeassa, sellainen ihminen on rasittava, jonka ensimmäinen lähtö erimielisyyteen on estoton päästely. Tämäkin vaihtelee ihmisen tilanteen ja stressin mukaan. Moni tälläinen jopa hakemalla hakee konfliktia, että pääsisi purkautumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mykkinä mököttävät loukkaantujat ovat perseestä. Hyh.
Ja sinä loukkaannut jonkun hiljaisuudesta. Lol.
Suutut kun et saa jotakin käyttäytymään (puhumaan) haluamallasi tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi sitten pysyä tuollaisessa parisuhteessa, jossa ei saada vakavia ongelmia ratkaistua eikä asioista pystytä keskustelemaan ja sopimaan rauhallises
Jokaisella on omat syynsä. Sitten on niitä, jotka ymmärtävät, mikä mykkäkouluista on se, jolloin erojärjestelyt alkavat.
Ei kyllä hermot kestäisi mykkäkoululaista. Se suhde kaatuisi siihen.
Lapsuudessani kotona saattoi olla monen viikon mykkäkoulu.