Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mykkäkoulua pitävät ihmiset

Vierailija
09.11.2025 |

Mykkäkoulua pitävät ihmiset ovat henkisesti epäkypsiä eivätkä he eivät osaa käsitellä tunteitaan rakentavasti. Tällainen käytös on henkistä väkivaltaa ja tällaisia kumppaneita kannattaa välttää kuin ruttoa.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kertoi olleensa viikon puhumatta. Ihan sairasta menoa. 

Vierailija
62/67 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että voi tarvita riidasta taukoa jäsennelläkseen ajatuksia tjv, mutta miksi silloin ei voi vastata arkisiin asioihin, jos toinen kysyy, että tuonko kaupasta jotain tai missä auton avaimet on? Miksi totaali mykkyys, kun kuitenkin pystyy puhumaan muiden kanssa? Pahimmillaan mykkäkoululauset käyttävät jopa lapsiaan tulkkeina, mikä on hirveää lapsia kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/67 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä hermot kestäisi mykkäkoululaista. Se suhde kaatuisi siihen. 

Meillä eksä yritti ottaa mykkäkoulun osaksi riitelyä. Minä vihelsin pelin poikki kun heti huomasin kuinka rikkovaa se on. 

Parisuhdeterapiassa sitten opimme rakentavammat tavat riidellä ja selvittää suhteen kipukohtia. Ilman sitä olisimme todennäköisesti eronneet viitisen vuotta nykyistä aiemmin eli suhteelle olisi tullut kestoksi noin 20 vuotta.

M60

Vierailija
64/67 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen mykkäkouluilija täällä. Se on opittu tapa. Jos et osaa käsitellä tunteita muuten niin et silloin vaan osaa. Se on yhtä vaikeaa kuin olisit koko elämäsi kävellyt eteenpäin ja yhtäkkiä sanotaan että noin ei saa tehdä sun pitää kävellä peruuttamalla. Tyyliin.

Se on todella todella vaikeaa aikuisena lähteä muuttamaan sitä tapaa mutta onnistuu jos jaksaa itse aina muistaa ja ruahoittua ja puoliso on sellainen kuka ymmärtää ja antaa tilaa.

Itsellä eka puoliso ei ymmärtänyt, haukkui vaan muiden kuullen että olen lapsellinen vaikka olin puhunut hänelle että itseäkin häiritsee oma mykkäkoulu, mutten osaa tehdä mitään kun se tulee. Hän vaan nolasi minut aina ja sekös laittoo suun enemmän umpeen. Sitten tuli puoliso joka kertoi miten pahalle se todella tuntuu ja sovittiin että jos tulee tilanne että suutun, hän antaa tilaa, ei painosta, ja minä teen kaikkeni kun olen rauhoittunut että alkaisin puhumaan. Todella todella kauan sai tätä harjoitella mutta nykyään osaan avata suuni jo melko pian ja välillä heti. Ja osaan sanoa että nyt en vaan kykene puhumaan, tarvitsen omaa aikaa. Ja puoliso antaa eikä painosta tai suutu siitä. 

Vierailija
65/67 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mykkäkouluilijat, miksi pidätte mykkäkoulua ettekä puhu siitä mikä teidä mieltä painaa?

En puhu tunteistani ihmisille, joihin en luota.

Liikaa vähättelyä ja pilkkaa saanut kuulla omilta vanhemmiltani.

Mutta jos olisi oikeasti henkilö, jonka kanssa olisi turvallinen olo? Johon luottaisi? Eri asia. Heidän kanssa olisin suorasukainen, rehellinen. Koska inhottaa riitely.

Vanhemmat vain mässäilevät tunteillani, tekevät niistä panoksia minua vastaan.

Vierailija
66/67 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mykkäkouluilijat, miksi pidätte mykkäkoulua ettekä puhu siitä mikä teidä mieltä painaa?

Jotku tarvii hiljaisuutta asioiden käsittelyyn eikä se ole mitään kouluttamista. Joskus on parempi olla hiljaa kuin raivoissaan saattaisi sanoa jotain mitä ei oikeasti tarkoita.

Narsistit toki haluaa väkisin keskustella ja kaivaa tunteet esiin vaikka toinen ei ole valmis.

Ihan eri juttu. Mykkäkoulu on aggressiivista ja henkistä väkivaltaa. 

Aina voi sanoa, että nyt tarvitsen omaa aikaa, puhutaan kun olen valmis.

Tosin epäreilua tämäkin. Jättää toisen odottamaan epämääräiseksi ajaksi, milloin joku suvaitsee olla valmis taas puhumaan.

Vierailija
67/67 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkoululaiset ovat lapsen tasolle jämähtäneitä typeryksiä. Tämä näin suoraan sanoen. En välitä pitää moisia kaveripiirissäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän