Oletko ollut SPR:n Kontissa orjatyössä 9 e/päivä-palkalla?
Vieläkö nykyään niissä tuommoinen meininki kuin 8 vuotta sitten?
Työkokeilu: Riitta, 53, teki raskasta työtä "aidossa kaupan ympäristössä" - 9 euroa per päivä
Työkokeilusta ei ole mitään hyötyä, jos siitä jää karvas maku suuhun.
Työhön piti saada yksityiskohtaista perehdytystä, mutta päivä alkoi esittelyiden ja kävelykierroksen jälkeen heti alkulajittelussa.
Työpaikalla ärjyttiin ja loukattiin. Erästä samaan aikaan tullutta vajaatyökykyistä miestä kohdeltiin kuin luutturättiä. Siellä oli aika sairaitakin ihmisiä työkokeilussa.
Nainen kertoo, että valitusta tuli, kun työkaveri yritti kirjautua koneelta ulos minuuttia vaille työajan päättymisen. Kerran nainen kyykki työkaverinsa kanssa hyllyjen välissä katsomassa alahyllyllä olevia tavaroita, kun pomo tuli paikalle valittamaan. Hän oli kytännyt työn sujumista kamerasta, jonka olemassaolosta ei kerrottu.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Ylin johtaja tienaa 100'000 e vuodessa?
Ja rahaa sataa verovapaasti sekä valtiolta, että hyväntekeväisyydestä
Mä läyn asiakkaana usein kontissa. Kohteliasta ja mukavaa henkilökuntaa!
Joskus huomaa että joku vajaakuntoinen töissä, mutta mitä haittaa. Tehköön rauhassa hommansa. Pathasn turkkini olen tuolta löytänyt!
"Toimeentulotuen hakijalle säädettäisiin aiempaa vahvempi velvoite hakea ensisijaisia etuuksia toimeentulotuen sijaan. Ensisijaisia etuuksia ovat mm työttömyysturvaetuudet ja opintotuki. Koskee myös YRITTÄJIÄ joiden yritystoiminta ei ole kannattavaa."
https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/toimeentulotuen-kokonaisuudistus-la…
Nälänhätään jossain timbuktussa käytetään ehkä 0,1% tuotosta
Kuullut huhua miten vakkarit työntekijät poimii aina parhaat päältä niiden kirppiksiltä, kuten eräs tutun tuttu kuulemma kerää kaiken antiikin itselleen, kämppä täynnä kristalli kruunuja ja antiikki peilejä, pöytiä ja lipastoja ja parhaat sisustus koristeet. Kaikki arvokas. Joku epäili että myy niitä itse eteen päin. Ellei työkaverinsa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen boikotoinut SPR:ää tästä syystä jo ainakin n. 20 vuotta, ylikin.
Millä tavalla boikottisi on tehonnut?
Vierailija kirjoitti:
Kuullut huhua miten vakkarit työntekijät poimii aina parhaat päältä niiden kirppiksiltä, kuten eräs tutun tuttu kuulemma kerää kaiken antiikin itselleen, kämppä täynnä kristalli kruunuja ja antiikki peilejä, pöytiä ja lipastoja ja parhaat sisustus koristeet. Kaikki arvokas. Joku epäili että myy niitä itse eteen päin. Ellei työkaverinsa kanssa.
Jokaisella työpaikalla on työpaikkaetuja. Eipä tuosta kannata kateellinen olla.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäkää jo, ettei se 9€ ole palkka! Henkilö saa sen asumistukien ja työmarkkinatuen/peruspäivärahan ja mahdollisen toimeentulotuen päälle kulukorvauksena.
Silti, se ei ole palkka, eikä sieltä saatu työkokemus näytä hyvälle cv oikeita töitä hakiessa.
😠Sit ne on palkannu myymälöihin tärkeämpää väkeä leikkimään sisustussuunnittelijoita, parhaat kamat esillä. Muut rehkii käytännössä jätelajittelun parissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella työpaikalla on työpaikkaetuja. Eipä tuosta kannata kateellinen olla.
Etu tosiaan, koska tuskin semmoset maksavat siitä jälleenmyynnistä asianmukaisia myyntituoton veroja omilla kirppareillaan tai torissa.
Vievät kuolinpesistä parhaat tuotteet päältä ensin.
Vierailija kirjoitti: Miksi työttömät menee tuonne?
Siksi että on pakko tai tulee karenssia. Et taida paljon tietää työttömien kohtelusta.
Itse olen joutunut työkyvyttömänä työttömänä raivaamaan yhtä ryteikköä vieraslajista, pakkaamaan Biolanin kanankakkaa, siivoamaan, muuttoavuksi jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Miksi työttömät menee tuonne?
Koska vaihtoehtona on karenssi
Ne ei voi pakottaa orjatyöhön tuolls tavalla.
Ei se ole pakottamista. Saat valita. Joko karenssi tai työ.
Suomessa ei ole korruptiota. Tyhmille ja vajaakykyisille kavereille löytyy työpaikkoja kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö oikeasti paikkaansa se huhu, että Kontti-myymälöihin on rahdattu tavaraa myyntiin kaatopaikoilta?
Aika hyvän näköistä tavaraa on ainakin myymälöiden esittelykuvissa.
Ihmettelen miksi ihmiset ostaa liikaa turhaa kamaa ja heittää pois. Hyvä että lahjoitetaan, mutta silti maailma on täynnä rojua ja hukutaan halpa-tekstiilijätteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäkää jo, ettei se 9€ ole palkka! Henkilö saa sen asumistukien ja työmarkkinatuen/peruspäivärahan ja mahdollisen toimeentulotuen päälle kulukorvauksena.
Silti, se ei ole palkka, eikä sieltä saatu työkokemus näytä hyvälle cv oikeita töitä hakiessa.
Perusteletko hieman miksi kyseinen työkokemus cv:ssä ei näyttäisi hyvältä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan normaali työnantaja palkkaa ihmisiä jotka olleet tuolla. Sehän suorastaan huutaa että tämä on surkeinta työvoimaa sillä kukaan ei tätä ihmistä ole halunnut palkata. Tuolla orjatyössä on se säälittävimmäksi koettu porukka ja ei työnantaja niitä halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan normaali työnantaja palkkaa ihmisiä jotka olleet tuolla. Sehän suorastaan huutaa että tämä on surkeinta työvoimaa sillä kukaan ei tätä ihmistä ole halunnut palkata. Tuolla orjatyössä on se säälittävimmäksi koettu porukka ja ei työnantaja niitä halua.
Ja mihin perustat väitteesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen boikotoinut SPR:ää tästä syystä jo ainakin n. 20 vuotta, ylikin.
Millä tavalla boikottisi on tehonnut?
Joudun vastaamaan itse, koska en saanut vastausta. Boikottisi ei ole tehonnut millään tavalla. Kontti -ketju on laajentunut valtakunnalliseksi tuon 20 vuoden aikana kun olet sitä boikotoinut.
Kontti tekee noin 20 miljoonan liikevaihtoa ja myy 4 miljoonaa tuotetta vuodessa, joten voidaan todeta, että boikotointisi toimii kovin hitaasta, ellei peräti erittäin huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mihin perustat väitteesi?
Yleiseen havainnointiin työpaikkojen ja yritysten toiminnasta. Olen myös itsekin ollut rekrytoimassa niin nähnyt sitä puolta.
En ole ollut spr hommissa mutta yhdessä työpajassa olin. Sama meininki kuin jossain spr kontissa ja tuli oikeusjuttukin kun aloin valittaa työpaikan kohtelusta ja työstä jota ei oikeastaan ollut edes. Istuin pajalla tekemättä mitään. Pajalla tehtiin puutöitä mutta ei ollut työkaluja, ei maalausvälineitä vaikka olisi pitänyt maalata huonekaluja. Se paja sai tukia valtiolta ja kunnalta mutta kirjoitin paikallislehteen jutun ja toimittaja soitti mulle ja kerroin mitä siellä pajalla tehdään. Sen jälkeen toimittaja meni pajalle hakemaan haastattelua mutta sitä ei annettu aluksi. Paja oli käyttänyt kunnan tukia väärin ja ei työttömille ollut edes mitään työtä sielä. Sellaiset pajat saa 10 euroa päiväsä työttömästä ja jotain muita avustuksia.
Olen boikotoinut SPR:ää tästä syystä jo ainakin n. 20 vuotta, ylikin. Samaten kierrättäminen osaltani loppui myös samoihin aikoihin, koska kuntien kierrätyskeskukset toimivat niinikään 9€ orjatyövoimalla.
Onko meno muuttunut mihinkään?